Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1131
hei,

jeg tenkte jeg skulle ta inn noen blottere med lsz, og lurte på om dette stoffet er lovlig?

finner det ikke på narkotikalisten men tenkte jeg skulle spørre her for og være sikker

Takk
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
LSZ omfattes av paragraf 4 i Forskriften om Narkotika.
LSZ er et tryptamin, og faller under tryptamin-gruppe definisjonen, ikke lovlig å innføre.
Sist endret av Dodecha; 19. september 2014 kl. 14:23.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
LSZ omfattes av paragraf 4 i Forskriften om Narkotika.
LSZ er et tryptamin, og faller under tryptamin-gruppe definisjonen, ikke lovlig å innføre.
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske sikker på at bare fordi et molekyl har struktur lik tryptamin er det ikke nødvendigvis ulovlig. Det er beskrevet på hvilken måte det må være avledet av tryptaminet, og her er det ikke alle tryptamin-like strukturer som faller under.

Det står bl.a. at for at det skal regnes som avledet fra tryptamin må R1 ha enten et hydrogenatom eller et alkyl, men LSZ har videre et nitrogenatom festet til kjeden av karbonatomer koblet til R1, noe som jeg er ganske sikker på gjør at det ikke regnes som et alkyl. Og dermed er det ikke regnet som et tryptamin.

Det er ihvertfall min tolkning av loven, så den kan være feil.

Kan du henvise til hva det er som gjør at LSZ faller under den lovlige definisjonen av et tryptamin, kjemisk sett?
Sist endret av Kaktsu; 19. september 2014 kl. 16:28.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Din tolkning av loven er feil. Det er en veldig kjent dom som forårsaket endringen av ordlyden til "gruppe", og gruppe kan ramme ekstremt vidt. Vi har ihvertfall INGENTING som tyder på det motsatte - det får være vektig nok her på freak uten å gå inn i en hypotetisk diskusjon om hva en sakkyndig i kjemi for ting-lag-høyesterett ville mene.

http://lovdata.no/artikkel/dom_i_hoy...fenazepam/1162

Det er på tide å gi opp RC som er små varianter på gamle RC, bestilt gjennom utlandet. I den forstand å gi opp ideen om at det er risikofritt å føre over grensa, eller at du ikke vil bli forlangt resept av.

Tommelfingerregelen er: ligner det på noe som er digg, og er digg, så kan de ta deg for det.
Sist endret av meaculpaUIO; 19. september 2014 kl. 18:18.
Du har nok rett meaculpaUIO.

Loven er egentlig så vid og uklar at både sjokolade og kamomille-te kan komme under paraplybegrepet narkotika.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Kaktsu Vis innlegg
Du har nok rett meaculpaUIO.

Loven er egentlig så vid og uklar at både sjokolade og kamomille-te kan komme under paraplybegrepet narkotika.
Vis hele sitatet...
Her blander du med legemiddelloven, for den nye narkotikaforskriften er faktisk ganske tydelig. Legemiddelloven definerer legemiddler som "alt som påvirker fysiologiske egenskaper."