Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1251
Skal på folkehøgskole til høsten, og sitter nå igjen med rundt 20.000 kr i "lommepenger". Skole dekker kost og losji, så dette blir penger jeg kan bruke på fritiden. Noen som kan fortelle meg om dette blir nok? Jeg er forresten gutt og bruker lite penger på klær og hygiene. Hva har dere som har gått FHS måttet punge ut med?
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Jeg brukte ca. 1000,- i måneden (på snus, godteri, spise ute, buss til byen, shampo, tannkrem, vaskemiddel). Litt mer når vi var på utenlandstur (ca. 2000,- + lommepenger vi fikk fra skolen den turen).
Sist endret av Shlask; 17. august 2014 kl. 17:33.
Den Gode
Trådstarter
40 6
Sitat av Shlask Vis innlegg
Jeg brukte ca. 1000,- i måneden (på snus, godteri, spise ute, buss til byen, shampo, tannkrem, vaskemiddel). Litt mer når vi var på utenlandstur (ca. 2000,- + lommepenger vi fikk fra skolen den turen).
Vis hele sitatet...
Så totalt måtte du ut med 10-15k i tillegg til skolekostnader? Følte du at dette var nok, eller skulle du ønske du hadde mer?
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Sitat av Ersvett Vis innlegg
Så totalt måtte du ut med 10-15k i tillegg til skolekostnader? Følte du at dette var nok, eller skulle du ønske du hadde mer?
Vis hele sitatet...
Hadde ikke skadet med noen hundre kroner ekstra å bruke hver måned, men jeg hadde det veldig greit sånn økonomisk. Du klarer deg fint med 20k om du ikke spiser burger/pizza/whatever ute hver dag.

Husk at du kanskje må kjøpe noe utstyr du trenger på linja selv. Vi måtte ut med 1k for det vi trengte på vår linje, mens en annen linje måtte bruke 3k på utstyr.

Hvilken skole skal du gå på?
Den Gode
Trådstarter
40 6
Sitat av Shlask Vis innlegg
Hadde ikke skadet med noen hundre kroner ekstra å bruke hver måned, men jeg hadde det veldig greit sånn økonomisk. Du klarer deg fint med 20k om du ikke spiser burger/pizza/whatever ute hver dag.

Husk at du kanskje må kjøpe noe utstyr du trenger på linja selv. Vi måtte ut med 1k for det vi trengte på vår linje, mens en annen linje måtte bruke 3k på utstyr.

Hvilken skole skal du gå på?
Vis hele sitatet...
Høres betryggende ut. Har ingen planer om å "sløse" penger på mat mer enn en gang eller to i uka kanskje.

Skal gå Communitylinja på Fana. Regner ikke med å måtte kjøpe noe utstyr.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
ALKOHOL (titegn)
Vis hele sitatet...
Hvordan praksisen er på overnevnte skole kjenner jeg ikke til, men de fleste folkehøyskoler i Norge har vel nulltoleranse for alkohol og andre rusmidler. Samtidig, her hvor jeg bor, er det helt vanlig at de på FHS tar seg en tur på fest en gang i måneden.