Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1205
Hei, bruker vanligvis ikke å ta mange bilder, men tenkte jeg skulle dokumentere all morroa vi russen har. Tok med meg kameraet på russetreffet i går, men mange av bildene var veldig uklare. Trenger tips til hvordan man kan unngå det? Har et 8.1 Mega Pixels Casio kamera.

Takk
Gjetter meg frem til at fokuset er feil. Forsøk å hold knappen litt inne, eller halvveis inne før du tar bilde. Da skal kameraet fokusere av seg selv.
Stødig hand, høyere iso, blitz og slutt å gi kameraet øl, eventuelt se om bildene er klarere når du er edru.
Det er vel ikke noe sjokk at fyllebilder er uklare? Mitt råd til deg er å være edru når du tar bilder.
Sørg også for at du har nok lys, eller bruker blitz, ellers blir det bevegelsesuskarphet i bildet, da kameraet benytter seg av lang lukkertid.
Trådstarter
Sitat av Elemental Vis innlegg
Det er vel ikke noe sjokk at fyllebilder er uklare? Mitt råd til deg er å være edru når du tar bilder.
Vis hele sitatet...
Joa, men er du russ så er du russ Forresten de som jeg tok ble ikke så aller værst. Verre med de bildene som jeg selv var med på med en annen fotograf. Virka som at jo seinere det ble på kvelden dess dårligere bilder..
Sist endret av Ola89; 3. mai 2009 kl. 20:57.
Ansett fotograf som følger deg og dine venner rundt.
Sitat av flexd Vis innlegg
Ansett fotograf som følger deg og dine venner rundt.
Vis hele sitatet...
Er vell kanskje litt privat av det som skjer. + at det sikkert blir dyrt.
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Joa, men er du russ så er du russ Forresten de som jeg tok ble ikke så aller værst. Verre med de bildene som jeg selv var med på med en annen fotograf. Virka som at jo seinere det ble på kvelden dess dårligere bilder..
Vis hele sitatet...
Er du virkelig så dum?

Hva tror du det kommer av at bildene ble dårligere utover kvelden?
Trådstarter
Sitat av LordPalo Vis innlegg
Er du virkelig så dum?

Hva tror du det kommer av at bildene ble dårligere utover kvelden?
Vis hele sitatet...
haha tror nok det er du som må bli bedre til å lese mellom linjene her
kanskje du kan laste opp et bilde? litt enklere å dokumentere feil ved å se et bilde.

anyway, som folk sier, så er det nok uklart pga at kameraet ikke har fått inn fokus, eller at blitzen er skrudd av?
Sitat av LordPalo Vis innlegg
Er du virkelig så dum?

Hva tror du det kommer av at bildene ble dårligere utover kvelden?
Vis hele sitatet...
Er du virkelig så...
Til lengre utover på kvelden du kommer, til mørkere blir det (til ett visst pungt), vet du hva dette medfører?
Trådstarter
Sitat av spelley Vis innlegg
Er du virkelig så...
Til lengre utover på kvelden du kommer, til mørkere blir det (til ett visst pungt), vet du hva dette medfører?
Vis hele sitatet...
De siste bildene tok vi 3-4 tida, og da begynte det å bli ganske lyst igjen..
Sitat av LordPalo Vis innlegg
Er du virkelig så dum?

Hva tror du det kommer av at bildene ble dårligere utover kvelden?
Vis hele sitatet...
Vis du ser, så brukte han et stilig sarkastisk smiley etter setningen. Mest sannsynlig for hvordan han utrykte setningen.
Bildene blir uklare fordi du er full.

Er det så vanskelig?

Høyere promille = høyere iso
Sist endret av drittunge; 4. mai 2009 kl. 06:50.
Sitat av spelley Vis innlegg
Er du virkelig så...
Til lengre utover på kvelden du kommer, til mørkere blir det (til ett visst pungt), vet du hva dette medfører?
Vis hele sitatet...
de aller fleste P&S kameraene har fokus-lys, så i teorien skal ikke mørke være noe problem.
Sitat av MicroWar Vis innlegg
eventuelt se om bildene er klarere når du er edru.
Vis hele sitatet...
haha. jeg lo
Sitat av Ola89 Vis innlegg
HTrenger tips til hvordan man kan unngå det? Har et 8.1 Mega Pixels Casio kamera.
Takk
Vis hele sitatet...
Der har du feilen din..
Kjøp deg et Canon ixus og kast det dritet du har :P