Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3340
Hallo. Har tenkt til å kjøpe ratt og pedal til PCen min (Må være girkasse på den) sånn Euro Truck Simulator er gøyere å spille.

Budsjett: 2000,- max

Bryr meg ikke om utseende så lenge den funker bra.
Logitech G27 er klart det beste valget
Støtter opp om logitech ja. De har bra ratt. Så dette på elkjøp her om dagen, fristet litt. Men så lurte jeg på hvordan dette blir når man kjører lastebil med 12gir. Hvordan løser man det, med bare 6 gir på spaken?
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av trauMa Vis innlegg
Støtter opp om logitech ja. De har bra ratt. Så dette på elkjøp her om dagen, fristet litt. Men så lurte jeg på hvordan dette blir når man kjører lastebil med 12gir. Hvordan løser man det, med bare 6 gir på spaken?
Vis hele sitatet...
Du bruker bare den semi-automatiske F1-giringen på baksiden av rattet
Har selv akuratt kjøpt meg G27 funker utrolig bra til ETS men du kan ikke bruke girboksen da lastebiler har 12 gir, så du må nok bruke F1 giret bar rattet (de sølv pedalene)
Støtter å bruke G27 ja det er et veldig godt ratt å bruke til en mengde bilspill og gir det en mye bedre virkelighetsfølelse. Skulle bare hatt den Oculus Rift i tillegg
Trådstarter
Tror nok jeg går for G27 da, takk for svar
Evnt kan du gjøre slik at en av knappene på "girkassa" til G27 bytter fra høygir til lavgir, som gjør at du har 6 lavgir og 6 høygir
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Om du ikke skal brude rattet til annet en Euro Truck Simulator ville jeg heller gått for Logitech Driving Force GT fordi den har semi-automatisk girstang og er billigere. I tilleg får du ikke bruk for girkassen på G27 hvis du ikke spiller et annet bilspill.
Trådstarter
Sitat av Zendium Vis innlegg
Om du ikke skal brude rattet til annet en Euro Truck Simulator ville jeg heller gått for Logitech Driving Force GT fordi den har semi-automatisk girstang og er billigere. I tilleg får du ikke bruk for girkassen på G27 hvis du ikke spiller et annet bilspill.
Vis hele sitatet...
Euro Truck Simulator er det eneste bil spillet jeg spiller.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av XFrank Vis innlegg
Euro Truck Simulator er det eneste bil spillet jeg spiller.
Vis hele sitatet...
Da ville jeg spart penger og gådd for Driving Force GT. Like stort rattutslag, F1-gir og semi-automatisk rattstang.
Sitat av Zendium Vis innlegg
Om du ikke skal brude rattet til annet en Euro Truck Simulator ville jeg heller gått for Logitech Driving Force GT fordi den har semi-automatisk girstang og er billigere. I tilleg får du ikke bruk for girkassen på G27 hvis du ikke spiller et annet bilspill.
Vis hele sitatet...
Støttes. Har dette rattet og har spilt ETS 1 og 2 uten problemer med denne.