Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 986
Hei!

Kjøpte meg et Logitech K260 trådløst tastatur med mus forje uke og er kjempe fornørd

Men er 1 ting jeg lurer på og det er om det går ann å legge inn noe program så jeg kan slå pcen helt av og på via tastaturet ? Går det ?

Pga nå når jeg trykker på av av knappen "PC" så går den bare i davale modus og jeg får ikke startet den opp uten og gå bor til pcen og trykke på noen av tastene ... har pcen via hdmi til tv pga film osv

Håper noen har noe kloke svar, Takk
Har mine tvil når det gjelder å slå PC-en på med tastaturet da PC-en ikke vil registrere noe input fra tastaturet så lenge maskinen er slått av. Å vekke den fra dvale burde derimot fungere, så der er det noe galt. Har du innstallert driverne som fulgte med? Selv om tastatur og mus ofte fungerer uten å innstallere egne drivere vil du ofte miste noe funksjonalitet.

Jeg har ellers opplevd problemer med TV koblet til PC. PC-en våknet alltid fra dvale ved å bruke tastaturet, men TV-en nektet å "finne" PC-en på nytt, hvilket gjorde at jeg ikke fikk noe bilde. Da måtte jeg bort til PCen og styre der (ofte dra skjermkabelen inn og ut av maskinen) for å ordne opp. Dette var på en skikkelig lusen TV av et helt ukjent merke. TV-en din kan altså også være skyld i problemet ditt.
Pløyd:

Skal vi se, det var ingen driver med, var "plug n play".. er dette tastatuert :

http://www.elkjop.no/product/data/mu...r-og-mus-mk260

Ja, og vekke den fra dvale via tastaturet hadde vært veldig greit Men ser ut som den går bare rett i davale modus når jeg trykke og får ikke "vekket" den når jeg trykker på av/på knappen på tastaturet ! =/
Dere blander her.

Man kan ikke vekke maskinen fra dvalemodus med tastaturet eller mus uansett. Derimot kan man vekke den fra hvilemodus via tastaturet.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Dere blander her.

Man kan ikke vekke maskinen fra dvalemodus med tastaturet eller mus uansett. Derimot kan man vekke den fra hvilemodus via tastaturet.
Vis hele sitatet...
Joda, såfremst det er PS\2 går det.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Joda, såfremst det er PS\2 går det.
Vis hele sitatet...
OK. Men dette er ikke PS\2
Takk for hjelpen =) da får jeg bare gå di få 3 m hver gang for av og på trykkinga takk takk
Man kan vel starte maskina via tastaturet om det er PS/2? På samme måte som å vekke den fra dvale. Finnes jo et valg om det i BIOS.
Sist endret av Poison; 11. juni 2012 kl. 00:12.
hmm, men det som er at når jeg har skjermen oppe på den bærbare pcen og trykke av så går den i dvale og når jeg trykke igjen så startern igjen MEN ikke om jeg tar ned skjermen på den bærbare da går den i dvale når jeg trykker men vil ikke start igjen ... ! Litt snodig men er vel kanskje at den mister connecten mellom pc og tv kanskje !? ...