Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1226
Hey GUyz

Noen som vet hvordan man kobler en helt vanlig pc til skolens DOMENE NETTVERK. Jeg vil gjerne accese brukern min på skolen.

Takker
du må ha en bruker som har lov til å melde inn i domenet, som regel domeneadmin. Snakk med it avdelingen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vil gjette at du ikke får det til. Spør bare om hjelp til å logge på skolenettet eller gjestenettet hvis det er det du skal. Ser ikke helt poenget med å være med i domenet heller. Vil ikke det pushe på deg alle group policies osv?
Men ja, om du absolutt må, gjør som Sjanten sier og spør It-folka.
Tvilsomt om IT vil la deg melde PCen inn i domenet, ikke nødvendigvis pga tekniske utfordringer eller sikkerhetsaspekt, men også på grunn av eventuelle lisenskrav. IT sier ikke nei for å være drittsekker, men må ta høyde for masse regler og rutiner.
Sitat av CoolSir18 Vis innlegg
Noen som vet hvordan man kobler en helt vanlig pc til skolens DOMENE NETTVERK.
Vis hele sitatet...
Dette er fremgangsmåten for Windows 7, sitter ikke med XP tilgjengelig.

1. Koble deg til skolens nettverk.
2. Høyreklikk My computer -> Properties.
3. Under computer name, domain and workgroup settings velger du change settings -> Change.
4. Marker domene og fyll inn domenenavn, fyll inn brukernavn og passord på domenekonto som har tillatelse til å legge til maskiner i et domene (normalt kun admin+superbrukere).

Med andre ord; spør nettverksadministrator, gjør klar for negativ respons (jeg ville sagt nei).