Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5961
Hei!
Jeg har nå hatt flere år bak rattet, å jeg kjører en god del bil. Bergen - Oslo 1 gang uka. Man gir jo alltid litt på da, over fjellet spessielt. Fine strekninger å ingen biler. Uansett om man ligger i 100 i 80-Sonen, så blir jo man tatt av laser, hvis de en gang står der da. Det er også ganske irriterende med fotoboksene i Lærdalstunellen. Så jeg har lyst å gjøre noe med det!

Så! Noen som har erfaring med disse produktene, eller kan anbefale med noen bedre?

Fotoboksvarsler
Youtube demonstrering
• Liten og diskret
• Markedets mest oppdaterete database
• 30 000 fotobokser i 36 land
• Tunellfunksjon
• Månedlig oppdatering
• Varsler kun fotobokser i din kjøreretning
• Varsler gjennomsnittsmålinger
• Drives med eget oppladbart batteri

Varsler kun fotobokser i din kjøreretning.
Avansert tunnelfunksjon. Ettersom GPS-signalet brytes i en tunnel er Cruise Control programmert til å varsler i forkant dersom det er en fotoboks i eller rett utenfor tunnelen.
Mulighet til å legge inn egne farepunkt

Laservarsler
Youtube demonstrering
Denne sier vel seg selv, trykk på linkene, å se!

Tar imot alle svar med stor takknemlighet!
Sist endret av Raspeball; 30. august 2012 kl. 23:44.
GPS er jo bra til å varsle, jeg og en kompis var på roadtrip der hvor han gasset fælt så mye, så tok jeg full guffe med lyd på GPS'EN i bilen, også husker jeg at han holdt på å kjøre ut av veien fordi GPS hylte ut advarsel om fotoboks, noe som reddet han fra en kraftig bot må si at vi var nært med å kjøre av veien.
Garmin GPS ftw, den har alle fotoboksene her i Nord etter E6, vet ikke hvordan det er i Sørlandet der du befinner deg
Spray er bra.... Spray skiltet, så blendes det pga blitzen.
Hva med å kjøre normalt så slipper du å komme fram 3 minutter før?
Sitat av Helso Vis innlegg
Hva med å kjøre normalt så slipper du å komme fram 3 minutter før?
Vis hele sitatet...
Prøv deg som yrkessjåfør. Tåpelig forbanna uttalelse
Sitat av nikita Vis innlegg
Spray er bra.... Spray skiltet, så blendes det pga blitzen.
Vis hele sitatet...
Bare en myte som ikke har rot i virkeligheten.
Politiet forsøkte å måle fatterns nye volvo v60 med laser, men det funka visstnok ikke. Mistenker at den automatiske fotgjengerbremsen som kommer med bilen fra fabrikk blokkerte/interfererte med politiets laser. De kikka inn i bilen da de trodde at han hadde installert noe blokkeringsutstyr.

Så et godt tips kan være å kjøpe nye v60. Andre som har hatt liknende erfaring?
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Prøv deg som yrkessjåfør. Tåpelig forbanna uttalelse
Vis hele sitatet...
som yrkes sjåfør må du hvertfall følge trafikk reglene eller så mister du jo jobben om lappen sku ryke

følg med i trafikken så skal det mye til og bli tatt i foto boks. alle er skilta så oppmerksomhet i trafikken=null stress med nedbremsing før fotoboks..
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
som yrkes sjåfør må du hvertfall følge trafikk reglene eller så mister du jo jobben om lappen sku ryke

følg med i trafikken så skal det mye til og bli tatt i foto boks. alle er skilta så oppmerksomhet i trafikken=null stress med nedbremsing før fotoboks..
Vis hele sitatet...
Jeg har klart meg så langt i livet! Ikke en prikk eller bot!
Skal snart kjøre Bergen - Oslo 4 ganger på 1 uke, så vil ha noe å stille med, om politiet står i 80-Sonen over fjellet! Har sett en stakkars fyr mistet lappen over der

Jeg sier ikke at jeg kjører gris!

Noen som kan være OT, å svare meg?
Sitat av KaiN Vis innlegg
GPS er jo bra til å varsle, jeg og en kompis var på roadtrip der hvor han gasset fælt så mye, så tok jeg full guffe med lyd på GPS'EN i bilen, også husker jeg at han holdt på å kjøre ut av veien fordi GPS hylte ut advarsel om fotoboks, noe som reddet han fra en kraftig bot må si at vi var nært med å kjøre av veien.
Garmin GPS ftw, den har alle fotoboksene her i Nord etter E6, vet ikke hvordan det er i Sørlandet der du befinner deg
Vis hele sitatet...
Er enig i at GPS er en av de bedre løsningene. Da får du jo en to i ett løsning. Kart og fotoboksvarsler. Til Tomtom kan du gå inn på tomtomforum Norge og laste ned nyeste fotoboksoppdateringer gratis.
Waze er også et fint program på androidtelefoner. Dette er et gps-satelittprogram med en liten mengde datatrafikk der man kan varsle andre brukere om ting som skjer på veien. Dersom flere bruker det blir det enda bedre.
Sitat av Raspeball Vis innlegg

Noen som kan være OT, å svare meg?
Vis hele sitatet...
OT = off topic ettersom jeg har forstått.

Det jeg sier GPS, så på mythbusters der dem testet det med fotobokser og spray og den greien du sett på skiltet ditt sånn at man bare kan ta bilde rett fram, sprayen fungerte ikke, men den du sett på fungerte men så er den ganske synlig for andre når du kjøre, kan ikke tru sjefen din blir glad om du kjøre med skilt blokkering greier.
Problemet ditt som yrkessjåfør er at dem er lett og spore opp og hvem som har kjørt siden du må skrive opp ditt og datt.

Hvis du fikser deg en sånn hemmelig dør til skiltet som du kan skjule skiltet forfra ved hjelp av en knapp inni bilen, så kan unngå boten....
Det som hjelper er at du kjøre i den farten som gjør at du ikke mister førekortet og satser på at andre bilister advare deg med langlysene.
beste tipset er å holde fartsgrensen, bryter du fartsgrensen så vil du en dag bli tatt!
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av KaiN Vis innlegg
OT = off topic ettersom jeg har forstått.
Vis hele sitatet...
Eventuelt: OT = On Topic, alt etter konteksten.

EDIT: Jeg var forøvrig OT nå. Greier du å gjette hvilken?

EDIT2:
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Er ingen vits i å ligge i 90 i 80 f.eks. Det smeller hardere, det gjør vondere og du sparer ikke tid.
Vis hele sitatet...
Nja, Bergen-Oslo sparer du en snau time hvis du ligger i 90 framfor 80.
Sist endret av Buddapower; 31. august 2012 kl. 00:50.
Cruisekontroll er det beste virkemiddelet mot fotobokser og lasere. Det fungerer hver eneste gang. Jeg kjører alltid med cruisekontroll på landeveien, når jeg vet hva som er fartsgrensen, og veien oversiktlig. Er ingen vits i å ligge i 90 i 80 f.eks. Det smeller hardere, det gjør vondere og du sparer ikke tid.
Dette er tingen! http://flipaplate.com/
Eller så er det bare å skjule ansiktet og si at du lånte bilen til en venn.
Sitat av Raspeball Vis innlegg
Jeg har klart meg så langt i livet! Ikke en prikk eller bot!
Skal snart kjøre Bergen - Oslo 4 ganger på 1 uke, så vil ha noe å stille med, om politiet står i 80-Sonen over fjellet! Har sett en stakkars fyr mistet lappen over der

Jeg sier ikke at jeg kjører gris!

Noen som kan være OT, å svare meg?
Vis hele sitatet...
Ja, stakkars mann som brøt loven og ble tatt for det. Har virkelig medfølelse for de som mister lappen pga for høy fart.
OnklD- Med kjørekomforten dagens biler gir er det lett å kjøre for fort.

Synes du ikke det er noe betenkelig ved at man straffes på nivå med antisosiale kjeltringer om man kjører for fort på de fine sommerveiene over hardangervidda?
Kan noen forklare meg hva cruisekontroll er for noe?
Når jeg hvar på road trip mellom Bishkek og Almaty så hadde sjåføren instalert en måler som laget en høy lyd om politiet hvar i nærheten med laser. Angrer bittert at jeg ikke kjøpte meg en slik, de er sikkert billige der ...
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
beste tipset er å holde fartsgrensen, bryter du fartsgrensen så vil du en dag bli tatt!
Vis hele sitatet...
HAHA...

Hva sier du til 34 år med lappen uten å holde fartsgrensen, men kjørt forsvarlig og ikke blitt tatt(flere år med pendling)?

Være oppmerksom mens man er i trafikken er kjekt.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Eventuelt: OT = On Topic, alt etter konteksten.

EDIT: Jeg var forøvrig OT nå. Greier du å gjette hvilken?
Vis hele sitatet...
OT:
Ja, du var selvfølgelig OT
Sitat av sondbjo Vis innlegg
Når jeg hvar på road trip mellom Bishkek og Almaty så hadde sjåføren instalert en måler som laget en høy lyd om politiet hvar i nærheten med laser. Angrer bittert at jeg ikke kjøpte meg en slik, de er sikkert billige der ...
Vis hele sitatet...
Er forøvrig interessert i å vite hvordan en måler kan registrere politi med laser. Eneste jeg kan tenke meg er at brukere varsler, og at det fungere noe sånt som SMS Radar el.?
Sitat av KaiN Vis innlegg
Kan noen forklare meg hva cruisekontroll er for noe?
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Cruise_control
Sist endret av TurboOlsen; 31. august 2012 kl. 02:40.
Sitat av Gobity Vis innlegg
OT:
Ja, du var selvfølgelig OT
Er forøvrig interessert i å vite hvordan en måler kan registrere politi med laser. Eneste jeg kan tenke meg er at brukere varsler, og at det fungere noe sånt som SMS Radar el.?
Vis hele sitatet...
Nei den plukket opp laser signaler ellerno så litt ustabil kan den nokk være. Ble ganke iriterende(den pipende lyden) siden det hvar politi kontroll i vær landsby Mulig den også reagerte på trafikklys?
Sitat av Turrist Vis innlegg
HAHA...

Hva sier du til 34 år med lappen uten å holde fartsgrensen, men kjørt forsvarlig og ikke blitt tatt(flere år med pendling)?

Være oppmerksom mens man er i trafikken er kjekt.
Vis hele sitatet...
tja flaks ? eller at du ligger 5-10km over sånn som alle andre, ellers hvis du kjøre hardere enn det så har jeg liten tro på at du har pendla i 34 år og ikke blitt tatt!
Sitat av KaiN Vis innlegg
Kan noen forklare meg hva cruisekontroll er for noe?
Vis hele sitatet...
Cruise Control er, etter hva jeg har hørt, en dverg av en meksikaner som sitter ved frontlyktene på bilen din med teleskopkikkert og gasser/bremser (Hvis din CC har bremsing) etterhvert som han ser bakker og unnabakker komme.
Sist endret av Mozzie; 31. august 2012 kl. 04:22.
- Radarvarsler er bare tøys å bruke i Norge. Politiet brukere ikke radar her.

- Laservarsler er også bare tøys. Den kan ikke varsle en dritt før den har registrert laserstråler, og da er det for sent - du har allerede blitt målt.

- Laserjammer vet jeg ikke mye om, men litt googling sier meg at de ikke er helt til å stole på.

- Alle de tre ovennevnte produktene er ulovlige å bruke. Er man yrkessjåfør skulle man holde seg for god til slikt.

- GPS med fotoboks-POI er jo greit nok, men alle fotobokser er skilta, det samme gjelder fartsgrenser. Fungerer uansett dårlig om politiet er ute med laseren.

Bottom line - kjør forsiktig, vær oppmerksom og hold fartsgrensa. Da er du HELT garantert å slippe unna.
Sist endret av gaias; 31. august 2012 kl. 09:48.
Sitat av Serpentor Vis innlegg
OnklD- Med kjørekomforten dagens biler gir er det lett å kjøre for fort.

Synes du ikke det er noe betenkelig ved at man straffes på nivå med antisosiale kjeltringer om man kjører for fort på de fine sommerveiene over hardangervidda?
Vis hele sitatet...
Fartsgrensa og/eller strafferammene var ikke det jeg kommenterte på. Jeg har også som ung sjåfør forståelse for at fartsgrensen er idiotisk lav enkelte steder (pendler selv ca 35 mil pr vei 2 - 3 ganger pr mnd), men når en person med viten og vilje bryter de lovene som er satt i dette landet, synes jeg ikke synd på han fordi han ble tatt.

Ser alt for ofte at folk blir tatt i kontroll og sier f.eks på facebook: jævla purkefaen!!#! Og fårtil svar: stakkars deg!

Politikerne som vi selv har valgt inn er de som bestemmer, så vi er indirekte med på å bestemme lovverket, så når man da i tillegg bryter loven og blir tatt for det mener jeg det er ens egen feil. Om bilen er for enkel å komme opp i fart med er det kanskje på tide med et oppfriskningskurs, cruisekontroll eller fartsperre på bilen.