Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 585
Hei, tenker jeg skal ta en liten cubensin tur til uka men lurer på om det har noe og si om jeg har epilepsi. Fikk det i april, ikke hatt noen anfaller siden. har også erfaring med ulike psychedelic's men dette blir vel urelatert.

Lest litt opp på det men finner ikke noe mer spesifikt enn dette

"Seizures related to classic psychedelics may be more common with a history of epilepsy. Out of 613 respondents who endorsed lifetime psychedelic use, 9 reported having associated seizures. In total, 5 out of these 9 individuals reported a personal history of epilepsy and 7 reported a family history of epilepsy"
Hvis du uansett skal gjøre det vil jeg på det sterkeste anbefale å ha med en trip-sitter, bare sånn i tilfelle
Det er vel konsensus om at eleptikere skal holde seg helt unna psykedelika.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg tenker man bør være varsom eller la være, men hvis man vil prøve en allergi test mot epilepsi fra cubensis i overført betydning bør man prøve 0,1, så 1g, vente 2 uker, hvis man da ikke opplever noe ubehag, er det bittelitt mindre risikabelt i en ikke kvantitativ forstand, å bruke 1g dosen som et referansepunkt til å prøve mer for å evt finne ut mer

Det mest ansvarlige er å la være, konsultere en ekspert, snakke med lege eller selv utdanne seg i spørsmålet
Høres ut som en dårlig ide mtp. at stress alene kan trigge et epileptisk anfall. Sett folk med epilepsi gå i bakken av lite søvn og mye reising over 2 døgn selv om vedkommende ikke hadde hatt et anfall på nesten 2 år, så at du ikke har hatt et anfall siden april betyr nødvendigvis ikke at du er safe.

That said, hvis jeg var i dine sko og var fast bestemt på å ta en tur, ville jeg startet med en grei dose benzo i kombinasjon med edibles. Terskelen for anfall burde bli noe høyere og en vil trenge mindre sopp for å trippe mindre pga soppens synergiske effekt med cannabis. Høres fortsatt ut som russisk rulett, men du har kanskje en kule eller tre mindre i kammmeret.
Trådstarter
6 0
Virker som det kanskje kan være greit å la være ja. men det er jo forskjellige grader på hvor "sterk" epilepsi man har. Grunnen til at jeg fikk det også var fordi jeg var på en to dagers fylletur med minimum mat og vann. gikk bare i alkohol.

Har veldig lyst til å ta denne turen men vil jo såklart ikke risikere noe.