Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Skal du ha deg en Ubuntu Edge?
Ja! 17 48,57%
Nei 18 51,43%
Stemmegivere: 35. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  22 2775
http://www.indiegogo.com/projects/ubuntu-edge/x/4091369

Hva syns dere om denne?
Personlig så er jeg veldig imponert over Ubuntu Touch, og spesielt at de velger å markedsføre det med en slik enhet som Ubuntu Edge.

Noen som har pledget en telefon i kampanjen?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Først var jeg "Meh, jeg har Nexus 4, ta deg en bolle". Det var helt til jeg så følgende:
Safirglass. Voi sykemann, safirglass, hvorfor har ingen gjort det før?
Etter det kom minst 4gb ram og 128 gb lagring... Dette er jo helt sinnsykt. Vi snakke laptop putta i mobil.
Også doble LTE-antenner.

Men... 780$ er litt dyrt.
Megahurtz
23732's Avatar
Trådstarter
Sitat av uaexed Vis innlegg
Først var jeg "Meh, jeg har Nexus 4, ta deg en bolle". Det var helt til jeg så følgende:
Safirglass. Voi sykemann, safirglass, hvorfor har ingen gjort det før?
Etter det kom minst 4gb ram og 128 gb lagring... Dette er jo helt sinnsykt. Vi snakke laptop putta i mobil.
Også doble LTE-antenner.

Men... 780$ er litt dyrt.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk pledget når den var på 630$, så var ekstra heldig der

Hvis du fyrer løs med Double Edge pledge-levelet, så får du telefonene til 700$ og du sparer 30$ i frakt (Hvis du skulle kjøpt to stk.)

Jeg er spent på arkitektur valget, hvis de velger x86, så har vi jo muligheten for Wine. ARM er jo supert det og, man kan jo f. eks. bruke QEMU til å kjøre APKer både på ARM og x86.
Sist endret av 23732; 31. juli 2013 kl. 01:25.
Jeg husker ikke
96 8
høres meget interessant ut men desverre har jeg ikke penga til det.
jeg ser heller ikke nødvendigheten i det heller ( for meg) jeg har en pc jeg har en mobil jeg har allt jeg trenger.
men herregud så kul den er! jeg har definetivt lyst på den vi jeg kunne fåd den for en exstremt billig penge, som da igjen er usansynlig etter hvor billig jeg vil ha den.

dem har store mål $32,000,000 er en del penger selv om dem har fått in $7415317. men jeg sier bare lykke til!
Har ikke helt bestemt meg men trur at jeg blir og pledge når jeg får lønn.
Megahurtz
23732's Avatar
Trådstarter
Å kunne erstatte Android med Ubuntu Touch hadde vært fantastisk, med tanke på alle mulighetene du har med et OS som kjører standard Linux kernel, uten å være så sterkt modifisert som den er på Android. Jeg har ikke noe imot Android i seg selv, men forandring fryder, spesielt når du ser hvordan Ubuntu Touch kommer til å bli.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Er veldig interessert, men må nesten vente til den kommer ut før jeg tør å satse så mye på den. Specs var jo i en annen dimensjon en hva jeg hadde forventet, og lagringsplassen er jo himmelsk. Er spent på om de får dette til.
Jeg kommer nok ikke til å støtte kronerullingen da jeg har andre ting å bruke pengene min på om dagen. Men om telefonen settes i faktisk produksjon og man faktisk kan kjøpe den så blir jeg å skaffe meg en.
Det er jo en utrolig sexy telefon på mange måter og jeg er veldig spent på ubuntu som telefon-OS, jeg tror det kan bli fantastisk.
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Er veldig interessert, men må nesten vente til den kommer ut før jeg tør å satse så mye på den. Specs var jo i en annen dimensjon en hva jeg hadde forventet, og lagringsplassen er jo himmelsk. Er spent på om de får dette til.
Vis hele sitatet...
Om du velger å støtte dem og de ikke oppnår målet sitt får du pengene tilbake.
Så det å stå passiv i bakgrunnen å vente på at det skal nå målet på 32 mill dollar. er ikke særlig lurt, da de er avhengig av massiv støtte de neste 20 dagene

Ellers så er jeg enig at hardware-messig så ser denne telefonen ut som en drøm.
Håper virkelig at de når målet sitt, og at denne telefonen blir satt i produksjon.
Blir nok ikke å pledge da jeg ikke trenger ny telefon for øyeblikket. Sitter med en S3 som fungerer utmerket fortsatt. Med Cyanogenmod vel å merke, det som var stock fra samsung var jo helt forferdelig.

Liker designet og ser for meg at det kunne blitt en vill telefon. Er litt skummelt å gi så mye penger for en telefon som man ikke har fått teste, blir nesten som å kjøpe klær i nettbutikk uten å ha mulighet til å sende tilbake. Det jeg håper er at andre produsenter skjønner at et produkt som dette er kult. Håper andre produsenter kan begynne å utvikle telefoner som faktisk ser bra ut, S3 ser jo faktisk helt jævlig ut sammenlignet med iPhone, kvalitetsfølelsen er også i en helt annen dimensjon. Safirglass og metall, gogo.

Om man skulle pledge, må man da betale toll i tillegg?
Frankrikes Solkonge
Salget har flatet ut altfor mye til at de skal kunne nå målet. I såfall må det skje en drastisk endring.
Sitat av Marr Vis innlegg
Om man skulle pledge, må man da betale toll i tillegg?
Vis hele sitatet...
Jepp, når telefonen kommer vil du på et krav på 25% MVA pluss Postens avgifter som som regel må betales ved henting. Samme hvordan betalingsmåte som benyttes - vare fra utlandet som koster mer enn 200 kroner = MVA krav.
Sitat av Marr Vis innlegg
Håper andre produsenter kan begynne å utvikle telefoner som faktisk ser bra ut, S3 ser jo faktisk helt jævlig ut sammenlignet med iPhone, kvalitetsfølelsen er også i en helt annen dimensjon. Safirglass og metall, gogo.
Vis hele sitatet...
Er iPhone fin? Lol? Jeg syntes heller ikke iPhone har så fantastisk mye bedre kvalitetsfølelse.

Greien med metall er vel:
1. Skjermen knuser lettere
2. Det er dyrere
3. Det er tyngre
4. Det er relativt få fordeler
Sitat av Sinken Vis innlegg
Er iPhone fin? Lol? Jeg syntes heller ikke iPhone har så fantastisk mye bedre kvalitetsfølelse.

Greien med metall er vel:
1. Skjermen knuser lettere
2. Det er dyrere
3. Det er tyngre
4. Det er relativt få fordeler
Vis hele sitatet...
Etter min mening så har iPhone 4 og oppover overlegent design sammenlignet med andre telefoner. Stilrent. Utrolig mange andre produsenter som skal slenge på alt for mye tull, selv om det har blitt litt bedre den siste tiden. Produktene til Apple er gjennomførte så det holder, ned til den minste detalj, det må du vel være med på?

At telefonen er tyngre gjør absolutt ingen verdens ting for min del, det øker bare kvalitetsfølelsen. Tviler på at metall gjør at skjermen knuser lettere, kilder?

Hadde gladelig betalt litt mer for å få en telefon som ser bedre ut, er tyngre og dermed bedre kvalitetsfølelse.
Sist endret av Marr; 2. august 2013 kl. 20:21.
Sitat av Marr Vis innlegg
Etter min mening så har iPhone 4 og oppover overlegent design sammenlignet med andre telefoner. Stilrent. Utrolig mange andre produsenter som skal slenge på alt for mye tull, selv om det har blitt litt bedre den siste tiden. Produktene til Apple er gjennomførte så det holder, ned til den minste detalj, det må du vel være med på?
Vis hele sitatet...
Ja, men ikke i større grad en topmoddeler fra andre merker.

At telefonen er tyngre gjør absolutt ingen verdens ting for min del, det øker bare kvalitetsfølelsen. Tviler på at metall gjør at skjermen knuser lettere, kilder?
Vis hele sitatet...
Jeg finner ingen kilder på det nå (jeg skal fortsette å lete litt), men plast tar mye mer av støtet fra ett fall en metall gjør. Når man mister en mobil i metall, så er skjermen helt klart svakeste ledd, og metall er ikke flexiblet i det hele tatt. Med plast derimot, så er plasten(hovedsaklig) svakeste ledd, og i tillegg mer flexibelt.

Jeg ser ikke hvorfor metall skal øke kvalitetsfølelsen?

Hadde gladelig betalt litt mer for å få en telefon som ser bedre ut, er tyngre og dermed bedre kvalitetsfølelse.
Vis hele sitatet...
Gjør metall at den ser bedre ut?

Edit: Jeg finner ingen kilder, så du får regne dette som synsing fra min side.
Ja, men ikke i større grad en toppmoddeler fra andre merker.
Vis hele sitatet...
De er vel gjennomførte på hver sin måte, men design er subjektivt, så blir dumt å argumentere for noe her. Hvis du synes klumpete og rotete telefoner ser bra ut, så skal ikke jeg bry meg.

Jeg finner ingen kilder på det nå (jeg skal fortsette å lete litt), men plast tar mye mer av støtet fra ett fall en metall gjør. Når man mister en mobil i metall, så er skjermen helt klart svakeste ledd, og metall er ikke flexiblet i det hele tatt. Med plast derimot, så er plasten(hovedsaklig) svakeste ledd, og i tillegg mer flexibelt.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt med på denne synsingen, men av de tester jeg har sett så har iPhone holdt seg litt bedre enn de andre. Drop-tester og slikt, noe som fort bare blir flaks/uflaks, men likevel.

Tror ikke akkurat at plasten i telefonen er brukt på grunn av at skjermen ikke skal bli like fort knust.


Jeg ser ikke hvorfor metall skal øke kvalitetsfølelsen?
Vis hele sitatet...
Det er tyngre og som jeg har merket med plast-telefoner så har dekslene en tendens til å knirke. Det gir ikke meg et inntrykk av at det er kvalitet.

Knappene på min S3, forsåvidt også knappene på min mor sin S3 mini har hengt seg opp, akkurat som det er kommet noe seigt inni. Kan være brukerfeil, men har aldri vært med på noe liknende med iPhone (kanskje på pga metall-knapper?).

Gjør metall at den ser bedre ut?
Vis hele sitatet...
Ja. Igjen subjektivt.
Sist endret av Marr; 2. august 2013 kl. 21:08.
King of Spooning
Acidous's Avatar
For all del, Ubuntu Edge kan ha potensiale, men nå er det slik at det ikke akkuratt er hardware spesifikasjoner som er den store bremsen på mobiltelefoner for tida.
Mitt største problem er i alle fall batteriet.

Du kan putte så mye mongospecs du bare orker på en telefon, men når batteriet ikke holder lenger enn 3 timer har det særdeles lite for seg at enheten er liten og portabel.
Sist endret av Acidous; 2. august 2013 kl. 21:42.
Megahurtz
23732's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Er litt skummelt å gi så mye penger for en telefon som man ikke har fått teste
Vis hele sitatet...
Husk at du har 28-dagers returrett på telefonen
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Sitat av s1gh Vis innlegg
Om du velger å støtte dem og de ikke oppnår målet sitt får du pengene tilbake.
Så det å stå passiv i bakgrunnen å vente på at det skal nå målet på 32 mill dollar. er ikke særlig lurt, da de er avhengig av massiv støtte de neste 20 dagene

Ellers så er jeg enig at hardware-messig så ser denne telefonen ut som en drøm.
Håper virkelig at de når målet sitt, og at denne telefonen blir satt i produksjon.
Vis hele sitatet...
Ser den men venter heller til den kommer i produksjon å selges av norske butikker, da jeg får en bedre garanti på den
Sist endret av TheDarkOne; 4. august 2013 kl. 11:25.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Ser den men venter heller til den kommer i produksjon å selges av norske butikker, da jeg får en bedre garanti på den
Vis hele sitatet...
Det blir nok litt vanskelig, da den ikke er planlagt å komme i vanlige butikker.
http://www.youtube.com/watch?v=wbGpag2DWdw
Megahurtz
23732's Avatar
Trådstarter
Nå har ligger det kun en pledge på selve telefonen og den er dradd ned til 695$, itillegg, hvis kampanjen blir gjennomført, så får alle som har kjøpt Edge tilbakebetalt mellomlegget hvis de har betalt mer enn 695$ for telefonen.
▼ ... flere år senere ... ▼
Ble det handel på noen? Hva synes dere isåfall?
Sitat av Larix Vis innlegg
Ble det handel på noen? Hva synes dere isåfall?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å handle noe som ikke eksisterer.