Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 876
Skolen min har blokkert alle portene, slik at man ikke kan koble seg til noen servere. Jeg har to spørsmål:

1) Hvordan kan man bruke nettet, og slikt, når port 80 er lukket, som er porten web bruker som default?

2) Er det en måte å finne ut hvilke porter er åpne, uten å laste ned et programm, eller søke på porter en og en?

Takk
Er dette på skolepc, eller nettverket generelt?
Trådstarter
16 0
Dette er skolepcen jeg er på, men hjemme funker alle portene som de skal.
Da må du isåfall gjennom en proxy e.l. Noe du kan bare gi opp på, hvis alle portene er sperret, inkl port 80.
Trådstarter
16 0
OK, takk
Har du prøvd tor ?

last ned tor og se om du får en connection :P
Sitat av Mohammedlarsen Vis innlegg
Har du prøvd tor ?

last ned tor og se om du får en connection :P
Vis hele sitatet...
Hvis alle porter er sperret (les: alle), hvilke porter skal da Tor bruke for å koble til tor-nettverket?

Jeg stiller meg dog mer skeptisk til at alle portene er sperret..
Sitat av Racsodon Vis innlegg
1) Hvordan kan man bruke nettet, og slikt, når port 80 er lukket, som er porten web bruker som default?
Vis hele sitatet...
Fordi porter ikke fungerer slik du tenker. Du tenker korrekt hvis du sier at webservere sender ut innholdet på port 80. Det er derimot feil at port 80 må være åpen på det nettverket du er på for at du skal kunne se en nettside.
Trådstarter
16 0
Jeg personlig er helt n00b på data og slikt, så jeg er bare interresert i hvordan jeg kan jukse skolenettet til å kunne spille minecraft online i pausen, og andre spill også, slik som LoL. :P

Men nei, jeg har ikke prøvd tor, men nettet er ikke det som plager meg, men det at jeg ikke kan koble til servere på noen spill.
Minecraft bruker ikke port 80, men 25565 som da selvfølgelig er sperret i brannmuren. http = port 80 / https = 443