Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1529
Jeg og noen venner har bestemt oss for å ta LSD sammen.
Dette er første gangen vi alle gjør det og vi er litt usikker.
Hvordan skal en gå frem for å få en best mulig kveld?
Noe vi burde kjøpe? Noe musikk som anbefales? Noe annet vi burde huske på? Vi er alle over 18.
Er alle godt kjent og trygge på hverandre? Sørg for at dere er et sted dere ikke blir forstyrra, og gjerne slå av mobiler. Sett opp spilleliste med no shpongle eller noe dere kanskje blir enige om. Metal og gangsterrap funker dårlig vil jeg tro. Pledd, tepper og behagelige klær.
Kjøp inn frukt feks og kutt i biter, men det er ikke alle som orker å spise noe på syre.

Siden ingen har gjort det før så kan det være at en av dere eller flere kan få ubehagelige opplevelser, så ha en plan for hva dere gjør da. Les dere opp på rusopplysningen.no der er det veldig godt beskrevet. LSD gjør st selv helt enkle ting som å ta på seg sko kan virke vanskelig. Så kanskje ikke forvent at dere skal ut i skogen eller byen. Byen eller tettsteder bør unngås.

Selv foretrekker jeg å gjør det alene, nettopp for at jeg ikke skal måtte forholde meg til andre. Men hvis dere er godt kjent kan det bli en kjempeopplevelse.
Vann er et must. Kanskje tyggis. Men først og fremst, go with the flow. Og ikke drikk alkohol eller bruk noe annet. Håper det blir en fin opplevelse
Sist endret av NodSquad; 17. februar 2023 kl. 16:32.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Usikker angående forberedelser til kvelden eller usikker på hvordan det blir å ta lsd med venner? Det kan bli heavy for enkelte. Om du er usikker på hvor stor effekt lsd vil ha på deg, om flere er usikker - så ville jeg ikke tatt, hvertfall ikke med mange. For meg er det nok med en, stokker om ordene mine lett i en sånn setting og kan bli litt surr.
Sitat av Dial-up Vis innlegg
Vi er alle over 18.
Vis hele sitatet...
Greit å være nærmere 25 når man starter med slike stoffer.

bevares, det kan gå greit likevel.
Trådstarter
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Er alle godt kjent og trygge på hverandre? Sørg for at dere er et sted dere ikke blir forstyrra, og gjerne slå av mobiler. Sett opp spilleliste med no shpongle eller noe dere kanskje blir enige om. Metal og gangsterrap funker dårlig vil jeg tro. Pledd, tepper og behagelige klær.
Kjøp inn frukt feks og kutt i biter, men det er ikke alle som orker å spise noe på syre.

Siden ingen har gjort det før så kan det være at en av dere eller flere kan få ubehagelige opplevelser, så ha en plan for hva dere gjør da. Les dere opp på rusopplysningen.no der er det veldig godt beskrevet. LSD gjør st selv helt enkle ting som å ta på seg sko kan virke vanskelig. Så kanskje ikke forvent at dere skal ut i skogen eller byen. Byen eller tettsteder bør unngås.

Selv foretrekker jeg å gjør det alene, nettopp for at jeg ikke skal måtte forholde meg til andre. Men hvis dere er godt kjent kan det bli en kjempeopplevelse.
Vann er et must. Kanskje tyggis. Men først og fremst, go with the flow. Og ikke drikk alkohol eller bruk noe annet. Håper det blir en fin opplevelse
Vis hele sitatet...
Ja, vi er gode venner. Takk for nyttige tips
Synes frukt kan være veldig gøy å spise på tur, men pass på så de er ferdig oppkjært før man starter på trippen. Ellers er jeg også glad i å spille brettspill eller tegne på comeup'en, for å holde hjernen litt opptatt da jeg fort overtenker på comeup'en.
Kan også anbefale alovera drikk, noe av det rareste jeg har opplevd å drikke det for første gang på lsd. Isbiter kan også være gøy å ha! Plus noe I pels, sykt morsomt å se pa/"kose" med når man er på tur. Og sørg for å ha minst en kamerat elns i nærheten som ikke har tatt noe dere kan ringe, som vet hva dere driver med, ikke noe er kjipere en å passe på noen som har en dårlig tur når man er på tur selv, man blir ofte "dratt ned" med personen som bader da...

Enjoy!
Anonym bruker
"Orange Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om planen er å ha en drit fet kveld med gutta, så hadde jeg valgt så å si alle andre stoffer før LSD.
Mange stoffer man kan ruse seg på for lættis, men min mening er at LSD ikke er et av de.
Ville også droppet Jointen den kvelden
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
-Kjøp frukt og bær i forkant. Kiwi og druer er himmelsk, men ta det dere liker best. Og kutt opp osv i forkant, du kommer til å grise til når du kjærer en kiwi beruset hehe..
-Som nevnt over, dropp weed. Dette er første gangen deres, og weed kan ruinere en hel trip, spesielt når man er uerfaren.
-Rydd rommene dere skal være på
-Ha flere rom du kan være på. Å gå til et nytt rom kan endre humøret ditt totalt, så dette er veldig hjelpsomt hvis ting går litt dårlig
-Ikke start med en heroisk dose. 100ug holder massevis første gang.
Og til slutt være helt sikker på at du kan stole på de du tripper med. Underbevisste tanker og følelser kan komme frem på lsd, og det kan være krevende å prosessere tankene sine. Hvis du merker at noen vennene dine havner i dårlig humør kan du prøve å ta de til et nytt rom eller å oppmuntre de. 1 person som bad tripper kan dessverre gå ut over alle andre sin trip hvis det blir for ille
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sånn mtp musikk, så er shpongle, Ott og litt gammel liquid stranger helt tipp topp! Jeg syns mye psy trance kan være litt heavy ellers, men på tripp så blir det noglunde chill. Og da er Asterix my go-to.

Lykke til! Hold ett åpent sinn, unn deg selv noen øyeblikk hvor du bare ser på noe, uten å tenke noe særlig. Da blir livet fort bedre
Spør du meg er denne typen substans definitivt best å ta alene, eller i beste fall å kunne være alene om man er sammen med andre. Min erfaring med lsd og resten av gjengen(som finnes i tusenvis) gjør seg størst til merke når man går fra, nå skal jeg ha det lættis med gutta - til nå skal jeg ha en egoistisk opplevelse der jeg går i dybden av realitet og meg selv.

Jeg er ferdig med å trippe på alt mulig rart, men jeg har skrevet veldig mye under "svake" trips og tankene jeg har rett etter. Aner ikke hvor mange jeg har tripsittet, men iløpet av en trip så ønsker jeg faktisk at andre skal være innom en bad-trip, å føle på det.

Over til det som er relevant av ditt spørsmål, så vil jeg si at det å ha en "Trip-killer" er et absolutt must. Selv på mine siste rolige trips så er tanken på at du har dette for hånd nesten mer effektivt enn selve motgiften. Ikke gå i film-fellen eller hva jeg skal si, dette er kun til distraksjon for hva du kan få ut av dette, og hva verdien av disse stoffene faktisk er.

Lag noen spillelister på spotify eller hva du bruker med varierende sjanger. Dette med omgivelser er veldig rart... noen ganger har det ikke en dritt å si, andre ganger har det alt å si.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Jeg er ferdig med å trippe på alt mulig rart, men jeg har skrevet veldig mye under "svake" trips og tankene jeg har rett etter. Aner ikke hvor mange jeg har tripsittet, men iløpet av en trip så ønsker jeg faktisk at andre skal være innom en bad-trip, å føle på det.
Vis hele sitatet...
Nå håper jeg at jeg mistolker, fordi håper virkelig ikke at du som tripsitter går inn med mål om å gi noen en badtrip. Og at du eventuelt hjelper en eventuelt stakkars som plutselig sitter stuck et sted han ikke vil være.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Nå håper jeg at jeg mistolker, fordi håper virkelig ikke at du som tripsitter går inn med mål om å gi noen en badtrip. Og at du eventuelt hjelper en eventuelt stakkars som plutselig sitter stuck et sted han ikke vil være.
Vis hele sitatet...
Ja det gjør du. En får mene hva som helst men for min del så går ikke en trip ut på at det bare skal være fryd og gammen. Jeg ønsker at subjektet jeg veileder skal være innom alle menneskelige følelser på denne korte opplevelsen, som fortsatt virker som en evighet.

Når det er sagt så tolker jeg det som jeg ønsker dem en en 14 timers horror-trip, og dette er langt ifra tilfellet.

Reiser på lsd eller andre psykedeliske har for meg vært mest givende og betydningsfulle når det har vært særdeles utfordrende iløpet av trippen, og sett i retrospekt er min erfaring at de jeg har introdusert dette til, definitivt har sett det mest utfordrende - som mest betydningsfullt når det hele er over, og man lander trygt tilbake til planet jorden.

De virkelig ille badtrip kan resultere i ptsd og lignende, så er det alvorlig nok skal trippen avsluttes så raskt som mulig.