Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2818
Hey!

I det siste har jeg røyket ganske mye weed, og jeg merker at jeg blir helt sinnsykt slapp av rusen. Dette er jo helt normalt, men jeg tror jeg blir ganske mange hakk slappere enn de andre jeg røyker med. Ofte løper de rundt, har lyst til å spille fotball, basket osv! Vil nesten si det eneste jeg klarer å gjøre er å munche og bare ligge og nyte rusen for meg selv.

Weeden vi har fått tak i er av rimelig bra kvalitet, så tror ikke det er noe feil med den. Kan godt hende det er mest indica, men likevel så blir jo de andre fulle av energi.

Alle reagerer jo forskjellig på rusmidler, men kan det være noen andre årsaker til at jeg blir så slapp som jeg blir?

- Marr
Innstilling/mengde
Kosthold, stress og trening kan være faktorer eller som G4ndj1 sier, instilling / mentalt. Dessuten reagerer vi alle forskjellig. .
Hvordan er du forhold til kompisene dine når dere ikke røyker ?
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Sitat av FredrikThaMan Vis innlegg
Hvordan er du forhold til kompisene dine når dere ikke røyker ?
Vis hele sitatet...
Jeg er litt forskjellig. Av og til får jeg lyst til å klatre osv på alt mulig rart, mens andre ganger slapper jeg mer av.
Som Fredrikthaman over her sier, er din vanlige form i forhold til dine venner alt og si. Hvis du er den som tar initiativ til fotball osv. Når dere ikke har røyka har det nok mest med og gjøre at det er rett og slett slik du blir når du har røyket. Er jo også ganske vanlig og tenke, aaaah, så stress når man skal gjøre noe fjern. Men når man først hopper uti og gjør det går det egentlig ganske så greit
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Som Fredrikthaman over her sier, er din vanlige form i forhold til dine venner alt og si. Hvis du er den som tar initiativ til fotball osv. Når dere ikke har røyka har det nok mest med og gjøre at det er rett og slett slik du blir når du har røyket. Er jo også ganske vanlig og tenke, aaaah, så stress når man skal gjøre noe fjern. Men når man først hopper uti og gjør det går det egentlig ganske så greit
Vis hele sitatet...
Der sa du det, tenker at alt er sykt stress, vil bare chille, men så går det greit likevel!

Kanskje jeg røyker litt mye også Skal prøve å få tak i noen gode sativa strains, så kanskje det blir mer fart!
Alle reagerer forskjellig. Har selv en kompis som fort kan bli noe liknende det du beskriver da han røyker, mens vi andre har lyst til å gå tur i skogen, spille basket eller bare prate. Om det er sativa eller indica som røykes vet jeg ikke, men det ser ikke ut til å være noen forskjell da det er helt likt hver gang og vi har røyket ganske lenge.
Sitat av Googæl Vis innlegg
Alle reagerer forskjellig. Har selv en kompis som fort kan bli noe liknende det du beskriver da han røyker, mens vi andre har lyst til å gå tur i skogen, spille basket eller bare prate. Om det er sativa eller indica som røykes vet jeg ikke, men det ser ikke ut til å være noen forskjell da det er helt likt hver gang og vi har røyket ganske lenge.
Vis hele sitatet...
Kanskje han ikke vil folk se han er stein? Er lik selv, er ikke så glad i å vise fram at jeg røyker.. folk er jo så dømmende.
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Kanskje han ikke vil folk se han er stein? Er lik selv, er ikke så glad i å vise fram at jeg røyker.. folk er jo så dømmende.
Vis hele sitatet...
Mulig, mulig.. Men jeg vil si at det er mye, mye vanskeligere å se på en person at han/hun har røyka enn det mange paranoide stonere gjerne tror. Husker selv hvor redd jeg var i starten for å møte foreldre og liknende etter å ha røyka, helt til jeg fant ut at ingen legger merke til det.

Men når det er sagt så er det vel lettere å se det på folk som faktisk blir helt kake av paffinga..
Sist endret av Googæl; 24. august 2011 kl. 01:13.
heheheheh, funnet ut at jeg rett og slett ikke duger til å gjøre noe fornuftig når jeg er fjern. Slapp av og nyt rusen! Hvorfor skal du drive og gjøre slitsomme ting mens du er fjern?
Sitat av Googæl Vis innlegg
Mulig, mulig.. Men jeg vil si at det er mye, mye vanskeligere å se på en person at han/hun har røyka enn det mange paranoide stonere gjerne tror. Husker selv hvor redd jeg var i starten for å møte foreldre og liknende etter å ha røyka, helt til jeg fant ut at ingen legger merke til det.

Men når det er sagt så er det vel lettere å se det på folk som faktisk blir helt kake av paffinga..
Vis hele sitatet...
Røyker du BRA weed med lav toleranse blir du mongolid. Nå er det forsåvidt ulike oppfatninger av hva som er bra weed... Med litt toleranse går det knallfint, spesielt med vaporizer.

TS: Folk reagerer forskjellig. Du har jo røyket weed, så er overhodet ikke rart at du blir slapp og trøtt.
Sist endret av Apedop; 24. august 2011 kl. 01:35.
Min teori er at dette ofte har med at du ikke beveger nok på deg når du blir fjern. Pulsen din synker og kropp og hjerne får ikke nok stimulanse, som fører til trøttheten. Ikke nok med det, men ofte ender det opp med at man spiser godteri og drikker brus som i en kort periode vil gi deg svært høyt blodsukker, som etter en liten stund fører til blodsukker-crash. Jeg tror i alle fall det kan hjelpe å ikke bli sittende som en dass med munch og brus i hver hånd. Dersom du blir trøtt bør du røre litt på deg og spise noe ordentlig fôr.
Weed senker blodsukkeret ditt. Derfor blir du slapp. Spis kake
Det er weed, ikke speed. Hva forventer du?
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Det er weed, ikke speed. Hva forventer du?
Vis hele sitatet...
hahahahaha.

jepp er nok noe du bare må bli vant med eller prøve fikse på deg selv. er selv av samme type som deg, og jeg liker det :P
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Det er weed, ikke speed. Hva forventer du?
Vis hele sitatet...
Jeg forventer at noen smartinger kan komme med forklaringer på hvorfor jeg blir så ekstremt slapp, og ikke et unødvendig innlegg som har som hensikt å latterliggjøre meg. Les førsteposten en gang til du...
Sitat av Marr Vis innlegg
Jeg forventer at noen smartinger kan komme med forklaringer på hvorfor jeg blir så ekstremt slapp, og ikke et unødvendig innlegg som har som hensikt å latterliggjøre meg. Les førsteposten en gang til du...
Vis hele sitatet...
Er noe i weeden som gjør noe med hue og kroppen din. Svært få her har studert de eksakte psykiske/og fysiske virkningene av ruseffektene weed gir deg.

TBH så var ikke innlegget hans særlig useriøst/unødvendig her. Det er fakta at en blir slappere/sløvere av weed, vil du oppnå det motsatte så søker du amfetamin.

Har ikke en link jeg leter etter, på engelsk jævla nyttig link. 100% en eller annen vil komme opp med den linken, den går ekstremt detaljert i de psykiske effektene av weeden.
De andre som blir mer aktive, er de relativt nye til røyking mens du mer erfaren?

Er det kun fra denne nye weeden dere har fått tak i du blir så trøtt av eller gjelder det all weed?
Sitat av Marr Vis innlegg
Jeg forventer at noen smartinger kan komme med forklaringer på hvorfor jeg blir så ekstremt slapp, og ikke et unødvendig innlegg som har som hensikt å latterliggjøre meg. Les førsteposten en gang til du...
Vis hele sitatet...
Han har jo helt rett. Som jeg skrev tidligere, ingen reagerer likt! Det bør ikke komme som noen bombe at du blir slapp av weed.
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Norweedian Vis innlegg
De andre som blir mer aktive, er de relativt nye til røyking mens du mer erfaren?

Er det kun fra denne nye weeden dere har fått tak i du blir så trøtt av eller gjelder det all weed?
Vis hele sitatet...
Det gjelder all weed. Brunt også. Jeg har røyket litt mindre enn de andre, men er på ingen måte nybegynner.
Sitat av Marr Vis innlegg
Det gjelder all weed. Brunt også. Jeg har røyket litt mindre enn de andre, men er på ingen måte nybegynner.
Vis hele sitatet...
Du blir slapp av cannabis. Mystery solved. Det blir jeg også.
Sist endret av Apedop; 24. august 2011 kl. 17:33.
Jeg må bare få legge til at det over hodet ikke er all cannabis man blir sløv eller slapp av, så ikke kom her med at det er fakta fakta blablabla... Rusvirkningsmessig sett kan man bli direkte speedet av cannabis om man fyrer riktig del av riktig plante.

Det er mange faktorer, som nevnt så kan det komme av fysisk form, men også psykisk form. Nybegynnere blir gjerne ofte mye mer hyper da, og de som har røykt i årevis blir aldri trøtt omtrent, så det gjelder jo å se på hvem man røyker med også.

Får man enorm rastløshet av cannabis så er jo dette også en potensielt negativ psykisk reaksjon...
Noe alle burde vite er at Indica strains = Stein og Sativa strains = Høy . Selv liker jeg en blanding av begge to da jeg liker å bli både høy og stein Til TS så reagerer alle forskjellig og jeg tror det kanskje går mest på instillingen og konsentrasjonen din mens du røyker. Ikke alle liker å gjøre fysiske ting når de røyker , mens andre gjør det. Dessuten er det nok "serotonin-boostn" de andre kanskje tar glede av hvis de får mer energi

En annen teori kan være at de andre er vanerøykere som har røyket lenge og mye og vil dermed få en annen rus enn deg . Vanerøykere må røyke hasj/weed for å oppnå normaltilstand .
Sist endret av Souron; 30. august 2011 kl. 01:44.