Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 4631
Når du står å brenner munnbind og pisser på alt helsevesenet prøver å gjøre for å holde folk friske og i live, så må du nesten regne med at folk ikke vil ha noe med deg å gjøre.
Det tar deg 4-5 minutter å dobbeltsjekke ting før du lyger om noe åpenbart på internett. Videoen med Lysligmt er et år gammel. Holdningene hans er enda eldre. Det er jo tydelig at du har en "bias" her, siden du vrir på fakta flere ganger i løpet av tråden.
Pro-tip, hvis du må lyve i en diskusjon, ikke kall andre idioter.
Sitat av zoober Vis innlegg
Det tar deg 4-5 minutter å dobbeltsjekke ting før du lyger om noe åpenbart på internett. Videoen med Lysligmt er et år gammel. Holdningene hans er enda eldre. Det er jo tydelig at du har en "bias" her, siden du vrir på fakta flere ganger i løpet av tråden.
Pro-tip, hvis du må lyve i en diskusjon, ikke kall andre idioter.
Vis hele sitatet...
Får bare legge meg flat for du har rett, videoen er 1 år gammel. Men sak ble det ikke før mars 2024 så poenget mitt står. Han ble cancelled lenge før disse holocaust greiene

Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Når du står å brenner munnbind og pisser på alt helsevesenet prøver å gjøre for å holde folk friske og i live, så må du nesten regne med at folk ikke vil ha noe med deg å gjøre.
Vis hele sitatet...
Du var vel en av de som satt alene i bilen med maske på kan jeg tenke meg...
Sist endret av HeiG2006; 2 uker siden kl. 09:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Han ble cancelled for å være uspiselig og uselgelig som moromann på tv. Det var ikke én ting, det var summen av alt.
Men det er jo morro hvordan du backtracker;
"Det der er jo bare en uke siden".
"Åja, et år da, men cancelled i 2021".
"åja, 2021 også, men det var ikke derfor"

Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Får bare legge meg flat for du har rett, videoen er 1 år gammel. Men sak ble det ikke før mars 2024 så poenget mitt står. Han ble cancelled lenge før disse holocaust greiene



Du var vel en av de som satt alene i bilen med maske på kan jeg tenke meg...
Vis hele sitatet...
Sist endret av KjemikalieX; 2 uker siden kl. 09:51. Grunn: Svar på slettet innlegg/avsporing
Sitat av Vekst Vis innlegg
Trist forsøk på å skape et ekkokammer Voodoome, enten du vet det eller ei. Det økende ekkoet av Amerikansk politisk polarisering.

Ingen er "woke". Det er et Kampfbegriff laget av meningsmostandere for å gruppere politiske meningsmostandere inn i en "debatt" det ikke er mulig å forsvare seg mot. Ingen vil stå med de lillahårete gærningene over dammen.

Hvordan ellers kan man forklare denne pollen.
fra denne tråden https://freak.no/forum/showthread.php?t=336199

Woke er en moderne politisk karikatur bygget for å gjøre unge menn sinte.

Kan du motbevise det utsagnet? Kanskje gjennom konkrete eksempler i Norge? At noen kids skrev en underskriftskampanje mot en av dagens mest kontroversielle offentlige figurerer holder ikke. Det samme hadde skjedd lenge før noen hadde tenkt på å kalle det "woke".

Faen jeg hadde betalt for å slippe å se dette oppgulpet repetert ad infinitum. Greit nok når amerikanere skreik om det men nå skriker Nordmenn om det og.

Tror det er anti-woke som må våkne helt ærlig.
Vis hele sitatet...

Woke er vel bare et nymotens ord for politisk korrekthet. Noe vi ser veldig mye av om dagen, både i USA men Norge også. Ser ikke problemet med å bruke ordet woke. Enklere enn å si politisk korrekt.
Woke er vel bare et nymotens ord for politisk korrekthet. Noe vi ser veldig mye av om dagen, både i USA men Norge også. Ser ikke problemet med å bruke ordet woke. Enklere enn å si politisk korrekt.
Vis hele sitatet...
Ordet politisk korrekthet, som har utgangspunkt i å beskrive en må oppføre seg for å overleve i autoritære ideologier under nazistene i Tyskland og kommunistene i Russland. Som insinuerer "Om du ikke følger vår autoritære regler blir du straffet". Kan du med hånda på hjerte mene at det ikke er et utrolig ladet begrep som reiser en skyttergrav fra første sekund?

Og den har nøyaktig samme problem som Woke begrepet - den grupperer uendelig med folk, motivasjoner og handlinger inn i ett vagt begrep med dårlig forklaringsevne. Den fanger ikke nyansene i det som skjer. Den fanger ikke de utallige grupperingene som finnes.
* Melaninrike folk som helst ikke vil bli kalt neger.
* Homofile som helst ikke vil bli kalt bøg.
* Transpersoner som helst vil bli kalt mann eller kvinne (helt ærlig, hvor mange hen har du møtt?)
* Bedrifter som er livredde for kontroverser og kutter ut folk som kan bli et større problem på sikt (Charter Svein).

I stedet fanger den alle disse grupperingene og hendelsene, blåser opp det mest ekstreme og latterliggjør det, alt i et enkelt praktisk konsept med assosiasjoner til autoritære regimer.

Er det virkelig et utgangspunkt som leder til en produktiv debatt? Nei, jeg vil påstå at det er by design ikke det.


Jeg var på en gay bar i Berlin. En slam poetry session faktisk. Det er ikke noe jeg pleier å gjøre, men jeg bare ramla inn med dama. Jeg slo av en prat med en transkvinne og presterte i å si "haha thats great man". Vet du hva hun gjorde?

Absolutt ingenting. Fuck all. Hun enset det ikke engang. Hun ble ikke triggered. Hun kansella meg ikke. Hun begynte ikke hylgråte. Hvem skulle trodd..

Møter du folk med respekt og snakker med respekt så er terskelen for hva du kan si utrolig høyt. De som påstår noe annet klarer ikke å kommunisere med respekt. Enten bevist eller ubevist.


Men det selger ikke. Det får du ikke visninger for. Det er ikke det medielandskapet vårt er laget for. Det som selger er konflikt. Det er det folk trykker på. Det er det folk kommenterer på. Det er det folk deler. Det er det folk får anbefalt. Det er det medielandskapet i 2024 insentiviserer.

Innholdsprodusenter skriver ikke saker om at "Transkvinne brydde seg ikke at hun ble misgendered ved en feiltagelse". De skriver saker som «Feil» bruk av pronomen må ikke straffes som om det var vold. Sånn om det har noensinne vært snakk om det.

Innholdsprodusenter skriver ikke saker om at det finnes en subkultur i Berlin som har sex i fursuits. De skriver saker som "De identifiserer seg som hunder. Nå krever de rettigheter".




Innholdsprodusenter skriver ikke saker om at andelen mennesker i Norge som ønsker å etablere et tredje kjønn er forsvinnende marginal og vil aldri få gjennomslag. De skriver saker som "Et tredje kjønn er fantasy-juss".

Og folk biter på agnet. Noen folk blir opphisset. Noen folk syntes det er hysterisk. Noen folk kommenterer at dette er misvisende. Algoritmene sluker det. Annonsevisningene skyter i været.

Samtidig som alt dratt inn i konseptene "woke" og "politisk korrekthet". Sånn om dette er egentlig en stor gruppe folk som mener alt dette og at det egentlig henger sammen på mystisk vis. At disse individuelle retningene egentlig samarbeider.
* For å kneble din ytringsfrihet.
* For å emaskulere menn.
* For å gjøre underholdning mindre morsomt.
* For å sensurere deg fra å si det du mener.

Og nå, etter en del år og mye repetisjon så begynner folk å tro på det. Noen folk tror faktisk at det finnes slikt på den skalaen som kommuniseres gjennom digitale plattformer. At de ekstreme stemmene er overalt og vil bruke de mest ekstreme midlene for å få gjennomslag for sin agenda.

Å lage SJW cringe compilations var lættis når det var bare for lættis. Men så begynte folk å tro på det.

Woke er en moderne politisk karikatur som effektiv til å gjøre unge menn sinte, politisk aktivert og inntektsgivende
Vis hele sitatet...
P.s. Jeg har stor respekt for mye av det Subjekt gjør, det er en av Norges fremste plattformer for debatt. Men akkurat denne importen av amerikansk kulturkrig syntes jeg er kynisk.
Voodoome's Avatar
Trådstarter
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Sykt å melde.. Hva kaller du det da?


Jeg skjønner at Danby har regninger å betale, men når han benytter seg av en såpass alvorlig rettssak til å skaffe seg billig PR på TikTok så mister han all respekt i min bok. Spesielt ille blir det når denne kompisen blir dømt for 1 voldtekt, og tilkjennes erstatnings ansvar for 5 andre voldtekter. Det er bare så jævla tonedøvt og smakløst.



Hele dette narrativet om at folk prøver å "kanselere" Danby faller sammen når vi ser at han i realiteten bare opplever konsekvensene av sine egne ræva handlinger og utsagn.
Vis hele sitatet...
Alt er ikke svart hvitt og en rekke menn (Google resten selv) har blitt frifunnet i ankesaker så jeg melder ikke noe annet enn hva en rekke jurister (Google de andre selv) melder som har mere ekspertise på feltet enn meg men kanskje ikke deg.

https://rett24.no/articles/hoyestere...ra-fornaermede
Sitat av Voodoome Vis innlegg
Alt er ikke svart hvitt og en rekke menn (Google resten selv) har blitt frifunnet i ankesaker så jeg melder ikke noe annet enn hva en rekke jurister (Google de andre selv) melder som har mere ekspertise på feltet enn meg men kanskje ikke deg.

https://rett24.no/articles/hoyestere...ra-fornaermede
Vis hele sitatet...
Beklager men det Norske rettsapparatet er ikke en troverdig kilde.
Når vi har lover som er skrevet slik at uskyldige mennesker kan fengsles til fodel for å kanskje ta en ekstra kriminell så er det noe som er veldig feil i systemet.

Hva høyesterett sier og mener er klinkede likegyldig så lenge de praktiserer urett.
Sitat av Voodoome Vis innlegg
Alt er ikke svart hvitt og en rekke menn (Google resten selv) har blitt frifunnet i ankesaker så jeg melder ikke noe annet enn hva en rekke jurister (Google de andre selv) melder som har mere ekspertise på feltet enn meg men kanskje ikke deg.

https://rett24.no/articles/hoyestere...ra-fornaermede
Vis hele sitatet...
Det er ikke slik det funker. Det er ikke andres jobb å finne dine kilder. Har du kilder, kom med de.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Siden denne tråden på en forutsigbar måte har søpplet seg ned til enda en grupperunk med høyrehånden så vil jeg fra dette punktet av kreve høyere standard på debatten, med hovedvekt av å sitere og lenke til kilder for påstander.

Klaging på moderering kan gjøres via dette skjemaet.

Kjør debatt!
Sist endret av nso; 2 uker siden kl. 16:37.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Premisset for tråden var jo søppel fra starten (kilde ): den samme tynt forkledde, karakteristisk målpostflyttende, bevisbyrdeoverdragende, håndvridende svadaen som alle de andre gangene. (Kilde)

Man kunne faktisk skrevet ned diverse Fox News-stikkord, unnvikelser og uærlige "debatt"-triks i et rutenett, og spilt verdens desidert raskeste parti lynbingo.

Ellers mener jeg ikke å være muggen, men det er vanskelig å ta en "diskusjon" basert på såpass innlysende dårlige hensikter, premisser og debattføring, og gjøre den verdifull "midt i", når det plutselig stilles krav til saklighet som OP selv ikke måtte forholde seg til. Det har gitt nevnte grupperunk ganske mye moment.

Forresten: hvis noen tror et sekund på at OP ville legge opp til noe annet enn altright-sirkelrunking, vennligst kontakt meg på PM: jeg har et interessant businessforslag som involverer ei bro i New York. Special price for you.
Sist endret av robhol; 2 uker siden kl. 17:23.
Sitat av robhol Vis innlegg
Premisset for tråden var jo søppel fra starten
Vis hele sitatet...
Ja, for det første skal han ikke holde noen HOVEDTALE, han er en av talerne (er det 9 totalt utnevnt av 17 mai komiteen?).
For det andre så er man ikke kansellert bare fordi at noen på tiktok lager en underskriftskampanje.
For det tredje, så kan det være problematisk at de 9 i komiteen(bestående av partiene på stortinget) utnevner kontroversielle talere, spesielt når de 7-8 andre i komiteen først får vite om det via media.
Litt kleint av høyre å utnevne danby (pga tiktokvideoen med en mann som var dømt for seksuelle overgrep mot mindreårige), og litt småkleint av Frp å utnevne tidligere resett-investor Dobloug, de er kanskje ikke de mest inkluderende personene de kunne funnet.