Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  156 18185
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Etter at jeg og et par kompiser hadde sittet og diskutert kvantefysikk og komplikasjonene ved å reise på tvers av tid og rom, kom vi inn på hvilke superkrefter som ville vært fetest å ha.
Dette var valgalternativene:

1. Usynlighet

Usynlighet som kan framkalles når som helst. Ting man spiser vil også være usynlige, så nei, man vil ikke se en saus av cola og lapskaus sveve rundt omkring om man hadde spist dette. Det samme gjelder klær man har på seg.

2. The Force

Mestring av The Force. Man vil bl.a. kunne manipulere omgivelser ved f.eks. slippe å hente fjernkontrollen, samt mind trick, som kan gi deg sex med dama hver kveld. Man vil være middels sterk med kraften, dvs på omtrendt samme nivå som Obi Wan. Med andre ord, ikke noe force lightning eller løfting av 30-tonns pillarer a lá Yoda.

3. Fly

Flygeskills. Max hastighet 4 Mach, pluss at man vil få 120% bedre toleranse for lave oksygennivåer. I praksis vil det si at man kan fly over 30.000 fots høyde uten større problemer. Man trenger ingen kappe eller noe sånt bullshit, skjønt det har jo vist seg å være en trend blandt flyvende personer. Merk: det er lett å tenke supermann her, men jeg må minne om at man er en vanlig fyr ellers. Ergo ligger du å cruiser lavt i mach 4 og møter en måke, kan det svi en smule.

4. Teleportering

Evnen til å forflytte seg hvor som helst instantly. Mer praktisk en å fly, men kanskje ikke like fett? Man får beholde klær samt gjenstander under 300 gram man måtte holde.


Vi kom dessverre ikke til noen enighet, jeg valgte the force mens mine to kompiser valgte henholdsvis flyging og teleportering. Etter en stund ble det ganske ampert, og det endte med at den ene kompisen min knakk nesa på han andre pga han kalte flyging "gay".

Jeg holder fortsatt fast ved The Force. Hva sier dere?
Sist endret av Polar-; 17. mars 2007 kl. 21:35.
Tror Teleportering hadde vært lurest å hatt. Siden man da kan teleportere seg vekk fra fengsler osv. Men ville heller flydd! Det må jo være drit gøy
Lazywriter
Gisse's Avatar
Jeg tror Teleportering ville vært fetest ettersom det antakentlig kommer nærmest hearstone (Teleportering i WoW), noe jeg har hatt lyst til å bruke mange ganger. Men foruten dette, tror jeg at jeg ville hatt the force.
1: Bakdelen med å være usynlig er at folk bak rattet ikke ser deg, samt at de ikke kan se deg ligge skadet på veien.

2: Yess please.

3: Flyging i mach 4 medfører så heftig friksjon at man ville bli en ildkule før man rakk å tenke seg om.

4: Teleportere seg et sted for så å sitte sammen med noen eller noe som allerede er der. Au.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Helt klart teleport. Naa trenger jeg cash, teleport til en plass med penger. Naa er jeg sulten, teleport ned paa den lokale fastfood sjappa. Det ville vaert helt utrloig behagelig, slippe aa gaa og forbrenne unodvendig energi. F.eks en sydentur hver dag.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Interessant.

Dette med flygning og friksjon kan jo til en viss grad begrenses ved bruk av hjelm og annen polstring. Men ja, toppfarten bør man nok kun bruke hvis man har det virkelig travelt, eller hvis man skal imponere passasjerer i et fly ved å peise forbi dem.
the force helt klart! for de som har lest matilda.. slemme rektoren får igjen med magiske slemme triks mot henne... liker sånne historier jeg . så kan jeg gi plutselig buksevann til læreren eller noe sånt..så klart bare om de har gjort noe GALE. ikke for morro skyld.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Sitat av cos
Helt klart teleport. Naa trenger jeg cash, teleport til en plass med penger. Naa er jeg sulten, teleport ned paa den lokale fastfood sjappa. Det ville vaert helt utrloig behagelig, slippe aa gaa og forbrenne unodvendig energi. F.eks en sydentur hver dag.
Vis hele sitatet...
Husk 300g regelen.. Dvs du kan få med deg en 250g burger, men kanskje ikke med chips og brus. Og teleportering fram og tilbake vil kunne skape for mye oppmerksomhet, som kan føre til at CIA eller lignende vil prøve å fange deg for å forske på deg.

Sist endret av Polar-; 17. mars 2007 kl. 22:01.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av Polar-
Husk 300g regelen.. Dvs du kan få med deg en 250g burger, men kanskje ikke med chips og brus.
Vis hele sitatet...
Jeg kan da spise der ? 300gram 1000kroners sedler er vel en del penger i den forstand. Jeg snakker ikke om aa finne noen sjorover skatt med gull og smaragder.
Jeg velger usynlighet. Er jo deilig å ikke bli lagt merke til. Jeg kan løpe naken rundt byen. Ellers er Force valg nr 2. Flying er ikke noe for meg, spesielt når jeg ikke har superkrefter. Hva skal man med flying da? Hjelpe ned en katt fra treet?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Ja, jeg ville også gått for The Force. Da jeg elsker og kunne manipulere andre
Men bakdelen på dette vil vel være at man etterhvert blir lat og kanskje da ikke får en fysikk til så mye annet etter og bare bruke "mindtricks" til det meste.
Det meite tar opp er jo viktige ting som får meg til og spore av til "The Force".
Sitat av Polar-
Husk 300g regelen.. Dvs du kan få med deg en 250g burger, men kanskje ikke med chips og brus.
Vis hele sitatet...
Flere turer løser den saken.
Meitemark: Tenker nok alle idioter ville forstått at man ikke skal gå usynlig i trafikken, bare når man har bruk for det, og viss man blir bevisstløs burde man automatisk bli synlig.

1. Nei, ser ikke så mange muligheter dette kan brukes til.

2. Ja takk.

3. Nei, fordi hvis man bare kan fly uten noen andre krefter (som f.eks. å oppfatte ting VIRKELIG raskt), så ville jeg ikke flydd i frykt for å treffe på et fly før jeg aner ordet av det.

4. Nei, etter et år med dette hadde jeg sikkert veid 500 kg fordi jeg aldri beveget på meg.

Må bare legge til at alle burde holdes hemmelig (force hadde vært lettest å holde hemmelig), fordi ellers begynner alle andre å bli redde for at du skal bruke det mot dem, og du ender opp med at alle holder seg unna deg.
Sist endret av TanteSpiker; 17. mars 2007 kl. 22:04.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark
Flere turer løser den saken.
Vis hele sitatet...
>Se post edit
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Og det tror du ikke aa fly i mach 4 og vinke til fly passasjerer gjor?
Sitat av cos
Og det tror du ikke aa fly i mach 4 og vinke til fly passasjerer gjor?
Vis hele sitatet...
Det var svar på Polar sin tredje post for de som ikke skjønte det. (Tok en liten stund før jeg skjønte det)

Edit: 1 Mach er forresten lydens hastighet.
4 Mach er da 4 ganger lydens hastighet, i 30.000 fots høyde er det sånn ca. 4400 km/t.
Sist endret av TanteSpiker; 17. mars 2007 kl. 22:11.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Om du flyr i mach 4 så tror jeg ikke flypassasjerer ser at du er du. Om du skjønner Du drar nok litt for raskt forbi noen for at de skal kunne identifisere deg.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av Magisk
Om du flyr i mach 4 så tror jeg ikke flypassasjerer ser at du er du. Om du skjønner Du drar nok litt for raskt forbi noen for at de skal kunne identifisere deg.
Vis hele sitatet...
Hvis han flyr opp til flyet, vinker inn, viser seg frem og flyr igjen
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Magisk
Om du flyr i mach 4 så tror jeg ikke flypassasjerer ser at du er du. Om du skjønner Du drar nok litt for raskt forbi noen for at de skal kunne identifisere deg.
Vis hele sitatet...
Godt poeng. Så kommer man inn på dette med maskering. Hvis man maskerer seg vil ingen flippe ut, right? For da kan jo ingen vite hvem du er. Men.... voila! Du har blitt en cheesy superhelt så dette er faktorer man må ta hensyn til.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av Polar-
Godt poeng. Så kommer man inn på dette med maskering. Hvis man maskerer seg vil ingen flippe ut, right? For da kan jo ingen vite hvem du er. Men.... voila! Du har blitt en cheesy superhelt så dette er faktorer man må ta hensyn til.
Vis hele sitatet...

Da kan man vel teleportere seg maskert og ? Selv om dette kansje kan skape en del rare situsjoner
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Jada det kan man. Men det er jo fortsatt litt lame med maskering, så det er en avgjørelse man må ta
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Da må man jo tenke over "The Force" litt også da. Om man skal manipulere alt rundt seg hele tiden, så vil vel noen komme til og lure etterhvert? F.eks random chick (eller dama) som lurer på hvorfor hun er full av cum i trynet eller lignende til alle døgnets tider, eller hjulbeint.
Så da må man bruke skjønn på hvordan man skal oppføre seg med det skillet.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Magisk
F.eks random chick (eller dama) som lurer på hvorfor hun er full av cum i trynet eller lignende til alle døgnets tider
Vis hele sitatet...
hahahahah lol

Ja man må bruke litt skjønn.. men det er jo fett nok. Jeg mener, det er jo det som er litt kult, at man bruker det i moderate mengder. Hvis ikke kan jeg tenke meg man går lei etter en stund.
The force hadde jo nesten vært perfekt hvis man måtte anstrenge seg skikkelig for å få det til, altså, man får det ikke alltid til, med andre ord.
Vet ingenting
Tja, enten the force eller å kunne forvandle seg til et objekt, person o.l. Det ville vært fett.
Sitat av cos
Da kan man vel teleportere seg maskert og ? Selv om dette kansje kan skape en del rare situsjoner
Vis hele sitatet...
du kan jo bare teleportere deg til en bakgate uten noen folk... men eg hadde klart valgt the force.. teleportering er for mye latskap.. flyging er farlig.. usynlighet hadde vert litt kos hvis du skulle rane/hente tiung i banken.. men hvis du har the force, kan du bare løfte penger opp fra bunnen av en lykkebrønn som står en eller annen plass.
Sist endret av tha man; 17. mars 2007 kl. 22:40.
I choose teleport.

Skulle portert meg inn i en bank. Lapper er relativt lette.

Skulle også dratt rundt og sett verden. Koseligt.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Men så kommer man til det store spørsmålet: Blir man lykkelig av penger?

*hente en til pils*
Jeg ville valgt usynlighet, ingen tvil om det. Da kunne jeg gått naken hele dagen uten at noen klagde på det.
Usynelighet. The Force kom på andre plass.
Om Jeg var usynelig og kunne gå rundt ubemerket så kunne jeg lusket på alle, men enig med det noen før her sa. Kjipt om du ble påkjørt og ingen så deg. Skulle vært sånn at du mistet usyneligheten når du ikke konset lenger da..
kjipt hvis du går naken rundt, og blir kjørt på... men hadde vert skummelt for folk midt på natta.. når du kommer usynlig, og de bare hører skrittene dine:P
"The Force" hadde vært tingen. Kunne gjort mye morsomt med den!
Flyging.
Kanskje ikke den man umiddelbart ser potensielle gevinster i, men alt i alt den man mest sannsynligvis forblir et anstendig menneske med.

Usynlighet er jo greit for å rane banker og for å henge rundt i jentegarderober. Kan sikkert plukke opp ett og annet om andre mennesker gjennom samtaler man ikke burde høre. Rane banker osv. Utover det lite som jeg greier å tenke på.

The Force er numero uno for ethvert ambisiøst menneske. Lite som slår å være sjef over omgivelsene sine, men i det lengre løp tror jeg man vanskelig skal leve kunne leve med alt man har gjort. Power corrupts og alt det der.

Mange steder man skulle sett og vært, og her gjør teleportering det fullt mulig. Men jeg liker å vandre og vil helst ikke ende opp som noe som lett kan forveksles med en 300 kilos potetsekk.

Så da blir det flyging, selv om man ikke kan gjøre det i mach 4 og distanser dermed ikke blir alt for mye kortere.(Greit nok, det var premissene i denne tråden og da vinner selvsagt flyging. Flyging mach 4 > F-16 tur) Faktisk tror jeg det vanskelig skal gjøres å reise større distanser i 200 km/t pga kulden. En eller annen form for drakt er veldig nødvendig og veldig komisk.
Men flyging, om så bare i 30 km/t må være utrolig deilig og en enorm frihetsfølelse.

Ville nok endt opp med flyging, men The Force vinner hvis man bare tenker på "alt det man kan gjøre"
Haha, what a tread! Nei, jeg ville uten tvil valgt "The Force". Hvor artig hadde det ikke vært å kunne åpne kjøleskapet, fly ut en øl, lukke det og få den tilbake til seg? Alt mens du sitter slapp i kosestolen! Og ikke nok med det, masse andre greier du kunne hatt moro av. Man kunne også latt armene henge rett ned og latt røyken røyke for deg Og ølen drikke for deg, samt maten spise for deg Eller brukt noen dirty manipulerings triks for å oppnå noen av dine "behov". Man kunne jo praktisk talt ikke gjort noen ting, kraften kunne gjort det meste for deg. Jeg vet nå ikke hvordan man blir om man bruker kraften mye, og til vanskelige ting. Men sett bort ifra det hadde det vært gøy.

Men og ha slike krefter hadde vel fort blitt lagt merke til i dagens samfunn. Og folk ville kanskje blitt redde for deg, sett på deg som en freak o.l

Edit: Etter litt tanke så var det kanskje litt feil. Man ville vel fått utrolig mye publisitet. Men i starten ville vel kanskje noen blitt litt redde hvis du hadde evner til å skade dem, eller sette dem i ubehaglige situasjoner etc. Men, hvordan kan vi vite hvordan folk hadde reagert med et menneske som hadde "The Force"? Det har ikke skjedd noen andre steder enn i filmverdenen, så vidt jeg vet
Sist endret av Sky; 18. mars 2007 kl. 00:04.
Jeg tror at hvis Gud hadde ønsket at vi skulle ha superkrefter, så hadde han gitt superkrefter til alle, og ikke bare til Luke Skywalker, Peter Parker, Bruce Wayne og de andre. Det er ukristelig å ønske seg noe som Gud åpenbart ikke ønsker at man skal ha, og alle bør piske seg i søvn i kveld som selv-straff. Forøvrig kunne jeg for min del mye heller ha tenkt meg til telepatiske evner, forutsatt at man kunne velge selv når man kunne lese tankene til folk. Det ligger enorme muligheter her for å kunne tilegne seg enorm makt.
Sitat av Hasjisj
Men og ha slike krefter hadde vel fort blitt lagt merke til i dagens samfunn. Og folk ville kanskje blitt redde for deg, sett på deg som en freak o.l
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? These are not the droids you're looking for and I'm not a freak.
Sitat av Polar-
2. The Force

Mestring av The Force. Man vil bl.a. kunne manipulere omgivelser ved f.eks. slippe å hente fjernkontrollen, samt mind trick, som kan gi deg sex med dama hver kveld. Man vil være middels sterk med kraften, dvs på omtrendt samme nivå som Obi Wan. Med andre ord, ikke noe force lightning eller løfting av 30-tonns pillarer a lá Yoda.
Vis hele sitatet...

Jeg ville nok valgt dette, fordi jeg er lat og The Force eier (SW ). Dette ville gjort det utrolig mye lettere å få seg et ligg, skru av lyset, hente en skje (eller annen random ting som ligger mer enn en armlengde unna) eller en hvilken som helst annen ting. Dessuten ville det vært null problem å skaffe seg hva man vil, som penger. "Unnskyld, kan jeg få en tier?" * Does mindtrick movement* "I ask again, kan jeg få en tier?"

Dessuten, hvem trenger flyging/teleportering når man bare kan overtale en taxisjåfør til å kjøre deg hjem med mindtrick?
Mantus: Hehe, nei. Sant nok. Redigerte litt på posten etter videre ettertanke. Men om jeg skulle velge om og få disse kreftene eller ikke, ville jeg av en underlig grunn sagt nei. Hvorfor? Nei, jeg er fornøyd med de egenskapene jeg har, og er ikke interessert i noe som vi ikke har blitt medfødt uten videre. Selvom det hadde vært morsomt til tider, hadde det nok blitt mye slit rundt det. Og jeg ville vel ikke følt meg like menneskelig som andre, og kanskje ikke følt meg tilfreds med hvem jeg var. Jeg nøyer meg med å se filmer med superhelter og deres superkrefter overfor og ha dem selv.
Jeg har altid sett på usynlighet som det feteste, så lenge man i tilleg kan gå gjennom vegger. Men da bør man nesten mestre flying også, siden man må passe på å ikke falle gjennom gulvet, hvis dere skjønner.

Ang. det med teleportering synes jeg å huske en donald-historie i et gammelt blad hvor Petter Smart hadde funnet opp en tidsmaskin, og for ikke å risikere å ende opp sittende fast i et tre eller lignende som måtte befinne seg der for tusen år siden, måtte de utføre tidsreisen på Stonehenge, hvor det visstnok ikke hadde vokst noe på lang tid.

Bildet av Donald som ser for seg selv sittende fast i et tre... Brrr
o shit waddup
kan jeg teleportere meg så korte strekninger med så raskt mellomrom at jeg flyr?
kan jeg bruke ze force til å lage flyvende teppe etc?

Fly og usynlighet taper heftig. Hvorfor være usynlig i jentegarderoben når du bare kan gå inn, vifte med fingrene og brått så er de all over deg?
Sitat av DonTomaso
Bruce Wayne
Vis hele sitatet...
Tsk tsk tsk, Bruce Wayne har da ikke superkrefter. :P

Det opptimale ville vært en blanding av teleportering og unsynlighet. Ganske vanskelig å bare teleportere seg inn i en bank uten å bli merket, regner med at de har kameraer.
Uansett hvilke superkrefter du hadde hatt så hadde det blitt like kjedelig som å være normal etter en liten stund, siden du bare gleder deg over ting som blir RELATIVT bedre enn de allerede er.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Sitat av ulldott
kan jeg teleportere meg så korte strekninger med så raskt mellomrom at jeg flyr?
kan jeg bruke ze force til å lage flyvende teppe etc?
Vis hele sitatet...
Det kan du, men husk at du må gå inn for å teleportere deg hver gang, så du vil falle og teleportere deg hele tiden. Litt mer stress enn bare å fly, du må hele tiden kalkulere hvor mye du faller og hvor langt frem du vil. Når man bruker the force må man være veldig konsentrert, så om du vil styre et teppe vil det neppe funke særlig bra. Kanskje på korte distanser, men praktisk sett vil det nok være vanskelig.
2. The Force!

Kunne spille/skrive bare ved å se på tastaturet. Tenk så fort man kunne skrevet noe da
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Ser det er endel misforståelser om bruk av The Force. Det krever en del konsing, og kan ikke brukes på måfå. Se http://en.wikipedia.org/wiki/The_Force_%28Star_Wars%29 for mer informasjon. Definisjonen i denne tråden er basert på The Light Side.

Sist endret av Polar-; 18. mars 2007 kl. 03:59.
Sitat av DonTomaso
Jeg tror at hvis Gud hadde ønsket at vi skulle ha superkrefter, så hadde han gitt superkrefter til alle, og ikke bare til Luke Skywalker, Peter Parker, Bruce Wayne og de andre. Det er ukristelig å ønske seg noe som Gud åpenbart ikke ønsker at man skal ha, og alle bør piske seg i søvn i kveld som selv-straff. Forøvrig kunne jeg for min del mye heller ha tenkt meg til telepatiske evner, forutsatt at man kunne velge selv når man kunne lese tankene til folk. Det ligger enorme muligheter her for å kunne tilegne seg enorm makt.
Vis hele sitatet...
Bruce Wayne har ikke superkrefter heller da. Forøvrig er jeg enig med deg, telepatiske evner hadde vært å foretrekke framfor de andre alternativene. Men om jeg må velge, blir det usynlighet. Mantus tok opp de viktigste argumentene mine der.
Sist endret av Sture Dingo; 18. mars 2007 kl. 04:04.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Sture Dingo
Forøvrig er jeg enig med deg, telepatiske evner hadde vært å foretrekke framfor de andre alternativene..
Vis hele sitatet...
The Force åpner for en del telepati, bl.a. med avdøde mennesker. Det er verdt og nevne.
Oh!!! så definitivt usynlighet.... men the force hadde vært sleckt da.

BTW genial diskusjon
The Force er såklart spennende. Men hva er det egentlig? Utnyttelse av svake mennesker og flytte på ting... Pluss for å være en veldig diskrét superkraft.

Noe flyging og teleportering _ikke_ er! Med mindre man er usynlig... Flyging bringer jo med seg en del komplikasjoner - bl.a. andre flyvende objekter, regn og kulde :/
Gitt at man kan koordinere og på et vis forhåndskontrollere destinasjonen er teleportering en grei egenskap. Trikset her er jo da å teleportere seg fra heimen og rett inn på en dass eller tilsvarende private steder. Tenk å stikke til Spania å ta seg en cervera etter arbeidsdagen er over... aj. Minus for at man fort kan bli litt lubben etter et par ikke-turer på kjøkkenet...
Sist endret av maedhros; 18. mars 2007 kl. 05:32.
Når jeg leste denne posten så ser det ut som du snakker om "Heroes". Kansje du har sett det?
Der er alle superkreftene med som du har nevnt
- Anbefaler folk som ikke har sett "Heroes" og gjøre det. Eid serie

Personelig ville jeg tatt Flyging