Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1319
Hei folkens!

Her i Norge pleier ikke folk bry seg så mye om hva slags cannabis man røyker. Man vet som regel ikke om det er Indica eller Sativa, eller hvilken strain det er.

Som idag, kjøpte jeg dette her, og selgeren ante ikke hva det var.

http://www.leafly.com/explore er en veldig fin nettside, som kan gi mye god info rundt cannabis.

Tenkte at denne tråden kunne fungere slik:
  • Post ett bilde av det du har kjøpt
  • Fortell så i en senere post hvordan den var

Poster bilde her, vet ikke om noen har skills nok til å si hva slags strain dette er bare ved å se på den.

http://i.imgur.com/zfl6mQk.jpg
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er helt umulig å identifisere strains fra et bilde alene, til og med folk som dyrker har problemer med å se hva en tørket vare er. Det blir litt som å identifisere tobakk, du klarer vel ikke å se forskjell på virginia og tyrkisk tobakk?

Og pass på EXIF-data folkens, de fleste er vel klar over at om GPS lokalisering er skrudd på så lagres posisjonen din i bildet.

Edit: På stående fot ser den cannabisen ut som 70% av strainsene jeg har sett.
Sist endret av Dodecha; 13. desember 2013 kl. 18:13.
Det er vel strengt tatt umulig å finne ut hvilken strain det er ved hjelp av et bildet ?
Selvom noen strains har kjennetegn, orange kush = orange tråder fks.
Umulig å se fra et bilde. Det som kan antas derimot er at det er en indica.
Ser ut som indica, umulig å være sikker
ArbeidsledigProletar
Umulig å si. Tror ikke jeg vet av noen som kan med hundre prosent sikkerhet se seg/lukte seg fram til strains med greiene i hånda. Er jo så vanvittig mye strains der ute.

Det er noen som man kan gjette seg fram til ved lukt. Er det mye cheese ute og går og man får noe som lukter cheese så kan man kjenne den igjen... Men tilfeldige strains, don't think so.