Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2098
Tok dette for ikke så lenge siden, med 30 sek lukkertid.. ganske fornøyd hva syns dere?

(bildet er ikke redigert)
Uten at jeg er noen fotoekspert så syns jeg bakgrunnen ble for stor, mye av mitt fokus gikk der hvertfall
Ganske stilig, skulle ha vært litt mer lys på frosken, syns jeg.
Ta av litt av bakgrunnen, så ikke frosken i starten.
Meeeen når jeg så den var bildet fett.
Støyen irriterer meg noe, har du kjørt maks blender for å få til 30 sek lukkertid? Når man først klarer å finne et motiv som er levende OG klarer å stå 100% stille i 30 sek bør det være rom for å ordne innstillingene slik at støy fjernes. Litt drøy bakgrunn, men veldig spennende motiv, bruk av fokus og komposisjon.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
- Æsj, mørkt
- Ut av fokus
- WTF er det med komposisjonen? Jeg får lyst til å skrolle nedover
- Bakgrunnen er.. sær. Hvorfor er den slik? Jeg er meget fristet til å si at den bør være enten mer eller mindre i fokus. Den svarte stripen irriterer kraftig.
- Er hvitbalansen helt på trynet? Its bluuuuuuu!
- Fin pose, prøv å jobbe videre med modellen.

(bildet er ikke redigert)
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke?
mariepus's Avatar
Trådstarter
9 10
takk for kommentarer:P Er veldig nybegynner på dette, fikk kamera i sommer så..:P

bildet er ikke redigert fordi jeg suger til å redigere hehe:P
http://bilete.no//7087.jpg

Er ikke så mye som skal til før bildet blir mye bedre, 3 min i LS. Men støyen tar knekken på det og siden du hadde 30sec lukkertid hadde det nok gjort seg bedre med litt større blender og ISO 100.

Det viktigste er at du prøver deg fram, har det gøy med kameraet, så kommer det etterhvert. Har holdt på siden Mai selv.
Sist endret av Insanity; 22. januar 2009 kl. 20:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
mariepus's Avatar
Trådstarter
9 10
Sitat av Insanity Vis innlegg
http://bilete.no//7087.jpg

Er ikke så mye som skal til før bildet blir mye bedre, 3 min i LS. Men støyen tar knekken på det og siden du hadde 30sec lukkertid hadde det nok gjort seg bedre med litt større blender og ISO 100.

Det viktigste er at du prøver deg fram, har det gøy med kameraet, så kommer det etterhvert. Har holdt på siden Mai selv.
Vis hele sitatet...
Det var kjempefint, tusen takk
skal huske på det
Jeg synes bildet var finere med tanke på blåfargen i originalbildet i forhold til det redigerte. Men at bakgrunnen var blitt mindre, gjorde helheten i bildet bedre.
Bra bilde!
Eneste jeg syns kunne vært bedre er om du hadde hatt utsnittet litt lenger ned, så du hadde fått med mer av løvet og litt mer til høyre, men det kunne du croppet.
Og tbh så skjønner jeg ikke hva folk maser om støy etter. ser helt fint ut for min del.
Var heller ikke spesielt mørkt, ble litt fin stemning.
Hvordan du har klart det med 30sek lukkertid må gudene vite.

Hvilket kamera er det tatt med?
Fulle exif plx?
Synes bildet var skikkelig fint komponert, jeg likte komposisjonen godt, og fikk ikke lyst til å "scrolle nedover" i det hele tatt. Men jeg ønsker meg fototekniske forbedringer og litt mere lys på frosk som nevnt over.

Stå på å ha det kuuuult med kamera
Syns det var dritbra.. Er enig i at det er et par ting som kunne vært forbedret, men selve bilde likte jeg veldig godt. Stå på:]
mariepus's Avatar
Trådstarter
9 10
Sitat av xzyz39 Vis innlegg
Bra bilde!
Eneste jeg syns kunne vært bedre er om du hadde hatt utsnittet litt lenger ned, så du hadde fått med mer av løvet og litt mer til høyre, men det kunne du croppet.
Og tbh så skjønner jeg ikke hva folk maser om støy etter. ser helt fint ut for min del.
Var heller ikke spesielt mørkt, ble litt fin stemning.
Hvordan du har klart det med 30sek lukkertid må gudene vite.

Hvilket kamera er det tatt med?
Fulle exif plx?
Vis hele sitatet...
Oki, takk

ja brukte evig lang tid på å få frosken til å sitte stille så lenge :P
Har canon 400d
Litt mere lys, og mindre fokus på bladet, kanskje litt kulere farger så hadde bildet vært dritrått!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tøfft motiv.
Jeg har ikke noe som helst peiling på foto, men syns d var stilig bilde.
For å skrive noe positivt om det folk visstnok syns var negativt.. Det at du ikke la merke til frosken me en gang syns jeg var litt kult, for den så litt skummel ut så når blikket scrolla nedover ble jeg skremt på en måte, hehe. Hadde bildet blitt redigert og f.eks. frosken hadde blitt enda skumlere tror jeg det kunne vært noe ^^
Freak Trooper
Joey's Avatar
Jeg likte bildet. Veldig fin blåfarge. Greit at frosken var mørk. Lys nok til å se konturer av øyer og slikt, så det holder. Jeg bryr meg ikke noe om det tomme rommet over frosken. Jeg liker luft i bilder.

Det forslaget til redigering var bare tull. Du må beholde den blå bakgrunnen.

Så skjønner jeg ikke hvor folk får støyen sin i fra?
http://bilete.no//7135.jpg

ble dette bedre? prøvde meg litt i photoshop :/
Sist endret av mariepus; 1. februar 2009 kl. 13:36.
Sitat av mariepus Vis innlegg
http://bilete.no//7135.jpg

ble dette bedre? prøvde meg litt i photoshop :/
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke, de fargene så helt forjævlige ut. Klipp ut bildet, og kanskje juster fargene litt - men pass på å ikke voldta frosken helt. det skal se naturlig ut Prøv igjen; man lærer av å prøve å feile.
Litt mer lys i øynene?