Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1120
Jeg vet det er inviduellt hva som virker på forskjellige peroner, men jeg stiller spørsmål om det er noen som har god erfaring på det med lykkepiller og hvem av de som virker.

Jeg sliter særlig med dårlig konsentrasjon og noe sosial angst.

Noen som har god erfaring med noen spesielle typer?
Har du fått diagnose på det, eller er det bare noe du tror?

Lykkepiller fungerer ikke på sosial angst og depresjon, og ingen lege vil skrive ut benzo eller beta til deg før du har prøvd å forebygge det med en psykolog i noen mnd..

Selv om medikamentell behandling virker lettest, er det sjeldent det beste alternativet
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
ser ikke helt hvordan lykkepiller skal hjelpe mot dårlig konsentrasjon, men jeg er langt fra noe medisinsk ekspert.

du sier ingenting om situasjonen du er i, hva direkte du plages med eller hva du har gjort for å prøve å forbedre situasjonen, så det blir litt vanskelig å komme med råd til forbedring her..
Rettelse: Lykkepiller fungerer ikke på sosial angst og KONSENTRASJONSVANSKER
Lykkepiller/SSRI brukes i behandling av depresjoner, tvangs- og angstlidelser, også derav sosial angst. Du blir neppe lykkeligere av stoffet, men om du har hatt virkelige problemer i det sosiale liv, så er det nok en mulighet for forbedring, noe som helt sikkert vil gjøre at du føler deg lettere til sinns og lykkeligere av den grunn. Dette igjen kan vel i seg selv gi deg selvtillit og glede nok til å få bedre konsentrasjon, men det vet jeg dessverre ikke.
Tror det lureste uansett er å gå til legen din og spørre litt om det, og så finne ut hva du vil gjøre videre med "problemet" ditt.
Det du spør om er ikke relevant med mindre du har en alternativ måte å skaffe lykkepiller på. Det er måten du presenterer tilstanden din til legen, som er avgjørende for hvilke medikament han skriver ut for deg.