Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1985
Rather exquisite
insistens's Avatar
66 8
Oppretter da enda en av de utallige trådene som sikkert finnes angående innrykk og forsvarets hunder, dette fordi jeg av en eller annen grunn de siste dagene har bygget opp en paranoid tankegang (noen vil mest sannsynlig bli oppgitt over å lese videre, så paranoid er jeg) angående nettopp dette.

Det er ingen hemmelighet at forsvaret ved innrykk benytter seg av hunder for å luke ut personer har har vært i kontakt med rusmidler, og jeg skal inn på Madla om ikke så lenge. Det er her jeg kommer inn i bildet. Jeg har røyket to ganger i sommer, og siste j var en gang rundt 20-25. juli. Sist gang jeg var i kontakt med weed før det var i mars en gang. (kun da bare en gang også). Husker ikke hvilke klær jeg hadde på meg da jeg røyket, så er redd noen av klærne er pakket ned i bagen jeg tar med meg til Stavanger. Disse er selvfølgelig vasket mange ganger etter dette, har til og med vasket ytterjakken jeg kommer til å ha på. Rullet aldri selv, så har ikke vært i direkte kontakt med weeden. Vil hundene kunne markere meg? Har også skinnet meg tidligere denne uken.

Hilsen en ganske paranoid gutt som gleder seg til militæret.
Sist endret av insistens; 21. september 2014 kl. 16:01.
Det kan være en sjanse for at de klarer å lukte rester ja.. Men bare si til de at du har vært på konsert eller et annet sted hvor andre har røyket. Si deg villig til å ta en urinprøve hvor du vil teste negativt.. Da kommer det til å gå helt fint.
Ting ordner seg alltid vettu
Nei det er liiiite trolig dem vil markere på noe så lite, og om så er det jo ingenting der. Du aner ingenting.. og pisser rent om så.

Så ta det helt rolig
har gått forbi hunder på flyplassen for å så senere finne ut at jeg hadde en gjenglemt ener i skjortelommen, tror nok du er heeelt trygg.
Rather exquisite
insistens's Avatar
Trådstarter
66 8
Takk for gode beroligende svar!
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Det vil tas tester av lommebok og mobil også. Nøkler etc som du har liggende i lomma di
når jeg var på madla måtte vi legge bagasjen i en lang rekk, og stille opp i en kø. Så kom det to hunder inn å sniffet.
Lå merke til at hunden satt seg på siden av en kis og så på treneren, og at hunden lukta noe jævli mye på meg..trolig fordi jeg er fra gård.

Uansett kisen der hunden satte seg på siden av tok de ut til siden og trødde en slaps tape i lommen hans. De sprayet tapen med noe og det ble litt lilla her og der. Var det siste jeg så til den karen. Dette er 12-13 år siden - kan hende det har endret seg nå.
Er nok størst sannsynlighet for at det går fint, men skjedde med en jeg kjenner. Tror du klarer deg helt fint.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av En deling Vis innlegg
har gått forbi hunder på flyplassen for å så senere finne ut at jeg hadde en gjenglemt ener i skjortelommen, tror nok du er heeelt trygg.
Vis hele sitatet...
Narkohunder er ikke alltid "på jobb", og i motsetning til en politimann vil den ikke reagere hvis den ikke er bedt om det. Om hunden ikke var fortalt at den skulle "jobbe" har den mest sannsynlig luktet det, men ignorert deg.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Narkohunder er ikke alltid "på jobb", og i motsetning til en politimann vil den ikke reagere hvis den ikke er bedt om det. Om hunden ikke var fortalt at den skulle "jobbe" har den mest sannsynlig luktet det, men ignorert deg.
Vis hele sitatet...
Trodde ikke jeg heller, før jeg leste Denne artikkelen.

– Hundene skiller ikke mellom jobb og ikke-jobb. Nesen er på hele tiden, og når de får lukten på narkotika gjør de det de er trent til, sier han videre.
Vis hele sitatet...
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Trodde ikke jeg heller, før jeg leste Denne artikkelen.
Vis hele sitatet...
Jøss, jeg kan visst ha tatt feil her, eller så er det bare skremsel fra politibetjenten
Jepp, hunder lukter stoffrester i klær. Har flere ganger blitt markert uten å ha noe på meg.
Har brent meg på dette selv, så vær helt sikker på at klærne er godt vasket eller helt nye.

Jeg skulle inn i januar 2010, men det ble aldri noe av.

Ble stilt opp på en rekke hvor alle skulle legge frem bag'er osv og stå med ryggen til når de gikk forbi med hunden.
Jeg ble markert fordi han luktet noe på meg, ikke bag'en.

Buksa var helt ny, men jeg har brukt den på en fest en uke's tid i forveien hvor jeg røyka (kan legge til at jeg røyka stort sett hver dag og kutta ut et par dager før jeg skulle inn - ikke lurt).

Ble tatt til side sammen med andre som også ble markert, tok tester av klærne og sprayet på noe som tydeligvis reagerte med THC etc, og lappen med rester skiftet farge (var fra den ene lomma). Ble stilt noen enkle spørsmål og så fort de skjønte hvor jeg var fra ville de ha pisseprøve med en gang. Testet naturligvis positivt og ble flyttet rundt på resten av dagen frem til jeg havnet i et langt avhør med en fra politiet og narkoavdelinga som naturligvis ville vite hvem jeg hadde kjøpt av etc etc. Ble 6000 i bot og fikk ikke lov til å komme i militæret.

Mitt tips: har du røyka i de klæra du skal dra i, ikke bruk dem. Igjen, bruk helt nye klær og sørg for at alt du tar med deg er vasket godt.