Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1491 175396
Er det bare jeg som ikke får logga inn på Minecraft?
Funker ikke her heller. Er nok problemer hos dem.
Hei!

Driver og bygger opp en server nå med et par bekjente.
Vi vil skal ha flere byer, og vi kommer til og ha tog som går til hver eneste by.

MEN, i spawn-byen vil vi ha portaler til hver eneste by, som da de nye spillerene kan gå igjennom. Dette i seg selv er ikkje noe problem. Men vi vil at spilleren kun skal ha mulighet for og bruke portalen EN gang. For vis alle kan bruke portalene hele tiden så er poenget med tog helt borte.

Så, er det noen som vet om en "one time use only" portal-plugin til bukkit?
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Hei!

Driver og bygger opp en server nå med et par bekjente.
Vi vil skal ha flere byer, og vi kommer til og ha tog som går til hver eneste by.

MEN, i spawn-byen vil vi ha portaler til hver eneste by, som da de nye spillerene kan gå igjennom. Dette i seg selv er ikkje noe problem. Men vi vil at spilleren kun skal ha mulighet for og bruke portalen EN gang. For vis alle kan bruke portalene hele tiden så er poenget med tog helt borte.

Så, er det noen som vet om en "one time use only" portal-plugin til bukkit?
Vis hele sitatet...
Jeg vet jeg var borti en bukkit-plugin der man måtte betale for å bruke warp. Da kan man f.eks spesifisere at man må betale 9999 diamond for å få lov til bruke warp. Men vet ikke om det er noe slikt du er ute etter.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Hei!

Driver og bygger opp en server nå med et par bekjente.
Vi vil skal ha flere byer, og vi kommer til og ha tog som går til hver eneste by.

MEN, i spawn-byen vil vi ha portaler til hver eneste by, som da de nye spillerene kan gå igjennom. Dette i seg selv er ikkje noe problem. Men vi vil at spilleren kun skal ha mulighet for og bruke portalen EN gang. For vis alle kan bruke portalene hele tiden så er poenget med tog helt borte.

Så, er det noen som vet om en "one time use only" portal-plugin til bukkit?
Vis hele sitatet...
Du er klar over at togsystemet til mange servere har ødelagt de totalt? :P
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Jeg vet jeg var borti en bukkit-plugin der man måtte betale for å bruke warp. Da kan man f.eks spesifisere at man må betale 9999 diamond for å få lov til bruke warp. Men vet ikke om det er noe slikt du er ute etter.
Vis hele sitatet...
Har ikke Multiverse en mulighet for "pay to use"-greie? Slik at man må betale en hvis sum med enten essentials-penger, iConomy/ you name it, så får man bruke portalen en gang.
Sitat av krJo Vis innlegg
Har ikke Multiverse en mulighet for "pay to use"-greie? Slik at man må betale en hvis sum med enten essentials-penger, iConomy/ you name it, så får man bruke portalen en gang.
Vis hele sitatet...
Mulig det er det jeg tenker på. Isåfall så er det jo bare å gi nye brukere en sum med penger som det faktisk koster å bruke warpen også.
Sitat av krJo Vis innlegg
Har ikke Multiverse en mulighet for "pay to use"-greie? Slik at man må betale en hvis sum med enten essentials-penger, iConomy/ you name it, så får man bruke portalen en gang.
Vis hele sitatet...
Da kunne man måtte gi en item som bare kan bli spawnet
Sitat av Settoz Vis innlegg
Du er klar over at togsystemet til mange servere har ødelagt de totalt? :P
Vis hele sitatet...
And why is that?
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
And why is that?
Vis hele sitatet...
Sikkert med tanke på at du kan komme deg til en annen by på kort tid.

Ville jo vært mye kulere hvis det hadde vært slik at det er tog med flere vogner som sitter fast i hverandre, som går hvert 10. minutt =)
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Sikkert med tanke på at du kan komme deg til en annen by på kort tid.

Ville jo vært mye kulere hvis det hadde vært slik at det er tog med flere vogner som sitter fast i hverandre, som går hvert 10. minutt =)
Vis hele sitatet...
Sende avgårde noen carts, på en lang runde med minimalt mellomrom?
Jeg kommer meg ikke inn på minecraft!

Får logga inn på minecraft.net, men får ikke til på launcheren...
Det står: "Can't connect to minecraft.net".

Har slettet alt i .minecraft mappa, og lasta ned på nytt.
VELDIG plagsomt!
Er noe midlertidlig noen ganger, ikke stort du får gjort med det. Prøv å laste ned nyere/eldre versjon av launcheren. Prøv også å starte som admin eller i kompatilitetmodus
får sjekke på laptopen min, om det funker der..
Tror det ikke fungerer for mange nå, så tviler på om det hjelper å gjøre noe med det. Du kan jo spille off-line da.
Restarta rutern, og VIPS
Fungerer igjen her også nå, og jeg har ikke restartet noe router.
Jeg skal starte en server, men hvis noen kan hjelpe meg med å flate ut verden med worldedit osv, så send meg en pm med msn/skype!
Noen som har en server jeg kan være med på? ^^
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Noen som har en server jeg kan være med på? ^^
Vis hele sitatet...
Thorcraft anbefales på det sterkeste, må th0 kunne regelene for å bli whitelisted da :P
Noen som vet fasiten til Thor-Craft serveren, har prøvd sikkert hundre ganger, men det beste jeg får er B-
Sitat av Halland97 Vis innlegg
Noen som vet fasiten til Thor-Craft serveren, har prøvd sikkert hundre ganger, men det beste jeg får er B-
Vis hele sitatet...
Les reglene dems så finner du det ut.
Har lest reglene også noen hundre ganger, men dem viser ikke alt
Sitat av Halland97 Vis innlegg
Har lest reglene også noen hundre ganger, men dem viser ikke alt
Vis hele sitatet...
Alt finner du siden dems, mange som klarte testen. Hvis du ikke klarer å bestå testen betyr det nok at du ikke vet reglene som Thorcraft har.
Jeg har lest reglene :O
Sitat av Halland97 Vis innlegg
Jeg har lest reglene :O
Vis hele sitatet...
Det er ikke sikkert du skjønner reglene bare fordi du har lest dem. Les gjennom hele siden dems, alt du trenger å vite står der.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Prøv å lær de, også.
Bruk fornuften på testen, mange av spørsmålene sier seg selv. Jeg leste knapt reglene før jeg klarte testen.

Men serveren er elendig, alt er beskyttet så er ingen steder å få tak i f.eks tre som du trenger. Håpløst.
De 2 siste dagene har jeg fått en feilmelding som sier "Fatal error occured (4): Null" når jeg skal starte minecraft og den nye updaten skal lastes ned.

Jeg har prøvd
- Slette bin
- Slette jar filen
- Laste ned minecraft på nytt
- Slette og instalere java
- 100's guides for andre som har hatt den samme feilen

Er det noen som har samme problemet? Eller vet hva jeg kan gjøre for å få fikset dette?..
Sitat av rolvs Vis innlegg
Bruk fornuften på testen, mange av spørsmålene sier seg selv. Jeg leste knapt reglene før jeg klarte testen.

Men serveren er elendig, alt er beskyttet så er ingen steder å få tak i f.eks tre som du trenger. Håpløst.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke lest bra nok. haaha..
Byen er 1000x1000 blokker stort og der kan ingen bygge.. Går du utenfår så kan du bygge, bare å TP til noen. Altid noen som er utenfor by regionen
Sist endret av Vod0; 23. oktober 2011 kl. 18:03.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det noen andre meg som får denne dette når jeg skal update? "minecraft failed to launch fatal error occurred (4): null"

Jeg har prøvd alt, sletta alle minecraft filer, lasta ned på nytt, update java, sletta java, installert java.
Bare slette bin etcetcetc.
Jeg blir gal.
Sitat av phideph Vis innlegg
Er det noen andre meg som får denne dette når jeg skal update? "minecraft failed to launch fatal error occurred (4): null"

Jeg har prøvd alt, sletta alle minecraft filer, lasta ned på nytt, update java, sletta java, installert java.
Bare slette bin etcetcetc.
Jeg blir gal.
Vis hele sitatet...
Slett hele .minecraft (husk backup av maps, texturepack, screenshots) og skaff deg ny .exe (starteren)

-EDIT: Så ikke at du hadde slettet alt, men du har vell ikke en mikroskopisk mengde RAM? Eller Avast som starter Minecraft.exe i sandbox?
Sist endret av Fekillix; 9. november 2011 kl. 17:36. Grunn: Skriveleif M.M.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Slett hele .minecraft (husk backup av maps, texturepack, screenshots) og skaff deg ny .exe (starteren)

-EDIT: Så ikke at du hadde slettet alt, men du har vell ikke en mikroskopisk mengde RAM? Eller Avast som starter Minecraft.exe i sandbox?
Vis hele sitatet...
Har 8giga med ram, så det skal nok holde. Kjører heller ikke Avast, men Avira.
Har ikke hatt noe problem med det tidligere...
Sitat av phideph Vis innlegg
Har 8giga med ram, så det skal nok holde. Kjører heller ikke Avast, men Avira.
Har ikke hatt noe problem med det tidligere...
Vis hele sitatet...
Prøv å kjøre MC-Patcher.

-Øk RAM bruket til 2048 eller noe som er passende.
-Trykk på test Minecraft, det gir deg en logg hvis ikke de funker uansett..
Sist endret av Fekillix; 9. november 2011 kl. 18:45.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Prøv å kjøre MC-Patcher.

-Øk RAM bruket til 2048 eller noe som er passende.
-Trykk på test Minecraft, det gir deg en logg hvis ikke de funker uansett..
Vis hele sitatet...
Hva skal MC-Patcher være til hjelp med, da dette bare er for og kunne bruke HD texture packs?
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Prøv å kjøre MC-Patcher.

-Øk RAM bruket til 2048 eller noe som er passende.
-Trykk på test Minecraft, det gir deg en logg hvis ikke de funker uansett..
Vis hele sitatet...
Setter pris på at du prøver å hjelpe meg med problemet mitt.
Men, kan det være noe java relatert? For broren min får lastet ned updates og slikt uten problemer.

Grunnen til at jeg ikke har hentet hans minecraft folder er fordi jeg ikke har muligheten at this moment, i tillegg hadde det vært greit å få fikset det på min pc også.
Sitat av LTe Vis innlegg
Hva skal MC-Patcher være til hjelp med, da dette bare er for og kunne bruke HD texture packs?
Vis hele sitatet...
Det kan gi han en logg på hva som skjer, (og går galt?)
Jeg har installert Worldguard og laget en region, men allesammen kan fortsatt bygge der uten å være medlem i den.
Noen som vet hva problemet kan være?

Skriver slik når jeg lager regionen:
//pos1 - //pos2 (bruker WAND)
//expand vert
/region define navn
Sist endret av Vod0; 10. november 2011 kl. 12:46.
Da har jeg funnet ut av problemet, det var antivirus programmet som hindrer nedlastningen av oppdateringen.
Noen her som har prøvd spoutercraft? hørt at det skal være en minecraft klient som frigir mer RAM ellerno..? anyways, er det bra? funker det bedre? lett å installere?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Jeg har installert Worldguard og laget en region, men allesammen kan fortsatt bygge der uten å være medlem i den.
Noen som vet hva problemet kan være?

Skriver slik når jeg lager regionen:
//pos1 - //pos2 (bruker WAND)
//expand vert
/region define navn
Vis hele sitatet...
Har du prøvd å angi regionowner?
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Sineitic Vis innlegg
Noen her som har prøvd spoutercraft? hørt at det skal være en minecraft klient som frigir mer RAM ellerno..? anyways, er det bra? funker det bedre? lett å installere?
Vis hele sitatet...
Sputcraft er en minecraft mod / client som djør det mulig å adde noen client mods så man kan bruke de på servere.. vet ikke hvordan det kjører i forhold tho..
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Har du prøvd å angi regionowner?
Vis hele sitatet...
Er ikke det som er problemet, alle kan bygge i regionen selv om de ikke er medlem i den. Altså at regionen har noen som helst virksomhet. Den bare er der..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Er ikke det som er problemet, alle kan bygge i regionen selv om de ikke er medlem i den. Altså at regionen har noen som helst virksomhet. Den bare er der..
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke angir noen medlemmer så vil jo alle ha tilgang.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Hvis du ikke angir noen medlemmer så vil jo alle ha tilgang.
Vis hele sitatet...
Jeg la meg selv til som eier i Parentregionen men det funker fortsatt ikke..
Alle sammen kan bygge der selv om de ikke er medlemmer eller eiere av regionen. Er som og ikke ha en region i det hele tatt.
Prøvde å sette flag build deny men da kunne ikke medlemmene i regionen bygge heller..

Når jeg trykker på regionen med string så står det at jeg ikke kan bygge (Når jeg Deoper meg selv) men jeg kan..

Fiksa det ;D
▼ ... over en uke senere ... ▼
Retail Release!

Kjære freaks, da var minecraft endelig "ferdig".

Jeg har startet med første "shelter" på det nye server mappet.

Hva mener dere den bør inneholde?

så langt har jeg:

Farm:
Eik
Bjørk
Gran
Sukker
Havre

Dyr:
Sauer
Kuer
Høner
(ikke gris av den enkle grunn at jeg ikke ser noe poeng da kuer gir meg lær + mat)

bygninger:
hus (sove sted)
vegg rundt området med kaktus utfor.
Inngang til gruven.
Nether portal
lagrings hus (inneholder også workbench og furnace)
"Alchemy" bygning (inneholder det som trengst av "hardware" for å fremstille potions)




Hva mangler? Forslag til forbedringer?
NB: Er fint om forslagene kan gjennomførest uten spawning av items, da jeg ikke liker dette, og heller ikke er op på serveren.
Bilder fra "Yellowstone Castle":

Forfra:
http://i969.photobucket.com/albums/ae178/Fekillix/2011-11-20_211000.png

Innenfra:
http://i969.photobucket.com/albums/ae178/Fekillix/2011-11-20_210821.png

En av bygningene:
http://i969.photobucket.com/albums/ae178/Fekillix/2011-11-20_210836.png

Mer innenfra:
http://i969.photobucket.com/albums/ae178/Fekillix/2011-11-20_210848.png

PS: På bilde 2 (Innenfra) så kommer en swamp-biome inn, noen som vet hvordan man fjærner denne? (Ser rart ut med grønt vann.)

Feedback hadde vært fint
Sist endret av Fekillix; 20. november 2011 kl. 21:23.
Tips om en god 1.0.0 server? Må være survival.
Fikk plutselig lyst til og bygge litt
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Tips om en god 1.0.0 server? Må være survival.
Fikk plutselig lyst til og bygge litt
Vis hele sitatet...
Kan sikkert komme på min, ikke alle som er i survival da, men noen :P
PM for ip
Jeg spiller single player i survival mode, med structures slått av.
Har jeg fortsatt Strongholds? Jeg har Nether fortress, og da jeg trenger Strongholds for å komme meg til End, bør de vel være her?