Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2819
Jeg har noen røykpatroner, noe ala dette:
http://www.simplexfire.com.au/__data/assets/image/0005/83660/vs-smoke-cartridge.jpg

Det jeg lurer på er om det er farlig å puste inn, altså kan jeg tenne en innendørs og så være i det samme rommet i en periode?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Hvis du kjøper fra f.eks her:http://www.egenes.as/eArt.asp?id=1140&c=46&t=207&pos=20Så ser det ut som at det er mulig ja.
NaN
Grix's Avatar
Trådstarter
Kjøpte på ebay, og det sto ikke særlig mye mer info enn at det var til f.eks branntesting og sånt. Er det standard å være trygg for de altså?
Ikkje ta sjangsen når du ikkje veit kva du tukler med!

Godt hint! Bare sjekk ut f.eks VG eller tråden, "Din største pyro-tabbe"! så finner du sikkert noko!
Er ikke gøy å dø av karbonmonoksidforgiftning...
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Det finnes så mange typer patroner at det blir vanskelig å si. Men all erfaring jeg har med slik er at det fungerer finfint ved kortere perioder. Hvis du benytter deg av en ansiktsmaske så tror jeg du skal være relativt trygg mot eventuelt svevestøv som gjerne følger med slike patroner.
NaN
Grix's Avatar
Trådstarter
Jeg tente en i dag, var i tett røyk i noen minutter. Merket ikke noe særlig bortsett fra veldig mild hodepine, men det kan ha andre årsaker (hadde sittet i ro foran pc'en en lang stund før). Hva tror dere?
Sist endret av Grix; 1. juli 2010 kl. 00:15.
Er nok ikke bra å være der veldig lenge uten noen form for ventilering.
Faktisk, så er mild hodepine et av symptomene på karbonmonoskidforgiftining. Er ikke sikkert du fikk det men, vær forsiktig!
NaN
Grix's Avatar
Trådstarter
Vil en billig slik beskytte mot eventuelle farer?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...m=250657786965
Sist endret av Grix; 1. juli 2010 kl. 00:23.
hvorfor skal du tenne den inne egentlig?
Sitat av Grix Vis innlegg
Vil en billig slik beskytte mot eventuelle farer?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...m=250657786965
Vis hele sitatet...
Det vil jeg ikke tro, så ikke noe om hvilket filter det var i den men så ikke sånn ut.
Sitat av mikkello Vis innlegg
Det vil jeg ikke tro, så ikke noe om hvilket filter det var i den men så ikke sånn ut.
Vis hele sitatet...
Enig. Anbefaler en maskesom minst klarer organiske løsemidler osv..
Visst du er ute etter røyk inne så kjøp ei røykmaskin og glycerin.
Glycerin og vatn er miksen som lager røylen, 75%glycerin og 25% vatn er tung røyk og omvendt...

Ja, du skjønner vertfall poenget mitt. Hadde vert digg eigentlig sidan det bare koster 40 dollar på ebay (uten frakt), og det dreper deg ikkje

http://cgi.ebay.com/SUPER-FOGGER-MAC...item5d26db1b9c

Bare eit forslag visst du ikkje vil dø på ein sykt rar måte...
Sist endret av Fyllingz; 2. juli 2010 kl. 03:11.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
OT: Hvor kjøper man glycerin? Noe kjent med navnet, men jet klarer ikke stokke meg frem til hvor det kommer fra eller hva det er...
Sitat av Ffojt Vis innlegg
OT: Hvor kjøper man glycerin? Noe kjent med navnet, men jet klarer ikke stokke meg frem til hvor det kommer fra eller hva det er...
Vis hele sitatet...
Tror det skal være mulig å få tak i det på teknikmagasinet. spør etter påfylling til røykmaskin.
Sitat av webBIZ Vis innlegg
Tror det skal være mulig å få tak i det på teknikmagasinet. spør etter påfylling til røykmaskin.
Vis hele sitatet...
Trodde det var mineralolje i de røykmaskinene, men jeg tar muligens feil...
NaN
Grix's Avatar
Trådstarter
Jeg har prøvd å sett etter røykmaskin, men finner ingen under 500kr som tar 230V
Sitat av Grix Vis innlegg
Jeg har prøvd å sett etter røykmaskin, men finner ingen under 500kr som tar 230V
Vis hele sitatet...
De har billig røykmaskin på toys'R'us eller hva faen det heter! Den jeg kjøpte, gjemte jeg under sengen i det ene soverommet i båten min og slo den på om morningen når to kompiser lå å sov der, skal si de reagerte
Sist endret av Xzip; 2. juli 2010 kl. 13:00.
Sitat av Ffojt Vis innlegg
OT: Hvor kjøper man glycerin? Noe kjent med navnet, men jet klarer ikke stokke meg frem til hvor det kommer fra eller hva det er...
Vis hele sitatet...
Apotek, ebay eller andre kjemiforhandlere som helle kjemi AS.

Beklager for off-topic.

Du bruker eigentlig meir ingrediensser enn bare glycerin og vatn, men dette er dei to viktigaste. (Slik eg har skjønt det).

Du kan enkelt bare søke etter homade smokefluid smoke machine eller noko så finner du eindel oppskrifter.

f.eks
Sist endret av Fyllingz; 2. juli 2010 kl. 13:40.
For å vite om denne patronen er farlig eller ikke så burde man vite hva brennstoffet består av.
Da kan man regne seg frem til hva slags produkter som blir dannet under forbrenning.

Som Mikkello nevnte så vil nok denne røyken inneholde en betydelig mengde karbonmonoksid.