Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 574
Hei,

Beklager for at jeg måtte lage en helt ny tråd om dette her, men jeg fant ikke noe spesifikt svar på spørsmålet mitt noen plass...

Det jeg lurer på er at jeg har et Sony A200, men skal heve kjøpet (se "Kamera innsendt, bør forbrukerrådet innkalles?") og derfor vil jeg kansje kjøpe meg et nytt kamera (hvis ikke bare det samme...)... Tenkte på å kjøpe A300, men er litt usikker... Er det noe forbedring i kvalitet på bildene (jeg vet at det har 10.2MP, og vet at det er det samme som A200...), bedre grep, annen form (på noe slags vis) og ellers noe (ja, utenom LW greia og skjermen.... ). Kan kjøpe det for 4000kr og for meg er det egentlig et relativt bra kjøp!

Jeg tenkte også kansje på å kjøpe EOS 450D, bare spare litt, men er det noe vits? Hva synes dere? Vil bare forhøre meg litt før jeg bruker penger, skjønner dere

Er det noe mer jeg burde vite?

FYI, jeg er ikke nybegynner, jeg er noe sånn midt i mellom... Holdt på i to år med fotografering, så ja, jeg kan litt

På forhånd, tusen takk!

Henning

Beklager for at jeg bumper denne tråden.. Men er det ingen som har svar, linker eller noe lignende? Liker godt LW på A300, og helst skjermen!
Sist endret av tabletop; 12. januar 2009 kl. 02:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Av canon EOS 450D, Sony A200 og Sony A300 så anbefaler jeg Canon EOS 450D. Har hørt veldig mye positivt om det og jeg vet at det er mange som har det og er fornøyd med det. Sony har jeg ikke hørt så mye om og er ikke helt sikker på hvordan kamraner er i kvaltitet og sånn. Et kamera jeg sterkt anbefaler er Nikon D80. Jeg har det sel og angrer ikke i det hele tatt på at jeg kjøpte det. Det har mange funksjoner og tar utrolig bra bilder.
Velg det kameraet som passer deg best og som du er mest komfortabel med. Lite som skiller de kameraene i den prisklassen, og det er ikke kamera som tar gode bilder, det er personen bak kamera som tar gode evt. dårlige bilder.
Prøv å få fatt i ett brukt kamera!
Med mindre du er sånn som elsker lukten av inpakket gjødsel lukt fra fabrikken i kina (evt japan?).
Da kan du få veldig mye for pengene!