Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3453
Hei. Jeg ser på posten.no at pakken min er kommet til norge for et par dager siden.
Jeg hadde bestilt flere pakker, og begge brukte lang tid, så jeg stakk innom på posten igår å spurte om hvorfor det tok så lang tid.
Da forklarte dama at bare veien fra oslo til hamar tar 1 arbeidsdag.

Er det mulig å dra til hamar å hente den pakken på postkontoret der da? Om jeg har med legitimasjon og sporingsnummer.

Jeg har alt fått posten for idag, og pakken min var ikke blandt den, og siden jeg alt har skyss fram og tilbake fra hamar idag, tenkte jeg at jeg kanskje kunne dra innom å hente den, om det går.

Noen som veit?
Takk for svar
AFAIK ligger den nok ikke på et postkontor, sannsynligvis er det vel en omlastningssentral. Der blir det nok verre å få hentet den.
Du trenger ikke hentelapp for å hente på postkontor nei, sporingsnummeret og evt leg er nok. Du kan ikke hente pakker på omlastingssentraler.
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
okei, kanskje sant det
Tore: du trenger bare vente 1 dag til så skal den komme, en pakke jeg bestilte er i hamar nå og den er her i morgen. Samme var det med forrige pakke jeg bestilte. Med mindre pakken har ligget i hamar en stund, da vil jeg råde deg til å ringe til Hamars postkontor.
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
nei, men det er så kjett å vente
Sitat av Torefaen
nei, men det er så kjett å vente
Vis hele sitatet...
Du nok ha tolmodighet, siden den kommer i morra er det vel ikke mye og sutre for
Pakken går jo ikke fra postkontor til postkontor hele veien da! Omlastingssentraler har veldig mye post, så der er det heller ikke noe vits i å lete.. Du kan ringe til postens kundeservice, men om du skal hente en pakke et annet sted enn det står på pakken vil det nok ta noen dager ekstra for å omadressere den
Når det står noe sånt som "ankomstregistrert terminal" (altså hovedterminalen for ditt område) på sporingen er den (som regel) på ditt lokale postkontor dagen etter.
Sjekk sporing en stund etter 09:30, da har de sansynligvis tømt scannerene på kontoret og sporingen på posten.no blir oppdatert. Da vil det stå "ankommet postkontor <navn på kontor>, så vidt jeg husker.

Da er det bare å stikke til kontoret med sporingsnummer og leg. Trenger ikke hentelappen som kommer noen timer senere. (Vanligvis.)
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
Dette er da snakk om en pakke som kommer rett i posten, med innholdet spice gold. det forandrer helt sikkert saken..

og scr0tum: jeg sutrer ikke, jeg bare tenkte jeg like greit kunne hente den om jeg først er på hamar
Sist endret av random16439; 7. april 2008 kl. 13:15.
Har den sporingsnummer kommer den ikke rett i postkassen.
Gjest
random16439's Avatar
Trådstarter
vel, pakkene jeg bestiller har alltid sporingsnummer, og kommer alltid rett i postkassa
Ah, beklager. Det er noe Swift Post-sak fra utlandet ja.
De har sporingsnummer som blir meldt inn til terminalen i Oslo bare, eller scannes de på din "lokale" terminal?
Det er vel unntaket, de kommer aldri på postkontoret?

Edit: Uhm, dette var da egentlig et svar på en PM.
Jeg fikk sporingsnummeret, heh.

Men whatnot,
05.04.08 02.50 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE
Den ble jo sendt i går, bruker det å ta lang tid?
Er så mange utlendinger som spør etter noe raskere enn A-post, men billigere enn rekomandert, we have not!
Sist endret av elodin; 7. april 2008 kl. 13:28.
hvis du har en badass excuse og møter rette folka, så er det fult mulig å hente pakker på omlastnings terminaler, gjort det ved to tilfeller i ålesund. Er dog en 4-5 år siden.
Sist endret av Nenzo; 7. april 2008 kl. 13:51.