Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 14239
Sakset fra filmeliten.no:
Sitat av filmeliten.no
Daniel begynte tidlig å leke seg med filmmediet og lagde mang en voldelig liten actionflick før han til slutt bestemte seg for å gjøre noe mer enn hagefilm og emigrerte til den store, skumle byen Oslo hvor han studerte et år med film uten å bli verken voldtatt eller drept av utlendinger.
Vis hele sitatet...
Det er rimelig tydelig at disse folkene ikke har mye mellom øra.
Han finnes ikke morsom, men det som er artig er teksten bak på coveret til hans film "Reservedekk" : hvor de lover "bøtter med blod, motorisert vold og syk sex"

Ser for meg uttrykket til foreldrene i denne klassen når de begynte å google karen.
Sist endret av frank_l; 10. februar 2012 kl. 12:46.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Kommunen har aldri sagt at det var filmene som var problemet. Jeg mistenker at det var utøya-uttalelsene som var uakseptable, da det var helt upassende uttalelser fra en lærer som jobber med barn.

Jeg pleier ikke å gjøre dette, men akkurat dette synes jeg er verdt å nevne: Trådstarter er en kompis av læreren det er snakk om og driver med de samme filmene. At de har bestemt seg for å gjøre denne medieomtalen til en reklamekampanje for filmene er forsåvidt ikke overraskende, men jeg synes det er litt uærlig å fremstille det som om filmene var problemet når det antagelig var ABB-forherligelsen som var årsaken.
Vis hele sitatet...
Og kanskje du burde fortsette med å ikke gjøre det.

Foreldrene klaget kun på bakgrunn av at elevene hadde googlet Wangen og funnet frem til disse filmene.

Det ble først i etterkant når H-A.no begynte å grave mer at disse uttalelsene gjort på facebook kom fram.
Sist endret av Norweedian; 10. februar 2012 kl. 12:45.
Etter å ha lest uttalelsene hans vedrørerende Utøya er det klart at han ikke kan være lærer...
Sist endret av danielsk; 10. februar 2012 kl. 12:45.
Jeg har sett noen av filmene hans nå, og med unntak av en voldtektsscene så flirte jeg egentlig bare av hele greia. Dette var ikke så ille som jeg forestilte meg. Det jeg reagerer på er hans uttalelser på facebook, og selv om det kanskje var ment å være morsomt, så var det ikke det. Hadde det kun vært filmene som var tema så ville jeg forsvart hans rett til å fortsette som lærer, men her har han dritt seg loddrett ut. En slik oppførsel fra en -av alle ting - barneskolelærer skal vi ikke ha i våre skoler.
Nei skulle skutt noen utøya unger nå! Hehe, nei da jeg bare tuller dere må da skjønne ironi.
Hitler hadde en god ide, la oss brenne noen Jøder! Hehe neida jeg bare tuller, forstår dere ikke sarkasme?


Vet folk egentlig hva ironi og sarkasme betyr eller er det bare noe folk slenger på som en unnskyldning når de sier noe helt idiotisk?
har man en nattsvart humor å spøker med drap på unger og lager voldtekts filmer å legger ut på nett så må han gjerne gjøre det, men ikke faen om han skal undervise unger!
Burde Tore Tvett få jobb som lærer på barneskolen å siden det han gjør på fritiden har jo ikke skolen noe med?
mrlee70's Avatar
Trådstarter
Her uttaler Wangen seg til Østlendingen om hva som egentlig er ment med disse uttalelsene vedr. Breivik: http://www.ostlendingen.no/ringsaker...tier-1.6766899
Sitat av Bluescreen Vis innlegg
"We are in a country and in a world that is being run by unbelievably sick people."
Vis hele sitatet...
Vinnie Paz vet hva han snakker om!

Helt sykt visst man får sparken for det. Finnes sikkert andre lærere som har enda sykere privatliv.
Sitat av mrlee70 Vis innlegg
Her uttaler Wangen seg til Østlendingen om hva som egentlig er ment med disse uttalelsene vedr. Breivik: http://www.ostlendingen.no/ringsaker...tier-1.6766899
Vis hele sitatet...
Det er det samme oppgulpet som sist. Tosken tror han driver med kontroversiell og nyskapende humor som tester ytringsfriheten mens han i virkeligheten driver med barnslige provokasjoner for å liksom se om folk blir sure. Å sammenligne seg med Otto Jespersen viser hvor tett Kjetil Wangen er i pappen.

Dessuten er det ingen som har sagt at han ikke skal få lov til å si det han vil. Det man har sagt er at man ikke kan drive med det han gjør samtidig som man underviser tolvåringer på skolen.
Kan dette filmmaterialet kalles for "voldtektsfilmer" da? Virker for mitt noe utrente øye bare som splatter og gore filmer?
NRK-journalist: - Vil du si du er en nasjonalist?
Kjetil Wangen: - Ja, jeg er nasjonalist.
– Jeg ville få fram min side av saken, slik at folk skulle få et ansikt å henge saken på. Jeg vil ikke ha på meg at det skal være en kobling mellom meg og Anders Behring Breivik, selv om jeg har en mørkere humor enn det folk setter pris på, sier han.
Vis hele sitatet...
Veldig mange gjennomtenkte uttalelser han har kommet med på kort tid nå.

1. Støtteerklæringer på fb.
2. Avkrefter erklæringen som ironi. Samme åndedrag: Viser forståelse for hva Abbo har gjort.
3. Vil ikke at folk skal tro det er en kobling mellom han og Abbo.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
NRK-journalist: - Vil du si du er en nasjonalist?
Kjetil Wangen: - Ja, jeg er nasjonalist.
Vis hele sitatet...
Bare den typen innholdet i filmene hans er drøye nok, men dette med ABB-uttalelsene topper jo kaka!
Om f.eks Quentin Tarantino hadde vært lærervikar for poden på åtte så hadde jeg da ikke krevd ham oppsagt.
Men fjasingen på Facebook angående Anders kunne han holdt seg god for.
Vi ønsker selvfølgelig at barna våre omgås/oppdras av mennesker med gode holdninger og sunn innarbeidet folkeskikk.
Barna er fremtiden.
Når man arbeider med barn bør man være en god rollemodell. Å drive å lage dårlige splatterfilmer som barna kan finne selv på nett synes jeg ikke er forenelig med å være lærer. Tror nok han mangler litt sosial intelligens siden han har vitset om ABB, men tror nok samtidig at media blåser opp dette til de grader. Men han budre jo skjønt at dette ikke er noe man kan vitse om i Norge på lang tid, på lik linje med at 11/9 er ikke noe man drar spøker om i USA.
Jeg syns det er greit å vitse om alt egentlig, selv Utøya, men da må det i det minste være morsomt, og man drar ikke de vitsene hvor som helst. Denne fyren her er jo helt idiot om han trodde den fb-statusen kunne bli kalt en vits..

OttoSonette: Family Guy blant annet har spøkt med 9/11

Random trivia: Seth Macfarlane, family guy's skaper, skulle egentlig vært på det ene flyet
hehe jada jeg skal være enig at man kan vitse med alt med rette gjengen, men å gjøre det på facebook med flere hundre venner er for risikabelt :P
Gilbert Gottfried dro en 9/11 vits noen uker etter at det skjedde, og jeg lo som bare faen når jeg først hørte den. Hvis man slutter å være så alvorlig og lærer seg å spøke med alt så kanskje vi kommer et steg nærmere fred på jorden.
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
Når man arbeider med barn bør man være en god rollemodell. Å drive å lage dårlige splatterfilmer som barna kan finne selv på nett synes jeg ikke er forenelig med å være lærer. Tror nok han mangler litt sosial intelligens siden han har vitset om ABB, men tror nok samtidig at media blåser opp dette til de grader. Men han budre jo skjønt at dette ikke er noe man kan vitse om i Norge på lang tid, på lik linje med at 11/9 er ikke noe man drar spøker om i USA.
Vis hele sitatet...
Vitsene om ABB kan jeg si meg enig i, smakløst og upassende. Men angående filmene, så er det jo amatørfilmer. Ingen har heller brydd seg noensinne om disse filmene. Noen som faktisk har hørt om denne fyren før dette her skjedde?

Slutt å bry dere.
Å si at de burde sende ut folk til Utøya neste år som skal så bli skutt er ikke akkurat en morsom vits. Faktisk ikke en vits i det hele tatt.
Går fint an å spøke med tabuting, problemet er bare at det ikke nødvendigvis er så strategisk å vitse om skyting av barn når man jobber som lærer for barn i akkurat den aldersgruppen knapt et halvt år etterpå. I seg selv synes jeg ikke det å vitse om Utøya burde få deg sparket som lærer, men det burde ikke være offentlig på profilen din, og burde ikke være formulert som:
"[Jeg] Håper Ap atter setter ut AUF-ere på Utøya i året som kommer, og at året byr på en ny flott jaktsesong der ute"

Dette betyr ikke bare at han vitser med Utøya generelt, men spesifikt om at han anser å skyte barn med feil politisk overbevisning som bra samtidig som han likestiller dem med dyr. Der tror jeg han krysser en grense for hva en lærer kan gjøre på åpen profil. Jeg har selv svart humor og kan le av drøyere ting forutsatt at de faktisk er morsomme. Det betyr ikke at jeg vil legge ut sånne vitser i åpent rom, og så er jeg heller ikke barneskolelærer, fordi jeg hadde litt mer ambisjoner med livet mitt enn å lage crappy nostalgiske exploitationfilmer i dv-format (lol.)
Sitat av Daniel Dahl Vis innlegg
Gilbert Gottfried dro en 9/11 vits noen uker etter at det skjedde, og jeg lo som bare faen når jeg først hørte den. Hvis man slutter å være så alvorlig og lærer seg å spøke med alt så kanskje vi kommer et steg nærmere fred på jorden.
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi du ikke ble direkte berørt av hendelesen?

Kan ikke se for meg at du hadde ledd like bra visst du mistet din mor i angrepet.
Sitat av mrlee70 Vis innlegg
Dette er dagens sjukeste nyheter, trodde nesten jeg hadde våknet opp under Stalin-regimet når jeg leste dette. Halllo! Hva skjer?!?

http://h-a.no/Nyheter/Nyheter/tabid/...=true&tabId=72

Det er ganske så fantastisk og kunne lese i år 2012 om at en lærer er i ferd med å få sparken fordi han lager film på fritida si - og ikke nok med det, det er (hold dere fast) VOLDSFILM!!

Ojojoj! DET må være fæle saker det! Best og få han fjernet fra samfunnet en gang for alle, ja - kanskje han burde vært innlagt på vann og brød også, fordi å lage voldsfilm er vel noe av det mest kriminelle man kan gjøre?

Jeg håper rådmann Jørn Strand tenker NØYE over dette neste gang han tørr leie seg en Arnold Schwarzenegger-film. Til informasjon så ledet Arnold staten California, som guvernør, i flere år, et politisk verv som rager ATSKILLIG HØYERE enn en simpel rådmann-stilling.

Og ikke nok med det, Arnold har hogget av mange hoder og fyrt av mange kuler i alle sine blodige action-filmer, som utrolig nok, kan sees på DVD og Blueray.

Jeg regner nå med at Ringsaker Kommune starter en vendetta for å få satt Arnold inn på brød og vann også. PST bidrar sikkert gjerne i å få en slik kjeltring bak lås og slå. For Gudene skal vite, at i kristenlandet Norge, der skal man IKKE lage "voldsfilmer" nei. DET er farlig det.

SKJERP DERE Ringsaker Kommune. Dere kommer til å bli saksøkt - garantert! For maken til usakelig grunn for å fjerne noen fra jobben sin/si dem opp, har jeg vel aldri hørt om før.

I mellomtiden må vel vi andre amatørfilmere rømme over til Sverige, og starte en motstandsbevegelse, siden amatørfilm nå er slått opp i landets aviser som noe av det verste man tydeligvis kan gjøre, fy fa.....
Vis hele sitatet...
Har ikke lest gjennom tråden men HALLO TS hvordan klarer du og lage denne tråden uten og nevne hans Facebook meldinger ang. ABB? Det er vel derfor foreldre til barn reagerer?
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Har ikke lest gjennom tråden men HALLO TS hvordan klarer du og lage denne tråden uten og nevne hans Facebook meldinger ang. ABB? Det er vel derfor foreldre til barn reagerer?
Vis hele sitatet...
Fordi da OP skreiv det var det ikke vist i media hans vits om 22juli
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Kanskje fordi du ikke ble direkte berørt av hendelesen?

Kan ikke se for meg at du hadde ledd like bra visst du mistet din mor i angrepet.
Vis hele sitatet...
Ingen har rett til å ikke bli støtt.
Jeg sier ikke at Wang sine uttalelser er noe vi bør støtte, men ingen skal være nødt til å tilpasse sine handlinger for å tilfredsstille andres meninger om hvordan ting skal være.
Sitat av toxicity Vis innlegg
Fordi da OP skreiv det var det ikke vist i media hans vits om 22juli
Vis hele sitatet...
Neida, men de var venner, jobbet sammen og kommenterte på hverandres statusposter på facebook, så det er vel ikke helt urimelig å anta at han var klar over den egentlige grunnen
Jeg synes det er fint om man diskuterer konsekvensen for arbeidsforholdet disse uttalelsene og fritidsaktivitetene får. Jeg synes også det er greit at man deler sin oppfatning av disse sitatene fra facebook og til og med Wangens intellekt, eller mangel på et sådant.

Det jeg derimot ikke synes er greit, og faktisk er et STØRRE tema enn konsekvensene dette fikk for arbeidsforholdet, er medias usmakelige, motbydelige dekning av denne saken. Hvordan flere medier mesker seg med å fremstille denne fyren som er Breivik-sympatisør og ondsinnet parasitt. DET er det mest uetiske og ekle med denne saken. Medienes vanvittig ensporede dekning av dette. Enkelte aviser er litt mer balanserte og forsøker i det minste å sette fokus på at dette ikke er ment som støtte til Breviks ugjerninger, men heller et allment oppfattet usmakelig forsøk på å være morsom og edgy.

Men karakterdrap, uthengning og direkte hets er selvfølgelig greit. Ingen skal få trygt ha gardinene trukket fra etter slike utsagn som Wangen kommer med, uansett hva intensjonen var. Journalistene burde få smake sin eget heksebrygg av en medisin.
Sist endret av apocalypse; 10. februar 2012 kl. 17:16.
ArbeidsledigProletar
Ærlig talt, man er RIMELIG retardert om man ikke forstår at når man er en lærer ikke offentlig skal dra sånne vitser. Altså det er drøyt nok å drive sexploitationfilmer og lignende men og gå offentlig ut med en støtterklæring til en massemorder av BARN er å dra den MEGET langt. Vits eller ikke. Det er ikke artig.

Men synes forumet skal ta ballegrep, alle syntes mokkamann problematikken var så teit. ALT SKAL JO KUNNE VITSES MED!1"11oneoneoneonoenoeoenoene (ja, mokkamann er nedlatende mot fargede folk og dette fenomenet har jo oppstått over GENERASJONER med undertrykkelse og slaveri osv. og hvis menneskelig lidelse kunne måles så tror jeg de mørke har hatt det værre enn utøya folket, så om man ser på det objektivt sett så er vel mokkamannvitsen værre)

Forumet er hyklerske.
Han ble først suspendert av skolen fordi elevene fant disse filmene. Dermed endret de på Filmeliten.no og la inn en alderssjekk hvor besøkende måtte gå god for at de var eldre enn 18 år.

Det lå i kortene at han ikke kom til å få lov til å fortsette i jobben sin FØR media gransket Wangen nærmere og kom fram til disse uttalelsene. Når disse ble offentliggjort noen dager senere så ble forhandlingene avsluttet fortere enn ventet.
Sitat av Unsub Vis innlegg
ingen skal være nødt til å tilpasse sine handlinger for å tilfredsstille andres meninger om hvordan ting skal være.
Vis hele sitatet...
Er det ditt argument mot at han fikk sparken fra lærerjobben? For noe tull. Selvfølgelig må man tilpasse sine handlinger i forhold til hvilket yrke man vil være i. Hvem som helst passer ikke i- eller bør være i, hvilket som helst yrke. I dette tilfelle er det en som jobber tett på barn, og da er det rett og rimelig at en må ha visse kriterier til person. En voldsforherligende høyreekstremist oppfyller naturligvis ikke rimelige krav til en slik jobb.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Men synes forumet skal ta ballegrep, alle syntes mokkamann problematikken var så teit. ALT SKAL JO KUNNE VITSES MED!1"11oneoneoneonoenoeoenoene (ja, mokkamann er nedlatende mot fargede folk og dette fenomenet har jo oppstått over GENERASJONER med undertrykkelse og slaveri osv. og hvis menneskelig lidelse kunne måles så tror jeg de mørke har hatt det værre enn utøya folket, så om man ser på det objektivt sett så er vel mokkamannvitsen værre)

Forumet er hyklerske.
Vis hele sitatet...
Tull. De mørke som har hatt det ille(værtfall i norge) pga hudfargen sin er døde for lengst. Utøyafolka lever enda, og det er ikke et år siden det skjedde en gang.. Uansett, Wangens vits var bare verre på alle måter.
ArbeidsledigProletar
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Tull. De mørke som har hatt det ille(værtfall i norge) pga hudfargen sin er døde for lengst. Utøyafolka lever enda, og det er ikke et år siden det skjedde en gang.. Uansett, Wangens vits var bare verre på alle måter.
Vis hele sitatet...
Er ikke rasisme et problem i dagens samfunn? Sorry ass, men det er det teisteste jeg har hørt.
Rasisme er ikke noe problem i Norge. Tror ikke det er mange land som strekkers seg så langt som Norge gjør for sine nye landsmenn...
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Er ikke rasisme et problem i dagens samfunn? Sorry ass, men det er det teisteste jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
I Norge i dag ser ikke jeg på det som et stort problem akkurat. Homofobi er et langt større problem, alikevel vitses det om hele tia uten at homsene whiner til media og mimer henrettelse på film. Poenget mitt var at å "støtte" mokkamann vitsen, og samtidig ta avstand fra denne lærerens vits ikke er hyklersk i det hele tatt.

Du sa at de mørke har hatt det verre enn utøya folket, det er forsåvidt riktig, men dette er hundre år siden, og irrelevant når det kommer til en vits som blir sagt i dag. Jeg kunne sett poenget ditt om vitsen til Wangen var uskyldig(om det lar seg gjøre), men herregud, vitsen hans var langt over grensa.
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
Rasisme er ikke noe problem i Norge. Tror ikke det er mange land som strekkers seg så langt som Norge gjør for sine nye landsmenn...
Vis hele sitatet...
Regner med at du med tenker på infrastrukturen i Norge på flåsete vis?
Kunne du være så vennlig å forklare mer om denne antagelsen din?

Basert på mine egne tolkninger av observasjoner av trivielle saker dagens samfunn kan jeg ikke tro annet enn at hverdagsrasisme og fremmedfrykt er et problem til en viss grad uansett hvordan du vrir og vender på det.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Men synes forumet skal ta ballegrep, alle syntes mokkamann problematikken var så teit. ALT SKAL JO KUNNE VITSES MED!1"11oneoneoneonoenoeoenoene (ja, mokkamann er nedlatende mot fargede folk og dette fenomenet har jo oppstått over GENERASJONER med undertrykkelse og slaveri osv. og hvis menneskelig lidelse kunne måles så tror jeg de mørke har hatt det værre enn utøya folket, så om man ser på det objektivt sett så er vel mokkamannvitsen værre)

Forumet er hyklerske.
Vis hele sitatet...
Du ser på det helt bakvendt. Det har jo ingen sammenheng overhodet. I dette tilfellet er utsagnet et direkte uttrykk for støtte til drap på barn. Når vedkommende i tillegg da jobber med barn, så faller "spøken" naturlig nok ikke i god jord. Mokkamann-spøken var jo ikke i nærheten av like grov, og den hadde heller ingen konkret relevans til noe som vedkommende driver med. Hadde Lars Erik fra Plumbo prøvd å være morsom ved å oppfordre til lynsjing av negere, samtidig som han jobbet på et asylmottak, så hadde sammenligningen kanskje hatt noe for seg.
Sist endret av mentalmelt; 10. februar 2012 kl. 19:26.
Knakk: Vel det vanligste navnet i Oslo er Mohammed. Muslimer får bygge mosker og får støtte fra staten- Kommer det en innvandrer på NAv får de bokstavelig talt kastet penger etter seg, og får ofte mye mer utbetalt enn etniske nordmenn. Så nei jeg tror ikke det er ille å være ny landsmann i Norge.
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
Knakk: Vel det vanligste navnet i Oslo er Mohammed.
Vis hele sitatet...
Gutten som har fulgt med på debatter på tv2.
Hva tror du egentlig grunnen til at det vanligste navnet i Oslo er Mohammed?
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Er det ditt argument mot at han fikk sparken fra lærerjobben? For noe tull. Selvfølgelig må man tilpasse sine handlinger i forhold til hvilket yrke man vil være i. Hvem som helst passer ikke i- eller bør være i, hvilket som helst yrke. I dette tilfelle er det en som jobber tett på barn, og da er det rett og rimelig at en må ha visse kriterier til person. En voldsforherligende høyreekstremist oppfyller naturligvis ikke rimelige krav til en slik jobb.
Vis hele sitatet...
Nei, det er mitt argument mot personene som mener ha å ha monopol på hvordan andre skal kunne oppføre seg.

Han fortjener å få sparken for å ønske et nytt Utøya, ikke fordi noen føler seg støtet.

Sitat av Phil Pullman
“It was a shocking thing to say and I knew it was a shocking thing to say. But no one has the right to live without being shocked. No one has the right to spend their life without being offended.
Vis hele sitatet...
Nå er denne saken ganske så oppblåst av media, da de slenger ut mest mulig unøyaktig informasjon uten å først snakke med vedkommende. Her er en oppdatert artikkel: http://www.dagbladet.no/2012/02/10/n...lser/20174013/ .

Han har ganske ekstrem humor, men mener ingen vondt. Det går an å ta seg nær av alle vitser, men det får man tåle.

Det var ingen ønske om et nytt angrep på utøya, og det å overreagere så sterkt uten å kjenne personen er helt bak mål.

Edit: Alle filmene ligger på http://filmeliten.no/ .
Sist endret av prenix; 10. februar 2012 kl. 20:17.
ArbeidsledigProletar
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du ser på det helt bakvendt. Det har jo ingen sammenheng overhodet. I dette tilfellet er utsagnet et direkte uttrykk for støtte til drap på barn. Når vedkommende i tillegg da jobber med barn, så faller "spøken" naturlig nok ikke i god jord. Mokkamann-spøken var jo ikke i nærheten av like grov, og den hadde heller ingen konkret relevans til noe som vedkommende driver med. Hadde Lars Erik fra Plumbo prøvd å være morsom ved å oppfordre til lynsjing av negere, samtidig som han jobbet på et asylmottak, så hadde sammenligningen kanskje hatt noe for seg.
Vis hele sitatet...
Nuvel, relevans for hva man driver med, som artist som tydeligvis har ganske stor tilhengerbase, de vant jo på stemmer fra folket på MGP såvidt meg bekjent, så har man vel et visst ansvar på hvordan man oppfører seg og meninger farger av på fans.

Dessuten sa jeg ingenting i hans forsvar, du selektivt siterte meg. Jeg sa jo at han ikke burde komme med slike uttalelser når man forbanna jobber med barn. Er jo som vade i gjørme til tider dette, når ikke igjennom. Jeg forsvarer INGEN AV DE. Jeg mener bare at det er så teit å forsvare mokkamannuttalelsen hvis man skal gå i harnisk over en vits ang. Utøya. Det var en vits, ikke noe mer. Læreren er nok med veldig stor sannsynlighet IKKE en fan av "ABB". På samme måte som stakkaren som fikk en øl helt over seg ikke er rasist. Er ikke noe mer greit for den grunn.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Nuvel, relevans for hva man driver med, som artist som tydeligvis har ganske stor tilhengerbase, de vant jo på stemmer fra folket på MGP såvidt meg bekjent, så har man vel et visst ansvar på hvordan man oppfører seg og meninger farger av på fans.
Vis hele sitatet...
Det har du rett i. Enhver person som stikker huet ut i offentligheten har jo dette ansvaret. Det er imidlertid ikke i nærheten av like alvorlig, både med tanke på ansvarsstillingen, og grovheten i utsagnet.

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Dessuten sa jeg ingenting i hans forsvar, du selektivt siterte meg. Jeg sa jo at han ikke burde komme med slike uttalelser når man forbanna jobber med barn. Er jo som vade i gjørme til tider dette, når ikke igjennom. Jeg forsvarer INGEN AV DE.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sagt at du forsvarer han. Jeg har kun argumentert mot sammenligningen din, og slutningen din om at forumet er hyklersk fordi man reagerer forskjellig på disse to situasjonene. Det er derfor jeg siterte deg på dette.

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Jeg mener bare at det er så teit å forsvare mokkamannuttalelsen hvis man skal gå i harnisk over en vits ang. Utøya. Det var en vits, ikke noe mer. Læreren er nok med veldig stor sannsynlighet IKKE en fan av "ABB". På samme måte som stakkaren som fikk en øl helt over seg ikke er rasist. Er ikke noe mer greit for den grunn.
Vis hele sitatet...
Uansett om han er en fan eller ikke, så viser han svært dårlig dømmekraft når han som barneskolelærer uttrykker slike holdninger på nett. Det er ikke særlig tillitsvekkende, for å si det sånn. Å kalle noen en mokkamann, og å uttrykke at man ønsker å se flere barn drept neste sommer, er to så ekstremt forskjellige utspill at sammenligningen din faller på sin egen urimelighet.
Sitat av Mith Vis innlegg
Gutten som har fulgt med på debatter på tv2.
Hva tror du egentlig grunnen til at det vanligste navnet i Oslo er Mohammed?
Vis hele sitatet...
jeg viste ikke at det var det vanligste navnet, veit heller ikke grunnen og ble nysserig, fortell nå
Sitat av arnekjell Vis innlegg
jeg viste ikke at det var det vanligste navnet, veit heller ikke grunnen og ble nysserig, fortell nå
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt det at innvandrere fra enkelte land har en kultur som gjør at de velger mellom svært få navn når de navngir guttebarna sine, og Muhammed/Mohammed er en klassiker.
mrlee70's Avatar
Trådstarter
Wangen uttaler seg til TV2 og NRK om det som er sagt om han: http://www.h-a.no/Nyheter/Nyheter/ta...oduleId=150810
Sitat av mrlee70 Vis innlegg
Wangen uttaler seg til TV2 og NRK om det som er sagt om han: http://www.h-a.no/Nyheter/Nyheter/ta...oduleId=150810
Vis hele sitatet...
Jeg er imponert over at tomskallen klarer å havne enda lengre ut på glattisen for hver gang han uttaler seg. "Empati" for ABB! Jeg ler. Det er nesten så jeg synes synd på ham. Nesten.
huff.. dette var litt av en sak!

Typen selv mener det mest betenklige med denne saken er at barn under 13 har lest på hans facebook virker det som, han kan ikke skjønne at foreldrene tillater det. hehe.. Dette grenser til karakterdrap av seg selv!

Media prøvde jo å skåne han ved å anonymisere han i starten, men han valgte da å stå frem med fullt navn og bilde for å fortelle sin versjon. Det skal bli utrolig spennende på neste jobbintervju for denne karen! Men noen lærerjobb tror jeg han kan se lenge etter i fremtiden..
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
"Det var bare en spøk" kan tydeligvis brukes til å bortforklare hva som helst. Jeg har Googla etter bilder av mora hans og hun så ut som ei kreftsjuk og stygg hore. Ble du sur? Herregud, det var jo bare en spøk!
Vis hele sitatet...
Tror nå faktisk Wangen faktisk ville vært enig med deg der!

Han burde da kunne få jobb som media-lærer. Med så mye media-erfaring fra privat filmproduksjon og i nyhetsbilde burde han ha mye å lære fra seg, til tross for veldig tørr og ostete humor.
Han ror og ror for harde livet. Jeg tror ikke han støtter virkemidlene til Breivik, men at han kjøper våset hans.
Han tør bare ikke å innrømme det.
Sist endret av Xeon; 11. februar 2012 kl. 17:10.