Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1656
noen som veit av om det finnes programmer for Windows som gjør det samme som Droidsheep og Droidsniff gjør? Og gjør det like smertefritt ?
I så fall, hva heter de ?
det er vel firesheep du leter etter
Sitat av eglikarogsåtåg Vis innlegg
det er vel firesheep du leter etter
Vis hele sitatet...

Firesheep fungerer 1 av 100000ganger. Last ned Cain og Wireshark + cookie injector.
Sitat av killsome Vis innlegg
Firesheep fungerer 1 av 100000ganger. Last ned Cain og Wireshark + cookie injector.
Vis hele sitatet...
For de som ønsker et program lignende firesheep så er Cookie Cadger et prosjekt å følge med på. Utvikler Matthew Sullivan hadde en demo på dette på Derbycon som kan sees her. Det er kodet i java og kan derfor brukes på alle plattformer. Det er et open-source program (koden skal omskrives før programmet slippes), slik at det vil være muligheter for oppdateringer/bugfixes etc.

Kan forøvrig støtte forslaget om å bruke en ARP spoofer, Wireshark (med et dugelig filter) og en cookie injector/changer. Da kan du plukke opp en god del mer enn det Firesheep gjør (med sine filtere, ja du kan sette egne filtere).
er det ikke cain and abel av oxid.it ??
Sitat av Rejolo Vis innlegg
For de som ønsker et program lignende firesheep så er Cookie Cadger et prosjekt å følge med på. Utvikler Matthew Sullivan hadde en demo på dette på Derbycon som kan sees her. Det er kodet i java og kan derfor brukes på alle plattformer. Det er et open-source program (koden skal omskrives før programmet slippes), slik at det vil være muligheter for oppdateringer/bugfixes etc.

Kan forøvrig støtte forslaget om å bruke en ARP spoofer, Wireshark (med et dugelig filter) og en cookie injector/changer. Da kan du plukke opp en god del mer enn det Firesheep gjør (med sine filtere, ja du kan sette egne filtere).
Vis hele sitatet...
Det programmet så veldig spennende ut. Jeg vet ikke om du har testet det enda, men jeg lurer på om programmet automatisk arp-spoofer de andre på nettet? Slik det var med Firesheep, kunne jeg bare fange opp trafikk på min egen datamaskin. Da jeg først ARP-spoofet på målet, og deretter leste av trafikken med wireshark + cookie injector fungerte det. Dette er en forholdsvis "tung" metode, og jeg håper at Cookie Cadger gjør det lettere!
Sitat av killsome Vis innlegg
Det programmet så veldig spennende ut. Jeg vet ikke om du har testet det enda, men jeg lurer på om programmet automatisk arp-spoofer de andre på nettet? Slik det var med Firesheep, kunne jeg bare fange opp trafikk på min egen datamaskin. Da jeg først ARP-spoofet på målet, og deretter leste av trafikken med wireshark + cookie injector fungerte det. Dette er en forholdsvis "tung" metode, og jeg håper at Cookie Cadger gjør det lettere!
Vis hele sitatet...
Som sagt, koden skal renskrives før det slippes ut.

Basert på presentasjonen jeg nevnte så virker det ikke som om CC vil ha innebygget støtte for ARP-poisoning/spoofing, men siden det er open-source er det ingen hindre for at dette kan legges til i etterkant!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ismakill Vis innlegg
er det ikke cain and abel av oxid.it ??
Vis hele sitatet...
Jo, oxid lagde cain. Hvordan det?

Tror forresten cain og wireshark blir litt for mye manuelt arbeid i forhold til det jeg tror TS ønsker.