Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 805
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
God kveld godtfolk!

Har styrt litt med dette en stund. Og har forsåvidt funnet en løsning. Men er inteessert i å høre om det finnes en enklere og ikke minst kjappere løsning.

Jeg har lenge hatt en Netgear ReadyNas Duo, men har nå gått til innkjøp av Qnap TS-412. Utfordringen ligger i overføring av filer fra Netgear enheten til Qnap enheten.

Det jeg har tilgjengelig er en Macbook Pro, og den beste måten jeg har klart å overføre filene på er direkte over nettverket via Finder. Men det tar så JÆ...A lang tid. Det er ikke snakk om mer enn en drøy TB med div filer (hovedsakelig filmer og musikk) men overføringen vil ifølge maskinen min ta flere dager.

Noen som har noen hotte tips?
Koble den ene disken som skal flyttest til NAS'en så flytte filene lokalt på pcen?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Koble den ene disken som skal flyttest til NAS'en så flytte filene lokalt på pcen?
Vis hele sitatet...
Sense, you make none.

Tviler på at det finnes spesifikke migrationtools for dette, og å kopiere via OS er... tungvint ettersom data traverserer din maskin og gir ytelse lik en fisk med downs.

qnapen har iallefall et linuxshell som kan nås, om dette gjelder den andre vet jeg ikke, men isåfall kan du bruke kommandolinje til å overføre direkte mellom de.
Hvorfor gir ikke det å sette den hdd'en med filene som skal flyttest i enheten som skal mota disse filene?
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Trådstarter
Begge er i RAID, og så vidt jeg vet vil en eventuell disk jeg setter inn automatisk formateres for å inngå i RAIDet. Derfor funker ikle det.

EDIT:
Altså, ikke i samme RAID, men begge boksene er satt i hvert sitt!
Sist endret av ChS; 27. oktober 2011 kl. 22:42.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av ChS Vis innlegg
Begge er i RAID, og så vidt jeg vet vil en eventuell disk jeg setter inn automatisk formateres for å inngå i RAIDet. Derfor funker ikle det.

EDIT:
Altså, ikke i samme RAID, men begge boksene er satt i hvert sitt!
Vis hele sitatet...
Og de bruker trolig begge to sine versjoner av properitære RAID, mao vil data være uleselig hvis du flytter over alle diskene i RAID-settet til en annen enhet.
Ok da..
Viste det ikke jeg