Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 21022
Halla, teit å fyre liv i gammel tråd uten noe svar, men tenkte å fylle ut litt sjæl.
Dette her begynte å skje meg også. Det startet for kanskje 2-3 år siden og før det hadde jeg snust i 4 år.

Jeg hadde aldri problemer med brekninger først, kunne ha snusen i kjeften til den ble oppløst.

Men så fikk jeg smaken for Lucky Strike Ekstra Sterk og snuste tårn på tårn av disse, også en dag, plutselig fikk jeg voldsomme brekninger bare av å ha hatt den inne i 1 min, kunne ta den ut og tørke leppa og legge den i igjen og samme skjedde.

Sånn har det nå vært i 3 år, men det rare er at det er litt "sporadisk" altså at det kommer og går. For noen ganger kan jeg ha den der dritlenge, og andre ganger ikke det hele tatt.
Har prøvd å variere mellom 100 forskjellige snustyper og virker som det skjer uansett. Men ikke hele tiden. Virker som det går på perioder. Altså, jeg kan snuse en uke uten brekninger, men så kan det gå en dag hvor jeg bare brekker meg.

Men har oppdaget noe, jo mere nikotinsjuk jeg er, altså ikke bare lyst på en snus men dritsugen på snus, da virker det som det ikke er noe problem.
Så det jeg tror er at hvis jeg snuser "for mye" (alt ettersom hva annet jeg har i meg av drikker og sukker og greier antar jeg) da sier kroppen ifra om at jeg har fått nok nikotin og reagerer ved å brekke meg. Og det er litt teit, for noen ganger har jeg lyst på snus selv om kroppen sier nei og brekker seg.
Fant også ut at dette skjer hvis jeg røyker en joint med bønne da jeg mekker med tobakk (røyker IKKE til vanlig, bare når jeg blazer ) og hvis jeg mekker en med litt for mye tobakk, reagerer jeg på samme måten ved å brekke meg på slutten av J'n hvis den er litt svær. (kan være bønna som gjør at jeg brekker meg etter å ha paffa et kvarter, menmen)
Det er garantert noe med cola og kaffe som gjør en kvalm. Jeg har ALDRI spydd av snus, men i går så var vi på tur med klassa. Jeg putta i 06'en som vanlig, før vi skulle dra med bussen. Drakk en flaske cola og en kaffekopp, merka etter 1 time at jeg ble litt kvalm, spytta ut snusen. Når jeg gikk ut av bussen, så brakk jeg meg plutselig. Jeg spøy skikkelig, men rett etterpå var jeg frisk igjen. Rart hva cola og kaffe kan gjøre
Vet ikke om det bare er meg, men kaffe gjør underverker på virkningen snusen min gir. Etter 2 kopper er det som å ha 2 portioner oppe samtidig. Just me?
Jeg føler det samme av Thunder sine snuser, smaken er god men blir direkte dårlig.
Eneste snusen jeg ikke greier er Skruff sine, jeg blir automatisk dårlig av den.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Relevant Vis innlegg
Vet ikke om det bare er meg, men kaffe gjør underverker på virkningen snusen min gir. Etter 2 kopper er det som å ha 2 portioner oppe samtidig. Just me?
Vis hele sitatet...
Sjæl, og hvis jeg har drukket for mye kaffe, klarer jeg ikke snuse i det hele tatt
▼ ... over et år senere ... ▼
Fant noen løsning på brekningene? Snust selv i godt over ti år. Siste 3 mnd så er det slik du beskriver det :s
Prøv et annet merke, får brekninger om jeg holder på med 1 merke for lenge.
General blir jeg dårlig i magen av så det holder jeg meg unna.
En boks om dagen er kanskje litt drøyt, men snus under leppa konstant når man snuser er vel ganske normalt.

Bruker selv 3-4 dager på en boks løs snus. Sikkert en dårlig trønder mtp. at jeg bruker så lang tid. E jo "knaillhardt" med en boks om dagen.
jeg snuste mer eller mindre sammenhengende i 10 år, en boks til dagen de 4-5 siste åra og jeg opplevde aldri brekninger av portion eller løssnus men jeg lot den aldri renne (hadde en portion i i 30-45 min, ca en time for ei tønne løs) prøvde noe skrågreier som het oliver twist og det var helt jævlig, fikk slike kraftige brekkninger som ofte endre i en liten rap :P
Sist endret av freebird; 10. april 2017 kl. 20:35.