Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 506
Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny bærbar pc. Har selvfølgelig lyst på den råeste pc'en på markedet. Trenger litt hjelp til å finne den beste. Prisen har ikke noen spesiell betydning, men det er greit at den er litt rimelig. Håper noen har gode tips å komme med. På forhånd takk!
Pris spiller ingen rolle, men du vil ha en rimelig?

Litt mer info, så blir det lettere. Typisk hvilken skjermstørrelse, hva laptopen skal brukes til, ca. pris. Hva betyr mest? Portabel, lang batterilevetid, støynivå, skjermkort etc.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Pick any two:
*Batteritid
*Ytelse
*Pris
*Vekt
Trådstarter
18 0
Sitat av raze
Pris spiller ingen rolle, men du vil ha en rimelig?

Litt mer info, så blir det lettere. Typisk hvilken skjermstørrelse, hva laptopen skal brukes til, ca. pris. Hva betyr mest? Portabel, lang batterilevetid, støynivå, skjermkort etc.
Vis hele sitatet...

Sa at det er greit hvis den er rimelig. Jeg ville egentlig bare ha anbefalinger til pc kjøp. Det jeg har tenkt til å bruke den til er det meste fra skolearbeid til spill. Skal studere IT til høsten, så jeg vet ikke om det lurt å kjøpe nå. Får vel gode tilbud når jeg starter der, men jeg skulle bare høre litt rundt om tips. Jeg syntes det blir litt vanskelig når jeg syntes alt er viktig å ha. Noe er kanskje litt viktigere som f.eks batterilevetid og ytelsen.
Klar for Mac ?

edit: evt
Sist endret av Bekks; 19. februar 2007 kl. 18:27.
Trådstarter
18 0
Jeg har så vidt vært borti en mac. Kan vel kanskje være litt stress å sette seg inn i? Har sjekket litt å fått et tips om en bærbar som skal være bra. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326712 <---her er den. Lurer litt på om jeg skal gå for denne. Noen som har noen andre tips?
Hvis du mener en 17" er bærbar, så er nok den HP-en et godt valg. Test kan leses/sees her: http://reviews.cnet.com/HP_Compaq_nx...-31780522.html

Selv mener jeg 15" er maksimum når det kommer til bærbare. Ville nok selv gått for en 14" IBM/Lenovo. Thinkpad T60 er en god serie, dog litt dyrere. Men FOR en laptop. Har en kompis som har denne, og misunner ham veldig. Du får en for 16000 på komplett.

Edit: T60-en har forresten en latterlig batterilevetid. Maksimalt 6.8 timer. Og den veier bare 2.1 kg.
Sist endret av raze; 19. februar 2007 kl. 18:46.
En kompis av meg kjøpte en slik en rundt juletider. Flott om "prisen har ikke noen spesiell betydning".
Jeg har HP nx9420. Jeg er kjempe fornøyd! Den er verdt pengene En negativ ting er cdromen lever sitt eget liv, ved at den åpnes av seg selv, og ikke booter cder når den skal. Dette er kun noen ganger. Men regner med det er noe på min...

Og battertiden er bra med tanke på at dette er en 17". Den varer i 6 timer hvis jeg vil. Sjelden jeg har bruk for mer enn dette uten strøm.
Sist endret av petray; 19. februar 2007 kl. 19:02. Grunn: Litt mer:
Trådstarter
18 0
Tusen takk for tipsene deres. Jeg må sjekke litt opp med skolen om de har noen tilbud på pc der. Men får jeg tips om en pc som passer meg her, så kjøper jeg selvfølgelig nå. Har tenkt litt på hva jeg trenger på pc'en og jeg tenkte en 15" m/XPP eller Vista, god batterilevetid, godt grafikk kort, ellers god ytelse og tv tilkobling.
Hvis det er noen som har en genial bærbar å anbefale meg ut i fra dette, så er det bare å komme med forslag. Jeg er veldig takknemmelig for alle tipsene jeg får.