Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1705
Her er en film jeg og noen andre medlemmer på freakforum har laget til et skoleprosjekt(nei den handler ikke om rusmiddler) Poster den her for å få litt seertall og ratings samt noen gode tips til hva vi kunne gjort annerledes

Oppgaven var bare å benytte utstyret vi hadde tilgjengelig samt få litt erfaring med å filme. Så den er utført med god margin.

Vi er ganske fornøyd med resultatet. Ta til betraktning at det er vår aller første film laget som mediestudenter uten noe særlig teoretisk bakgrunn før du kommenterer

http://www.youtube.com/watch?v=dPA4Ahs8S-I
-Overstuffed Films
Det var ikke bra i det hele tatt. Feil valg av musikk, effekter og ja det meste. Dere har langt å gå men ett sted må man jo starte. Det ser ikke ut til å være så nøye planlagt, bruk litt tid på planleggings biten da vil dere komme bedre ut av det
Jeg synes det var morsomt, tøysete og meningsløst. Bra jobba. Det som trekker ned er at det går for sakte noen ganger. Raskere klipping hadde garantert gjort seg.
Litt skuffet over at intro nesten var halvparten av filmen. Litt for lite HANDLING, men ellers bra kvalitet på både LYD og BILDE.

Jobb gjerne mer med manus, og kort ned på introen.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Syntes det var veldig bra filma. Vanligvis så går filmkameraet på slike filmer fram og tilbake / opp og ned som om fyren som filmer hadde proppa i seg litt for mye happy pills. Men her gikk det jo forholdsvis rett

Kanskje litt for mye intro o.l ?=P

men ellers er den jo fin, og trakk på smilebånda så ^^
Jeg elsker random humor. Ler like godt hver gang jeg ser den (og det har blitt noen ganger de siste dagene)
Vil gjerne se litt mer av dama som var med! he he..
Synes det var en ok film, til å være den første, og soppas liten. Likte veldig godt effekt på slutten!
Sitat av Yoppl Vis innlegg
Vil gjerne se litt mer av dama som var med! he he..
Vis hele sitatet...
Ganske så heit ja
Vart tøysete å bra humor. - Du stjal kaffen min! Ziip -

Godt filmet, men rotete redigert. Likte effektene btw!
Digga kameraføringa og musikken, jeg ser fra til en helaftens fra dere!
Sitat av El Guapo Vis innlegg
Du stjal kaffen min! Ziip -
Vis hele sitatet...
Han sier : du stjal gaffelen min.
Veldig god filming til tider.
Stilig det, introen var bare irriterende lang...
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Utrolig god kameraføring 1:56-2:09 og 2:35-3:02. Var en fryd å se på de sekvensene. Ellers var det litt merkelig at klokken var 23:59:59 ved 3:20 og 4:40
Takk for alle kommentarer, kritikk som ros

Introen er veldig lang ja, kan vel forklares med at vi som laget den har ganske så random humor og fant det hysteriks(spesielt med de interne vitsene våre som "shnar shnar") Filmen skulle bare vare 1-2 minutter. Så vi måtte kutte ned på en del vi planla(skulle feks være en scene etter der han springer opp trappen men vi fikk ikke tid rett og slett)
Vi hadde veldig liten tid til å planlegge filmen, noe som såklart er merkbart.

btw, Yoppl: Er dama til shibby weedbaked heter hun på forumet.
Jeg skjønte ikke bæret, men likte det likevel.
Fint

Vi har overstuffed films som fulltids prosjekt nå(6 timer i uka) så kommer nok en til film basert på noe av de samme greiene, bare med nøyere planlegging bak.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Og prøv å ikke voldta After Effects (?) for mye, blir litt slitsomt med tittel-scene på tittel-scene på tittel-scene.....

Tho' Jeg likte Cheese på slutten
Ut fra forutsetningene syns jeg det var generelt bra! Likte det surrealistiske/absurde "plottet", hvis man kan kalle det det Som en eller annen nevnte - litt kjappere klipping kunne ha gjort seg en del steder, og litt VEL lang intro (selv om jeg ser at dere har lagd fine spoofs og forstår at dere ville ha dem med), men fin kameraføring og fine vinkler
Sitat av Waver Vis innlegg
Og prøv å ikke voldta After Effects (?) for mye, blir litt slitsomt med tittel-scene på tittel-scene på tittel-scene.....
Vis hele sitatet...
Hvis man sammenligner kvaliteten på introsekvensene og resten av filmen vil jeg nesten tro de har funnet en nettside/program som lager kjentefilmintrospoofs for deg. Bare noe jeg tror da ^^'

Men ja, bra kameraføring på gåscenene! *tommel opp*
Bra jobba. Neste gang hadde det kanskje vært en idè å brukt mikrofoner for å gjøre det lettere å høre hva personene sier.
Sitat av Toaru Vis innlegg
Hvis man sammenligner kvaliteten på introsekvensene og resten av filmen vil jeg nesten tro de har funnet en nettside/program som lager kjentefilmintrospoofs for deg. Bare noe jeg tror da ^^'

Men ja, bra kameraføring på gåscenene! *tommel opp*
Vis hele sitatet...
Du har rett. Introen er laget av et program. Ikke det at ikke aftereffects karen vår kan sakene sine. Vi hadde bare ikke tid til å finpuse den noe særlig Nådde ikke lage ferdig introen en gang til filmen skulle vises.

Sitat av steinarlima Vis innlegg
Bra jobba. Neste gang hadde det kanskje vært en idè å brukt mikrofoner for å gjøre det lettere å høre hva personene sier.
Vis hele sitatet...
Takk Vi håper på å få tilgang på ordentlig mikrofon når vi lager neste film.
▼ ... over en uke senere ... ▼
God kameraføring og greit teknisk. Som tidligere nevnt så kunne det vært bruk for litt raskere klipping under noen sekvenser. Så, til off-topic: Er den greia ei jente eller en gutt?! Jeg lover deg, helt til det øyeblikket han snakket trodde jeg han var ei jente! Urf :S
gjett hvem som er med på intoen med "trompetene"
Sitat av tabletop Vis innlegg
God kameraføring og greit teknisk. Som tidligere nevnt så kunne det vært bruk for litt raskere klipping under noen sekvenser. Så, til off-topic: Er den greia ei jente eller en gutt?! Jeg lover deg, helt til det øyeblikket han snakket trodde jeg han var ei jente! Urf :S
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men jeg ser på det som ganske frekt å referere til noen som åpenbart er en person som "den greia" Bare sånn til opplysning og et håp om at du ikke vil gjøre det igjen.
Kan legge til at jeg ikke tok meg nær fordi det er meg(det er det ikke) men det der spørsmålet kunne du rett og slett formulert høfligere.
Mye bra kameraføring, dog er ca 2 min med intro alt for langt.
Ellers var ikke skuespillet noe å hoppe i taket for, men dere går jo media og ikke drama så er kanskje ikke noe annet å forvente. Når det kommer til musikken synes jeg personlig at den passet dårlig til filmen og det burde blitt jobbet mer med lyd-designet generelt.
"Plottet", om jeg kan kalle det det, var vel fraværende. Men dere skal få props for bra effekter og sminke, tenker da på gaffelen i handa og skuddsåret. Klipperytmen kunne også vært hyppigere, men dette er noe som kommer med erfaring.

Nå ble det kanskje litt vel mye negativt her, men prøver bare å være konstruktiv.
Til å være deres første film var dette meget bra, men prøv å pønske ut en litt smartere storyline med litt bedre poenger neste gang. En film kan godt være "random", men punch-linene må sitte.

Lykke til videre
Sist endret av everlong; 25. februar 2010 kl. 04:28.