Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1288
Oppgitt Freak
Seaturtle5's Avatar
Hei jeg skal ha en ny pc men har et problem.... jeg har skilte foreldre og det vil si at jeg tar pcen frem og tilbake hver uke som jeg tror ikke er serlig bra for en statjonær. så jeg lurer på istedet for en statjonær pc burde jeg få meg en bærbar spill pc? noen forslag til en god til 10-12k bærbar?
har sett litt på MSI 15.6" bærbar PC GT683DX-639NE fra elkjøp men jeg lurer på om det finnes noen bedre for litt av den samme penge
jeg vil at pcen skal være god til de nyeste spillene på helst high til ultra som bf3 og skyrim
Du kan jo vurdere å kjøpe hardware og sette det i et minitower, da blir det ikke særlig stort og du får lett pc'en med deg i en bag / stor sekk. Skjerm tar du under armen og kablene i en pose. Ikke noe stress det.

Og du får ikke en laptop som drar BF3 og Skyrim på ultra, med jevn og høy FPS, til 10-12k.
Oppgitt Freak
Seaturtle5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Du kan jo vurdere å kjøpe hardware og sette det i et minitower, da blir det ikke særlig stort og du får lett pc'en med deg i en bag / stor sekk. Skjerm tar du under armen og kablene i en pose. Ikke noe stress det.

Og du får ikke en laptop som drar BF3 og Skyrim på ultra, med jevn og høy FPS, til 10-12k.
Vis hele sitatet...
det med minitower blir ikke det veldig varm og liten plass til ledningene og blir dårlig kjøling.... ikke vet jeg for jeg har jo bare hatt laptop..
men det bør være noe som er enkelt å ta med seg og... men den MSIen er den bra finnes det noe bedre for samme pris?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Ikke kjøp MSI'en, den er plaget av store mengder varme.
Har en selv, og den måtte jeg bytte kjølepasta. Og det var ikke noe pent syn, fordi de hadde ikke akkurat brukt lite. Datt 20+- grader. Fra 92 til 72c, så den kan jeg ikke anbefale deg.

Noe jeg kan anbefale deg derimot, det er denne: ASUS G75VW 17.3"

GeForce GTX660M 2GB
Core i7-3610QM
6GB RAM
500GB HD
Vis hele sitatet...
Anbefaler å vente på denne. Ny generasjon med skjermkort, og et fantastisk kjølesystem kun ASUS klarer å levere.

Dette er de eneste laptopene jeg har ikke har sett eller hørt om noe varmeproblemer. Ei heller opplevd.

Men å håpe på BF3 i ultra, med ditt budsjett er som å tro på julenissen. I laptop verden er det dyrt! Du klarer nok Low/mid med fornuftig FPS.
Sist endret av CHillZoNE; 20. mai 2012 kl. 20:50.
Ikke kjøp Alienware/MSI. Koster altfor mye KUN for utseende. jeg har selv fått anbefalt:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744849
Den funker bra for BF3 og MW3 etc.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Men å håpe på BF3 i ultra, med ditt budsjett er som å tro på julenissen. I laptop verden er det dyrt! Du klarer nok Low/mid med fornuftig FPS.
Vis hele sitatet...
jeg kjører da BF3 på High med denne uten lagg og med fornuftig FPS, så skjønner ikke hvorfor han må ha den dyreste bærbare og enda ikke kunne kjøre det på mere enn low/med :P

EDIT: Jeg har L755-21J og ikke L755D-14N, men eneste forskjellen jeg kan finne i farta er at min har AMD A6, mens den har AMD A8 (noe som burde være bedre )
Sist endret av rAgIfOlO; 22. mai 2012 kl. 15:17.
The Nerdrager
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Du kan jo vurdere å kjøpe hardware og sette det i et minitower, da blir det ikke særlig stort og du får lett pc'en med deg i en bag / stor sekk. Skjerm tar du under armen og kablene i en pose. Ikke noe stress det.

Og du får ikke en laptop som drar BF3 og Skyrim på ultra, med jevn og høy FPS, til 10-12k.
Vis hele sitatet...
Han må da dra med skjerm + mini tower da Blir fort mye mer vekt, samt ledninger, tastatur, mus.

i forskjell til en bærbar hvertfall.
jeg vet ikke noe om dette, men kameraten min sier han er veldig fornøyd med sin imac.. kanskje det hadde fungert i TS sin situasjon?
Sitat av Novice Vis innlegg
jeg vet ikke noe om dette, men kameraten min sier han er veldig fornøyd med sin imac.. kanskje det hadde fungert i TS sin situasjon?
Vis hele sitatet...
iMac er ingen pc til å spille på... Isåfall må du kjøre Windows på iMacen, noe som ikke er helt bra
Du kan kjøpe 2 sett med tastatur, mus, kabler og skjerm. Dette koster veldig lite om du ikke er så alt for kravstor. Så behøver du bare å dra med deg selve maskinen frem og tilbake.
Sist endret av Fuzzybossen; 22. mai 2012 kl. 16:38.
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
iMac er ingen pc til å spille på... Isåfall må du kjøre Windows på iMacen, noe som ikke er helt bra
Vis hele sitatet...
Både BF3 og skyrim kjører smertefritt på high på min 2 år gamle iMac med 2560 x 1440 i oppløsning. SC2 og D3 på max Jeg har naturligvis Windows på den, og ser ikke hvorfor dette ikke er "helt bra"? Koster litt mer enn 12-13 tusen, riktignok.

On topic: Asusene som er linket til øverst bør stå høyt på lista hvis du vil ha bærbar.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Både BF3 og skyrim kjører smertefritt på high på min 2 år gamle iMac med 2560 x 1440 i oppløsning. SC2 og D3 på max Jeg har naturligvis Windows på den, og ser ikke hvorfor dette ikke er "helt bra"? Koster litt mer enn 12-13 tusen, riktignok.

On topic: Asusene som er linket til øverst bør stå høyt på lista hvis du vil ha bærbar.
Vis hele sitatet...
Å bruke Windows på Mac er som å sette en Lada motor i en Ferrari!
Tull, tøys og tøv!
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
jeg kjører da BF3 på High med denne uten lagg og med fornuftig FPS, så skjønner ikke hvorfor han må ha den dyreste bærbare og enda ikke kunne kjøre det på mere enn low/med :P

EDIT: Jeg har L755-21J og ikke L755D-14N, men eneste forskjellen jeg kan finne i farta er at min har AMD A6, mens den har AMD A8 (noe som burde være bedre )
Vis hele sitatet...
Hva er fornuftig FPS? I mine øyne er det stabilt på 55 - 65. Alt under det er uakseptabelt. Har vanskeligheter med å tro at den klarer et 64 player map online , som er full, med 55 - 65 FPS stabilt på high. i 1080p?
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Hva er fornuftig FPS? I mine øyne er det stabilt på 55 - 65. Alt under det er uakseptabelt. Har vanskeligheter med å tro at den klarer et 64 player map online , som er full, med 55 - 65 FPS stabilt på high. i 1080p?
Vis hele sitatet...
Ligger på 40-50 FPS, men det er nok til at man aldri merker noe til lagg
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Må si jeg ble litt imponert, men det er fortsatte ikke godt i mine sære øyne.

Den dropper heller aldri? Mitt 560m kan innimellom droppe 3-7 FPS når det skjer veldig veldig mye...