Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3101
Heisann,
De siste dagene så virker det som om PCen begynner å ta kvelden.
Pcen er relativt ny (7-8mnd) og var ivertfall ganske god.

Etter SSD'en krasjet, og jeg formaterte og installerte Windows7 på min andre harddisk, så har ting begynt å gå til helvette.
Jeg installerte alle drivere som fulgte med på en CD til hovedkortet, og jeg har oppdatert skjermkortet helt, men det er tydeligvis noe som mangler.
Jeg kan se en film på VLC, og det skal ikke mer til enn å trykke pause, så klikker hele PCen. WoW krasjer hele tiden, og hvis jeg oppdaterer facebook så klikker den.
Det er veldig sjeldent jeg får blåskjermer iom at PCen bruker så lang tid på å hente seg inn igjen etter den låser seg, så jeg bare skrur den av.

Om det har noe å si, så får jeg denne feilmeldingen hver gang jeg skrur på PCen igjen : "The procedure entry point apsGetInterfaceCount could not be located in the dynamic link library wlanapi.dll"

Takker for hjelp!
Kobler du til nettverket ditt / internett ved hjelp av en trådløs tilkobling ?
Nei kjører kablet nett til router, kan legge inn en dxdiag når eg kommer hjem hvis det er til noe hjelp :-)
Kan det være du ikke har nyeste firmware på SSD disken din ?
Det kan være, har ikke tenkt på at den har firmware engang takk for tips, får teste seinere
Trådstarter
Se her, tråden kapret av xzyz39

Jeg har trådløs tilkobling ja. Men trodde ikke nettverket hadde noe med at hele PCen krasjer å gjøre?
SSD'en er tilkoblet, men ikke ibruk. Er litt usikker på om jeg har oppdatert siste firmware, men jeg mener det. Av og til dukker den opp, så forsvinner den igjen.
Noen som har en ide om hvorfor PCen min har begynt å streike i det siste? Jeg mistenker det kanskje er hoved harddisken som synger på siste værset..
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Pcen er relativt ny (7-8mnd) og var ivertfall ganske god.
Vis hele sitatet...
Nærmere sagt snart ett år. Ikke ny.
Trådstarter
Sitat av Claryn Vis innlegg
Nærmere sagt snart ett år. Ikke ny.
Vis hele sitatet...
Se der, der fant du løsningen på alle problemene mine
Fant faktisk ut at den er ca 11mnd gammel nå, men har aldri vært med på at en PC som snart fyller 1 år skal bare fryse helt av den minste ting..

Her har dere oppsettet mitt forresten. Om jeg skulle ende opp med å sende PCen inn til komplett, er det noe her jeg kan oppgradere når jeg først har sjangs?
vel jeg sliter med akkurat det samme, vi har ganske likt oppsett. jeg har asus sabertooth hk noe some er ganske likt ditt asus hk, forskjellen er vel bare thermal armor. men vi har også samme cpu.
1. skjekk minne last ned Memtest86 og kjør den
2. atto for hdd og ssd
3. Prime95 for tester på cpu.
4. Test også med Sisoft sandra. maskina mi fryser på stresstest på cpu. noe som tyder på at enten cpuen eller hket er røket. jeg har i ettertid observert at boot-led og vga-led lyser under POST. noe som tyder på at hket kan være ødelagt. en annen teori er at den delen av cpuen som styrer grafikkprosessoren er gåen.
prøv hvertfall dette, er spent på om du får de samme resultatene
Beklager Iamanaabcake gikk litt fort i svingene på jobb så trodde jeg svarte på min egen tråd :-D
Trådstarter
Haha, godt å se det ikke bare er jeg som har PC problemer

Men vil dere råde meg å sende inn PCen til komplett?
Og ang SSD'en som er ødelagt, har jeg rett på en ny en? Sender de bare ny, eller må jeg kjøre masse tester for dem?

Takker for svar, kjenner ingen som er spesielt PCdyktige
Du har krav på en ny SSD ja, gitt hva som var årsaken til att den døde. Men mest sannsynlig en garanti/reklamasjons sak.

Gå til komplett.no sine sider og søk refusjon innenfor garanti/angrefrist og fyll ut en beskrivelse av hva som har skjedd. Så vil det gå en dag, toppen to, så får du returinformasjon med ett returnummer. Du pakker inn disken, adressert til komplett, påfører returnummeret tydelig utenpå og sender den inn. Så vil det gå rundt en 1-2 uker (mer eller mindre alt ettersom), så får du svar på hva som skjer. Mest sannsynlig får du en ny en som de sender deg i posten.

Angående problemet ditt, bruker du D-link trådløst kort eller lignende på maskinen din?
Hei, jeg har også et lignende problem. Jeg sitter og spiller og er på skype, og plutselig blir skjermene svart eller noen ganger besj. Det virker som maskinen går i dvale, for viftene går plutselig roligere. Men alt fryser og jeg får ikke gjort noe, prøvd alt+ctrl+delete, men ingen reaksjon. Noen ganger funker skype når det skjer, men jeg mår hard restarte pcen. Noen som vet hva som kanskje er gale? Har null snøring, og finner ikke noe på nettet...
Er GPU temps høye?
Nei, Kjører SLI med 2xgtx570. Og GPU1 ligger på maks 68 grader under 100% load, og GPU2 på maks 55.
Da vet jeg ikke...
Trådstarter
Sitat av ChristianEx Vis innlegg
Du har krav på en ny SSD ja, gitt hva som var årsaken til att den døde. Men mest sannsynlig en garanti/reklamasjons sak.

Gå til komplett.no sine sider og søk refusjon innenfor garanti/angrefrist og fyll ut en beskrivelse av hva som har skjedd. Så vil det gå en dag, toppen to, så får du returinformasjon med ett returnummer. Du pakker inn disken, adressert til komplett, påfører returnummeret tydelig utenpå og sender den inn. Så vil det gå rundt en 1-2 uker (mer eller mindre alt ettersom), så får du svar på hva som skjer. Mest sannsynlig får du en ny en som de sender deg i posten.

Angående problemet ditt, bruker du D-link trådløst kort eller lignende på maskinen din?
Vis hele sitatet...
Skal få sendt den inn iløpet av neste uke

Ang D-Link så bruker jeg denne her. Men kan denne alene krasje hele PCen flere ganger til dagen?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Zaloz Vis innlegg
Hei, jeg har også et lignende problem. Jeg sitter og spiller og er på skype, og plutselig blir skjermene svart eller noen ganger besj. Det virker som maskinen går i dvale, for viftene går plutselig roligere. Men alt fryser og jeg får ikke gjort noe, prøvd alt+ctrl+delete, men ingen reaksjon. Noen ganger funker skype når det skjer, men jeg mår hard restarte pcen. Noen som vet hva som kanskje er gale? Har null snøring, og finner ikke noe på nettet...
Vis hele sitatet...
Skjer det med et kort?
Prøv å slå av SLI evt ta ut et kort.

Prøv med SLI på 1 skjerm og et kort på 2 skjermer.

Evt kan du skrike på skype,
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Skal få sendt den inn iløpet av neste uke

Ang D-Link så bruker jeg denne her. Men kan denne alene krasje hele PCen flere ganger til dagen?
Vis hele sitatet...
Dette kan du jo teste ved å fjerne den og se noen filmer på pc'n. Sender du inn ssd til komplett og den virker som den skal kan du bli belastet med utgifter ang. dette. Selv har jeg aldri blitt det, men det står på hjemmesiden. Utrolig hva slike trådløse kort kan gjøre