Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1727
har nå fått laget litt svartkrutt, ca 6-700g av krista-k plus, svovel fra nitratfilter fra korallen og hjemmelagd kull. men har prøvd og lage meg raketter av det men virker som det ikke brenner fort nok. lagde en på 25mm innvendig og 6mm dyse men den tok ikke av engang. hørtes ut som det ble mye trykk i den og men ikke nok tydligvis, og når jeg brenner ca en teskje med krutt kan det brenne i ca 2 sek. er dette for treigt? det danner seg også noen hvite klumper etter brenninga, skal dette gjøre det eller kan det være fra noen urenheter i svovelen som sikkert har et bindemiddel i seg. kulle har også kanskje blitt brent for lenge når dette har blitt laget, noen som vet om europris tre kulle kan funke, det burde gi en effekt i tillegg siden det gnistrer veldig når en bruker det til grilling.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Høres ut som håndmikset BP. Hvordan lagde du det?
det er håndmikset med med morter ja, men lager porsjoner på 100g hver og blander det forst sånn delevis i koppen jeg har det i, så blander jeg det bedre i morteren, så tar jeg det ut av morteren og kjører på med ladninger på 3-40g krutt i morteren og blander/knuser det til det blir som mel omtrent.
Sist endret av visløff; 14. november 2010 kl. 13:38.
Definitivt håndmikset. 2 sekunder er omtrent 1.9 sek for mye.. Det skal ikke brenne, det skal si puff, eller noe i nærheten...

I tillegg, det virker som du ikke har en nøyaktig vekt... Ca 6-700g KNO3...
mener at jeg hadde lagd ca 6-700g med krutt og at krista-k plus osv. bare var for og opplyse om hva som var brukt. men skal jeg bare bruke morteren for og få opp hastigheten på det eller må jeg få laget meg en mølle.
Lag en mølle. Det er mer eller mindre umulig å lage skikkelig raskt krutt uten en...
Very Important Pyrotechnician
Det meste er jo dekt her, men et par kommentarer. Det skal godt gjøres og brenne kull for mye, så tror ikke du skal bekymre deg over det. Men grillkull, da spesifisert løvtrekull er helt greit til god BP. Ellers kan du selvfølgelig prøve CIA-metoden. Beskrevet her: http://www.warispeace.co.uk/forum/sh...&highlight=cia
har nå handlet på pyrocreations.com, så det ble mølle med strøm adapter og noe bly medie.