Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1534
Hei, jeg fikk et problem med pc'e min i går, hver gang jeg skrur den på henger pc'ne seg rett etter jeg har logget inn i windows. Dette gjør at jeg ikke klarer å gjøre noe som helst siden jeg må restarte pc'en for å få det til å fungere igjen. Kan noen hjelpe meg?
Software problem, reinstaller os.
takk for svar, men er det noen måte å komme inn på pc'en, slik at jeg kan få lagt over de filene jeg trenger?
Sitat av bJQRN Vis innlegg
Software problem, reinstaller os.
Vis hele sitatet...
Det faktum at du drar den konklusjonen så raskt, og annbefaler reinstall av OS før noe annet er prøvd tyder ikke på noe annet enn mangel på kunnskap.

Ontopic: Du kan iallefall starte med å logge inn i safe-mode, og gi oss litt mer informasjon om hendelsen; akkuratt hvor klikker det, samme sted hver gang, hvordan PC snakker vi om o.l.
nei den klikker ikke på samme plass hver gang, noen ganger henger den seg med en gang før jeg i det hele tatt har fått tid til å trykke på start meny knappen, og andre ganger klarer jeg gjerne å komme frem til programfiler mappen før den henger seg. pc'en jeg har er en 3 år gammel pc som jeg har bygget selv.
Hva med windows-loadinga? Får den lastet ferdig alle prosesser og programmer som skal starte under oppstarten?

Har du sjekket at alle vifter fungerer som de skal? At den henger seg etter "sånn omtrent" like lenge hver oppstart kan være et varmeproblem.
jeg vet ikke om den får lastet ferdig alle prosessorene, men av til henger den seg før alle programmene har lastet inn.
Ja, jeg har sjekket at alle viftene fungerer som de skal
Prosesser, ikke prosessorer. Svært forskjellige ting. En prosess = fellesbetegnelse for programmer og tjenester som kjører (ofte i bakgrunnen) på maskina.

Får du startet opp i Sikkermodus (F8 under boot)?

Oppdatert noen drivere i det siste? Hvis ja, rull dem tilbake i sikkermodus, evt. avinstaller dem.
ja, jeg vet det er prosesser, hva bare en skrivefeil
Er ikke heime akkurat nå, så jeg får ikke sjekket i sikkerhetsmodus.
Jeg har ikke oppdatert noen drivere, men jeg brukte CCleaner for å fikse registere, kan det være en mulig årsak. Viss det er det, så har jeg backup av registeret.
Jeg prøvde å starte opp i sikkerhetsmodus, og det funket fint da. Jeg har hatt planer om å formatere den, så jeg tror bare jeg gjør det nå. Problemet mitt da blir at jeg skulle ha flyttet en fil på 6.6 GB over til en annen pc, og jeg har ingen lagringsmedier som er store nok. Jeg prøvde å legge det over på en annen pc ved hjelp av Filezilla, men det viste seg at jeg ikke kom innpå når jeg var i sikkerhetsmodus. Er det noen som har noen råd på hvordan jeg kan sende denne filen? Jeg prøvde og sikkerhetsmodus med nettverk, men det gikk ikke da heller.
Send den til psykiater! fortell den at det å henge seg ikke løser noe, og at den fortsatt har mye å leve for!
Prøv å sett inn windows cd-en og bruk repair
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg formaterte pc'en i går, men det viste seg at det er driveren til skjermkortet som lager problemer. Med en gang jeg installerte driveren begynte pc'en å henge seg igjen. Jeg brukte cd'en som fulgte med skjermkortet, og den har fungert fint tidligere. Er det noen som vet hvorfor dette skjer, kan det være at det er noe galt med skjermkortet?
Det er ikke tilfeldigvis et ATI skjermkort? ATI sine drivere er noe crap! Har hørt flere som har akkurat samme problem som deg med skjermkortdrivere. Velg en annen driver (evt en gamlere). For noen dager siden brukte jeg flere timer på å finne skjermkort driver til mitt ATI HD 3850 512mb AGP bare pga av at ATI sine drivere som står listet til dette kortet ikke fungerer.
Forresten kan det også være Catalyst Control Center som forårsaker dette. Avinstallér i sikkerthetsmodus og installér en annen
Sist endret av Supermannen; 14. desember 2008 kl. 13:49.
Å bruke drivere fra CD-plate er bortimot like lurt som å bruke bibelen som livsreferanse.

Det er en stor sjans for at driverne er minst 6-12 måneder gamle og burde ikke følges som referansedrivere dersom du ikke kjører resten av maskinvaren\drivernivået i samme aldersgruppe.
Jeg kan verifisere problemet med maskiner og atidrivere/programvare som får maskinen til å henge seg. Det kan også løses, om enn midlertidig. Gå i sikkerhetsmodus, start msconfig, deaktiver ALT du finner med ati i navnet. Da er det stor sannsynlighet for at den magisk vil fungere igjen.

All den tid problemet med atiprogramvare oppsto nylig, må man nesten anta at det er noe fra windows update som forårsaket problemet. OG, det å fjerne ATI sin programvare... huff
Nei, jeg har et Nvidia Geforce 6200, og ja jeg prøvde å avinstallere det og installere en annen. Jeg prøvde en inne på nvidia sine sider, den som følgte med på cd og en jeg lastet ned ved hjelp av Driver Genius Proffesional men uten hell.