Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1746
Heey, enda en tosk her som har problemer med battlefield 4.

Jeg vet at det er mange som opplever problemer med bf4 (ustabile servere, spillkrasj etc.). Det gjør jeg også, men jeg tror jeg har et problem i tillegg som ikke skyldes spillet eller serverne i seg selv, men PCen min.

Jeg spiller på low med rundt 50-90 fps. Opplever ingen etterslep eller lag på noe vis, alt går helt smooth. Dette da helt til skjermen fryser, og lyden henger seg opp (gjentar seg selv om og om igjen). Jeg får heller ingen melding i battlelog (typ. "something went wrong"), bare en windows-melding om at programmet har krasjet. Det samme har skjedd i karriære-modusen, men her bare én gang. Under spilling ligger GPUen på 70-80 grader vanligvis, men den har vært oppe i 100. Spillet fryser etter kanskje 10-20 min spilling.

Kan det virke som problemet skyldes varme i GPUen? Har ærlig talt lite peiling på PCens komponenter. Grunnen til at jeg tror varme er problemet er at når jeg gjør rommet jeg sitter i dritkaldt, fryser ikke spillet, og jeg kan spille hvor lenge jeg vil.
Har gjort PCen nogenlunde ren for støv, men er vanskelig å få ut alt da jeg ikke har komprimert luft etc.

takker for alle svar!
Høres ut som varme ja..100 grader er ikke bra for et skjermkort.blir det for varmt fører det som regel til krasj
Sist endret av Xelerator; 1. november 2013 kl. 19:52.
Han nye
sgt_coke's Avatar
Trådstarter
Har oppdatert driverne (ikke beta-driverne da jeg ikke får installert dem av en eller annen grunn), men er det noen måter jeg kan endre GPU tempen på uten å kjøpe nytt kort? Er det feks vanskelig å ta ut skjermkortet og rengjøre det helt, uten å ødelegge noe? Har aldri tatt fra hverandre, eller satt sammen en PC før
Sist endret av sgt_coke; 1. november 2013 kl. 19:58.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Har oppdatert driverne (ikke beta-driverne da jeg ikke får installert dem av en eller annen grunn), men er det noen måter jeg kan endre GPU tempen på uten å kjøpe nytt kort? Er det feks vanskelig å ta ut skjermkortet og rengjøre det helt, uten å ødelegge noe? Har aldri tatt fra hverandre, eller satt sammen en PC før
Vis hele sitatet...
Er ikke mye stress og ta ut kortet men pass på så du ikke fingrer bort i kortet(den grønne plata)..
da det kan føre til kortsluttning pga statisk elektrisitet..ellers så kan man kjøpe bedre kjøler osv..
btw hvilken gpu har du?
Sist endret av Xelerator; 1. november 2013 kl. 20:14.
Han nye
sgt_coke's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xelerator Vis innlegg
Er ikke mye stress og ta ut kortet men pass på så du ikke fingrer bort i kortet(den grønne plata)..
da det kan føre til kortsluttning pga statisk elektrisitet..ellers så kan man kjøpe bedre kjøler osv..
btw hvilken gpu har du?
Vis hele sitatet...
Ah, det er synd :/ Har dette kortet
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Xelerator Vis innlegg
Er ikke mye stress og ta ut kortet men pass på så du ikke fingrer bort i kortet(den grønne plata)..
da det kan føre til kortsluttning pga statisk elektrisitet..ellers så kan man kjøpe bedre kjøler osv..
btw hvilken gpu har du?
Vis hele sitatet...
Ja pass på! Kortet kan i verste fall ekspoldere! (Sarkasme)

Statisk elektrisitet er en myte.

Last ned Msi afterburner og kjør opp hastigheten på viften din.
Sist endret av Lima; 2. november 2013 kl. 02:43.
Han nye
sgt_coke's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
Ja pass på! Kortet kan i verste fall ekspoldere! (Sarkasme)

Statisk elektrisitet er en myte.

Last ned Msi afterburner og kjør opp hastigheten på viften din.
Vis hele sitatet...
Haha!
Jeg bruker Sapphire Trixx til å sette opp hastigheten, men den står på automatisk. Er det noe stress å la den stå på 100% når jeg starter bf4?
Sist endret av sgt_coke; 2. november 2013 kl. 17:50.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Haha!
Jeg bruker Sapphire Trixx til å sette opp hastigheten, men den står på automatisk. Er det noe stress å la den stå på 100% når jeg starter bf4?
Vis hele sitatet...
Ikke hvis du tåler lyd
har du endret på noen key-bindings? jeg hadde samme problem, løste seg ved og gå inn på mine dokumenter - battlefield 4 - settings og slette alle filene som er der inne.
http://battlelog.battlefield.com/bf4...5217944685108/

Game crashes and freezes
ELIMINATED AS WE IDENTIFY THEM
Players on all formats have been experiencing game crashes and freezes while playing. We have logs of the most frequently occurring client crashes, and we are actively working to Obliterate the cause of these crashes in upcoming updates.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hehe, dice gjør noe? Den var morsom.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hehe, dice gjør noe? Den var morsom.
Vis hele sitatet...
hva er galt med dice? dice er veldig flinke til å lage spill, men det er EA som markedsfører dem noe som er nokså negativt. Folk skjønner virkelig ikke forskjell på EA og dice.
Han nye
sgt_coke's Avatar
Trådstarter
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
http://battlelog.battlefield.com/bf4...5217944685108/

Game crashes and freezes
ELIMINATED AS WE IDENTIFY THEM
Players on all formats have been experiencing game crashes and freezes while playing. We have logs of the most frequently occurring client crashes, and we are actively working to Obliterate the cause of these crashes in upcoming updates.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg tenkte at det var varme og ikke problemer med battlefield er jo at spillet kjørte fint når rommet jeg spiller i er kaldt.
det nok bf4 som gjør det selv. det er veldig mange som har det samme problemet (meg inkuldert..... ) dritt irriterende men lite å gjøre noe med untatt å være tålmodig...
Sitat av Lima Vis innlegg
Ja pass på! Kortet kan i verste fall ekspoldere! (Sarkasme)

Statisk elektrisitet er en myte.
Vis hele sitatet...
Oida... Du har tydeligvis ikke fagbrev i Data- og Elektronikk.. Ikke fortell nybegynnere slik når du ikke har peiling.