Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2634
Hei

Har nå fått er merkelig problem på pc`en min

Kjører pc`en ned på vanlig måte via shutdown på win 7,
går noen sekunder så slår harddisk og skjermkort seg av og skjermene går i svart MEN vifter og lys går fortsatt!

Eneste løsningen er da og holde inne av knappen til alt blir slått av.

Installerte win 7 på nytt for litt siden men mener at problemet oppstod litt før det men skal ikke si noe helt sikkert ettersom jeg ikke har pleid og slå av dataen om natten før nå.

Noen som kan ha noe bra forslag til hva jeg kan sjekke når jeg kommer hjem fra jobb?

På forhånd takk for svar!
Svenskeknappen. Kutt strømmen Funker det...
Sitat av Xerxes Vis innlegg
Svenskeknappen. Kutt strømmen Funker det...
Vis hele sitatet...
Dette blir en litt "slitsom" og irriterende løsning i lengden. Selv fikk jeg ikke skrud av pc'en på grunn av windows update hang seg opp når jeg skulle skru av pc'en, måtte bruke Svenske knappen, lot pc'en stå å "update" i opp til 3 dager men ingen ting skjedde, det fikset seg selv til slutt
Svenskeknappen er ikke noe man burde bruke til daglig, da det ikke er en sunn måte og skru av pc'n på.

Første tanke angående problemet du beskrever er att PSU eller hovedkortet holder på og feile deg.

Det kan også være forårsaket av service jobber som går i bakgrunnen som ikke avsluttes helt når du avslutter PC'n. For og teste dette sistnevnte kan du boote opp pc'n i safe mode (press F8 under oppstart), så prøver du og avslutte den derfra for og se om den da avslutter seg helt uten disse problemene.
Men service jobber som ikke vil avslutte seg helt vil jeg si er mindre sannsynlig att er tilfelle, spesielt om du nylig har reinstallert Windows, og dersom det er så att problemet oppsto før dette ble gjort - veier det mest mot hardware feil.

Forøvrig er det ikke umulig att en korrupt installasjon kan være årsaken, selv om det er svært sjeldent att en Windows 7 installasjon blir korrupt, dog det kan skje.

Sjekke RAM brikkene kan også være en idè, defekte RAM brikker kan forårsake merkelige feil. Ta dem alle ut, og test dem en etter en og se om du har problemer med en eller alle. Er problemet vedvarende ved test av hvert enkelt RAM kort er nok ikke RAM'en problemet. Eventuelt kan du dobbeltsjekke RAM'en med Memtest86 eller lignende.

Alt i alt veier jeg mest mot att PSU eller hovedkort starter og takke for seg. Dersom det er tilfelle er det greit og få dette byttet snarest mulig, ettersom dersom PSU eller hovekort tar kvelden kan dette skade andre komponenter i maskinen din som gjør det hele til en unødvendig dyr hendelse.

Som alltids når noe merkelig foretar seg med maskinen er det også greit og dobbeltsjekke att alle ledninger/komponenter er korrekt festet.