Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 8238
Noen av dere har lest tråden min om MP4 spilleren som jeg vant på Mess TV's konkurranse.

Den fungerte jo så absolutt ikke.
Og var ikke så dyr og flott og fjong som de reklamerte med under konkurransen.
(En reklamering jeg forresten ikke fikk med meg, fikk bare med meg at premien var kjempe dyr og kul!)

Så, siden spilleren ikke var merket med leverandør eller produsent, så sendte jeg mail til tvnorge (de som sender Mess TV) for å få greie på dette, altså hvor jeg skulle hendvende meg for å klage på varen.
Samt som jeg "klaget litt" til dem over den skuffende premien.

Her er mailen jeg sendte til dem:
Hei.

Jeg vant en premie på programmet Mess Tv 30.Mai i år.
Premien var en MP4 spiller av ukjent merke.
Da jeg fikk spilleren i posten i dag, viste det seg å være en billig kopi av en iPod Nano.

Spilleren kan forresten ikke spille MP4 filer.
Heller ikke MPI, MP2, WMA, WMV, ASF eller WAV som lovet i bruksanvisningen.
De fleste programmene som følger med på cden til spilleren er heller ikke kompatible med spilleren.

Og det står dessuten ikke noe steder på verken esken, bruksanvisningen eller spilleren hvem som har produsert den.
Så jeg har ingen steder å henvende meg for kundeservice eller for å klage på en bruksanvisning som lyver.

Jeg syns det er helt feil av dere å sende ut premier som ikke er godt for noenting!
Det å bruke dårlige kopier som premier og påstå at den er verdt mye syns jeg er meget galt av dere.

Den spilleren jeg vant kan kjøpes på "suspekte" butikker for 1 - 200kr.

Men ellers vil jeg takke for det stilige beltet jeg fikk.
Bare synd det ikke passer til meg.

Ps.: Rart at dere klarte å skrive navnet mitt feil på pakken, spesiellt siden dere fikk navnet mitt via sms.

Mvh.
**** *********
Vis hele sitatet...
Også fikk jeg dette i svar fra rubicon:
Hei ****.
Så hyggelig at du likte premiene du vant.
Rart du ble overrasket over hvordan MP4spilleren så ut, fordi den ble vist frem gjentatte ganger under konkuransen, og vi har disse med i mange programmer. Vi har aldri påstått at dette er en IPOD. Vi har mange forskjellige typer MP4spillere som premie.

Det er også rart at du ikke fikk med deg hvem som har levert den til oss fordi dette gjentok vi flere ganger under konkurransen, og MP4spilleren er fra http://www.atet.no og du kan kontakte dem hvis det er noe feil med produktet. Den koster forøvrig nå 750 kroner på www.atet.no
Vi handler ikke i suspekte butikker, og vi leverer produkter som virker, men hvis det er en feil så ordner vi selvsagt dette.

Så dumt at beltet ikke passet til deg, og så rart at du ikke fikk med deg hvor langt beltet var, fordi det ble jo vist frem på skjermen. Og hvis det er for langt slik at det ikke passer deg, så kan du sende det tilbake til oss så skal vi skaffe ekspert/profesjonell hjelp til Å LAGE ET LITE HULL i beltet slik at det passer til deg, evt også forkorte det. Ikke forsøk å gjøre dette selv med f.eks en syl, eller annen skarp gjenstand som spissen på en saks eller lignende. Dette må utføres av experter med mange års erfaring og tar sikkert et par døgn å utføre. Vi står selvfølgelig for kostnadene med å skaffe profesjonell hjelp, så lenge du sender beltet til oss. Vennligst merk punktet på beltet der du vil at hullet skal være. Bruk en penn med en annen farge enn beltet når du marker hullets posisjon,og der du vil at beltet skal klippes av, slik at vi kan se forskjell.
Hvis du ikke vil dette så kan vi sikkert skaffe deg noen nye venner som beltet passer til. Vi kjenner ikke så mange der du bor, men vi kan jo forsøke å skaffe noen som ikke bor så langt unna deg. Si ifra.

Rart at du sendte epost til feil adresse, fordi det står med tydelige bokstaver på rulleteksten nederst på skjermen hvilken epostadresse du kan bruke for å kontakte oss.

Takk for den hyggelige epost du skrev til oss, det muntrer oss opp i en ellers trist hverdag og får oss til å holde humøret oppe.

Ha en fin dag og takk for at du ser på MessTV.


Hilsen
******* *******
Sponsoransvarlig
Tlf : ********
Vis hele sitatet...

Jeg var nok litt frekk i mailen jeg sendte til dem.
Men svaret jeg fikk skulle man tro ble skrevet av en hormonbombe på 14år!!!

Jeg syns dette svaret er _helt_ uakseptabelt!
Man kan ikke drive med kundebehandling på denne måten!
Selv så har jeg gått to år på salg og service, og vet derfor meget godt hvordan kundebehandling skal foregå.

Jeg syns denne mailen jeg fikk i svar var støtende og direkte nedtalende mot meg som kunde!

Hvordan er det mulig å oppføre seg slik mot andre mennesker?
Det går ikke ann å ansette personer som oppfører seg slik innen kundebehandling!
Det går ikke ann å ansette slike personer i noen stillinger faktisk...

Dessuten, den spilleren jeg fikk, var en 1gb spiller og koster rundt 400kr, som dere kan se, på nettsiden som rubicon's representant opplyser om.

---

Hva mener dere?
Overreagerer jeg?
Er dette uakseptabel oppførsel?

----

Jeg har forresten tipset Forbrukerombudet om dette, slik som mange andre har gjort.
Leste i en nettavis (Dagbladet, tror jeg det var) om mange flere som også hadde skrevet til Forbrukerombudet om Mess Tv og Rubicon's uakseptable oppførsel.

Men nå vil jeg gjerne høre andres synspunkter, hva syns dere der ute i verden?
Er dette en akseptabel oppførsel?

---

Til slutt vil jeg legge med serviceformelen (bare for gøy):'
Service/opplevd service = God service
Sa de at du kom til å vinne en iPod Nano?
Og klage på at et belte som ikke passer? Wow.
Du kommer nok ingen vei hos Forbrukerombudet, og det er nok du som oppfører deg som en hormonbombe på 14 år når du lager et såpass stort drama av noe du har _VUNNET_ uten å betale et rødt øre! Dersom produktet ikke funker kontakter du LEVERANDØR som Rubicon er så høflig og oppgir. Angående beltet er også dette noe de håndterer på en god måte. Hva faen forventer du? At de skal beklage en gave og gi deg noe dyrere kun fordi du ikke er fornøyd?
Har selv ett års erfaring med kundesupport og må si at dette var sjokkerende. Personen som skrev denne mailen burde fått sparken. Uansett hvor trasig kunden er skal du behandle han med respekt. Så hvis dette Rubicon er ett seriøst firma (vet ikke hva de driver med) Burde de kurset de som sitter på support bedre.
Sist endret av Jaso; 8. juni 2007 kl. 20:56.
Sitat av Jehes
Har selv ett års erfaring med kundesupport og må si at dette var sjokkerende. Personen som skrev denne mailen burde fått sparken. Uansett hvor trasig kunden er skal du behandle han med respekt. Så hvis dette Rubicon er ett seriøst firma (vet ikke hva de driver med) Burde de kurset de som sitter på support bedre.
Vis hele sitatet...
Rubicon er selskapet bak Mess TV. De har aldri drevet med kundeleveranser, og dette er neppe en supportavdeling. Hadde dette vært en nettbutikk eller lignende er jeg enig, men i dette tilfellet er det en misfornøyd seer som sutrer over at premien ikke er god nok.
..og hvem faen er så tilbakestående at det tar et par døgn å lage et hull i et belte?
Sitat av galningen
..og hvem faen er så tilbakestående at det tar et par døgn å lage et hull i et belte?
Vis hele sitatet...
Kødder du nå?
Du skjønte ikke at han fyren fra Rubicon var sarkastisk?
Var det andre enn meg som la merke til frasen som følger:
"Hvis du ikke vil dette så kan vi sikkert skaffe deg noen nye venner som beltet passer til."

Uansett om han har vunnet den eller ikke skal ikke personen som skriver tilbake MOBBE vedkommende. Dette er trakkassering.
Sist endret av ochryl; 8. juni 2007 kl. 21:20.
Mnjoda, både og. Personen som sendte deg mail tilbake kan ha hatt en dårlig dag, og er kanskje lei av kids som irriterer han/de med mail som er fiendtlig/skarpt skrevet til de med hensyn til kritikk, siden jeg regner med det er en del av de som hoper seg opp i inboxene der.

Men det er jo også fortsatt helt utrolig dårlig service fra rubicon når de fremstiller seg som et ordentlig seriøst firma, men de tar vell bare veldig lett på kundebehandlingsdelen siden det ikke er det konseptet (kundebehandling) som firmaet er spesialisert innen.

Men hey. Møkkaprogram som Mess-TV, hva faen regner du med a?
Han fyren som svarte på mailen burde fått premie, dette er jo hilarious.

Og til trådstarter: Du er et utakknemlig beist. I tillegg burde du pryles for å se på Mess TV og atpåtil delta i konkurransene. (La meg gjette du brukte ~100 kr på sms?)
lol tinga var jo ikke helt gratis siden han og sikkert mange andre brukte en hel HAUG med penger på sms - men uansett så synes jeg at han kunne ha svart sånn på fritiden ikke arbeidstiden - du burde vurdere å klage på dårlig kundebehandling.

men var faen så morsomt svar fordeom
Sist endret av inferno1296; 8. juni 2007 kl. 21:36.
Jeg er helt enig med GothQueen at dette var unødvendig uhøflig, og uprofesjonelt av Rubicon. Det er ingen tvil om at MessTV er blant det laveste av det laveste av søppelmedia, som tyr til juks og svindel for å rappe lommepengene fra småunger, og det burde forsåvidt alle vite, men det går da an å oppføre seg alikevel. Det er ingen av oss som vet hvordan de presenterte "premien" sin når GothQueen vant, og når han/hun sier at MessTV sa at det var en verdifull premie, når det i realiteten er skrap, så tror jeg GothQueen snakker sant. Siden det ikke sto hvem som var produsent er jo eneste muligheten å kontakte Rubicon for å klage der. At de ikke tar klagen seriøst viser bare for en søppelgjeng som jobber der.

Når det gjelder beltet klaget jo ikke GothQueen på det, men påpekte at det ikke passet. Det er en unødvendig klage, men man svarer da ikke med mobbing likevel.

Hvis man går hit : http://www.rubicontv.no/kontakt/ kan man skrive brev til Rubicon, og fortelle dem hva man synes.
DonTomaso, la meg stille deg noen spørsmål.

Hvilken klagerett har trådstarter i dette tilfellet?
Hvorfor skal Rubicon ta trådstarter seriøst, når de per definisjon har gjort vedkommende en tjeneste ved å gi bort en mp3-spiller og et belte?
Ser du virkelig ikke det humoristiske ved svar-mailen?
Den mailen du fikk som svar var ganske frekk ja. De svarer heller ikke på det du spør om.

Prøv å ta kontakt med tv2 hjelper deg. Når de fleste slike saker kommer opp i media, så blir det ganske fort løst vil jeg tro.
Enig med mange over her. Den kommentaren om beltet var litt unødvendig. Men likevel: Når rubicon går så langt som å fylle halve e-posten med kritikk til denne kommentaren er det for meg et godt tegn på at de har elendig service. De hadde ikke trengt å svare på den i det hele tatt, siden du verken klager eller stiller et spørsmål om beltet.

Angående hele mailen synes jeg den er konstant negativ, og det virker ikke som om det var noe forsøk på å faktisk hjelpe deg. Det at den er skrevet av Sponsoransvarlig gjør ikke saken bedre. Hadde det vært en hissigpropp av en sommervikar som skrev den, hadde det vært mer logisk, men at en person som faktisk har ansvaret for noe mer enn blyanten sin kan gi selskapet et så dårlig inntrykk er ganske utrolig.
Sitat av SergeGainsbourg
DonTomaso, la meg stille deg noen spørsmål.

Hvilken klagerett har trådstarter i dette tilfellet?
Hvorfor skal Rubicon ta trådstarter seriøst, når de per definisjon har gjort vedkommende en tjeneste ved å gi bort en mp3-spiller og et belte?
Ser du virkelig ikke det humoristiske ved svar-mailen?
Vis hele sitatet...
Som jeg sa, når det ikke står produsent på eska på spilleren er jo eneste mulighet å skrive til Rubicon for å påpeke feilen. Rubicon, som et stort og seriøst firma, skal jo SELVSAGT ta GothQueen alvorlig, siden de arrangerer en konkurranse som deltakerene betaler penger for å delta i. Dette er ikke et kakesalg av et skolekorps, dette er et firma som produserer tvprogrammer for store firma som NRK, TV2 og TV Norge.
Selvsagt ser jeg også humoren, jeg er ikke idiot, men man skal ikke oppføre seg slik mot kunder. Punktum.
Sitat av GothQueen
Ps.: Rart at dere klarte å skrive navnet mitt feil på pakken, spesiellt siden dere fikk navnet mitt via sms.
Vis hele sitatet...
Sitat av Rubicon
Rart at du sendte epost til feil adresse, fordi det står med tydelige bokstaver på rulleteksten nederst på skjermen hvilken epostadresse du kan bruke for å kontakte oss.
Vis hele sitatet...
Jeg digget det svaret
Kunne ikke gjort det bedre selv
Sitat av SergeGainsbourg
DonTomaso, la meg stille deg noen spørsmål.

Hvilken klagerett har trådstarter i dette tilfellet?
Hvorfor skal Rubicon ta trådstarter seriøst, når de per definisjon har gjort vedkommende en tjeneste ved å gi bort en mp3-spiller og et belte?
Ser du virkelig ikke det humoristiske ved svar-mailen?
Vis hele sitatet...
SergeGainsbourg, la meg svare på noen av spørsmålene dine.

1) Trådstarter har selvfølgelig klagerett - uansett. Når han/hun mener at hun er blitt forespeilet et annet produkt enn han/hun mottar, og det til og med i bruksanvisningen opplyses om at spilleren skal kunne spille en rekke formater - uten at dette er tilfelle - så understrekes denne klageretten. Hva er det du ikke forstår egentlig?

2) Du mener at Rubicon gjør noen "en tjeneste ved å gi bort en mp3-spiller og et belte?" Jeg vet ærlig talt ikke om det går ann å ta det utsagnet seriøst. Personen har brukt penger på å delta i en konkurranse som Rubicon arrangerer - og som ca 1 ut av 100, så vinner personen konkurransen. Selvfølgelig gjør ikke Rubicon noen en tjeneste; det er deltakerne i konkurransen som gjør Rubicon en tjeneste.

3) ALLE klarer å se det ynkelige forsøket på humor i eposten, men i en profesjonell kundehenvendelse er den helt malplassert og på trynet. Hadde jeg mottatt et slikt svar, så ville jeg LØPT ned til Rubicon med en utskrift av brevet, og slått inn trynet på personen som skrev det. Helt seriøst, jeg har gjort lignende ting før. Dersom folk bestemmer seg for å ikke være intellektuelle med meg, så trenger jeg ikke jeg være intellektuelle med de - simple logic.

Avslutningsvis, og ved siden av svaret til SergeGainsbourg, så vil jeg si at eposten fra Rubicon er totalt uakseptabel. Den er ikke morsomt sarkastisk; den er bare dum. Dette burde GothQueen følge opp, helt til ansvarlig myndighet i Rubicon, for sånne brev som det, det blir bare for dumt. Ser for meg en wannnabe hipster - som er blitt mobbet gjennom hele livet - som nå skal ta igjen på den personen som er sååååå dum at han/hun skriver inn til Rubicon for å skrive. Seriøst, skjerp dere Rubicon. Det blir bare for fuckings dumt.
Ja ja, Stormen, her lar du deg tydeligvis engasjere. Og det er vel og bra.

Det jeg forsøkte å få fram ved spørsmålet om klageretten, var at det må jo være en betydelig forskjell på vare ervervet gjennom kjøp, og en vare du mottar i premie fra en konkurranse.

Såvidt jeg kan se har Goth-dronninga ganske enkelt blitt forespeilet en "mp4-spiller" som premie, dette gir tynt grunnlag til å kreve en rekke andre funksjoner for spilleren.

Når det gjelder hvem som gjør hvem en tjeneste her, så kan jo dette diskuteres. Etter min erfaring er MessTV et program som baserer seg på inntekter fra telefoninnringing/sms fra seerne, hvor disse svarer på latterlig enkle konkurranser. Dette må nærmest kunne anses som et slags lotteri, da spillet/konkurransene stort sett vil gi premie basert på slump eller flaks.

Den enkelte deltaker må derfor anses å delta i denne galskapen som en form for intellektuell russisk rullett, hvor man lar seg mentalt forsøple mot muligheten for å vinne ubrukelig elektronikk.

Case in point: Klageren starter her i motbakke ved å i det hele tatt vedkjenne seg å ha vært i korrespondanse med MessTV. Jeg føler liten sympati i så måte.

Når det gjelder dette med dårlig kundebehandling, så er tilbøyelig til å være enig. Men jeg mener nå altså likevel at kundebehandleren bør få poeng for spydig/herlig frekk stil.
Hadde jeg fått en slik mail hadde jeg faen meg kokt av raseri og gått inn for den ultimate hevnen. Jeg skulle personlig sørget for å ødelegge karrieren for den personen. Mitt råd til deg er i første omgang å skrive en saklig e-post til sjefen hans - Lars Hognestad ( ) der du skriver at du ikke godtar en slik behandling. I tillegg ville jeg tipset media om saken - både lokalavisene dine og de riksdekkende, jo flere jo bedre!

Legg gjerne også ut navnet på personen som sendte e-posten. Dette er nok det mest ødeleggende du kan gjøre da navnet vil rangere ganske høyt hos google ved et eventuelt søk fra en mulig arbeidsgiver...
SergeGainsbourg, jeg er langt på vei enig, men jeg mener at du roter med et begrep; det at det skal være noen forskjell på vare ervervet gjennom kjøp, og en vare du mottar i premie fra en konkurranse.

Poenget er nemlig at deltakelse i en konkurranse ER et kjøp. Deltakelsen koster penger, og kjøpsbeslutningen om å delta fattes på bakgrunn av spesifikasjonen som blir formidlet gjennom TV-skjermen.

Det er tydelig at det ER blitt formidlet noe annet enn hva GothQueen mottok; fordi hvorfor skulle hun ellers klage? Dersom hun forventet å få en shitty MP3-spiller som ikke spilte formatene som stod opplyst i manualen, hvorfor klage?

Den enkelte deltaker må derfor anses å delta i denne galskapen som en form for intellektuell russisk rullett, hvor man lar seg mentalt forsøple mot muligheten for å vinne ubrukelig elektronikk. Case in point: Klageren starter her i motbakke ved å i det hele tatt vedkjenne seg å ha vært i korrespondanse med MessTV. Jeg føler liten sympati i så måte.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke helt hva du forsøker å si her, annet enn at du er kritisk til MessTV? Prinsipiellt sett, så har man likefullt både klage- (og kanskje også angre-) rett på en slik konkurranse. Bare fordi MessTV ikke holder samme høye standard som du måtte forvente i ditt liv, så betyr det ikke at de som VELGER å delta i konkurranse i regi av MessTV skal:

a) ha mindre rettigheter enn en som deltar i Lotto, eller
b) skal behandles som 2. rangs mennesker av den samme organisasjonen som organiserer MessTV

For å sitere deg - "case in point:" Rubicon er uprofesjonelle.
Sitat av Stormen
SergeGainsbourg, jeg er langt på vei enig, men jeg mener at du roter med et begrep; det at det skal være noen forskjell på vare ervervet gjennom kjøp, og en vare du mottar i premie fra en konkurranse.
Vis hele sitatet...
Jo, jeg mener det. Det vil si, jeg kan ikke se for meg at forbrukerkjøpsloven skal gi Gothqueen mye hjelp her, da reklamasjon etter denne loven gjelder "salg av ting til en forbruker når selgeren eller selgerens representant opptrer i næringsvirksomhet".

Det er jo ikke et salg vi har med å gjøre? Dette er etter min mening en viktig nyanse her.
Definer salg.
Han brukte penger på å delta, og fikk et produkt - etter å ha BETALT for å delta. Blir det samme.
Det er et kjøp uten mottaksgaranti.

Bruker man penger uten å få garanti for å få et produkt, bør man fortsatt få like rettigheter som et normalt salg. Salgsloven definerer IKKE hva et salg er.
Sist endret av ochryl; 8. juni 2007 kl. 23:16.
Jeg er enig i flere her, dette er ikke store saken, så syns du overreagerer litt. Men den mailen du fikk tilbake syns jeg også var idiotisk, personen har en frekk tone gjennom store deler av mailen og det blir for tåpelig. Selvom du hadde skrevet en mail hvor du gir dem huden full av kjeft skal de kunne klare å svare på en ordentlig måte, som de helt sikkert er pålagt.

Hadde jeg svart sånn på mailer og telefoner jeg får på jobben hadde jeg nok fått sparken temmelig fort.
Hva med en artig e-post tilbake hvor du later som om du ikke skjønte den krasse humoren i e-posten og tar alt bokstavelig? Hvor de lover å ordne MP4-spilleren din blant annet. Bare slang sammen et eksempel grunnet for mye tid en varm fredag kveld:

Hei igjen.

Greit nok at dere viste frem spilleren flere ganger under sendingen, og dere har sikkert aldri påstått at det er en IPOD heller, men jeg vil gjerne ha et svar på hvorfor dere sender meg en premie som ikke fungerer, det står ikke på produktet hvem som er produsenten av dette produktet, og bruksanvisningen er missvisende.

Jeg beklager at jeg ikke fikk med meg at dere har nevnt i sendingen at MP4-spilleren var av merket Atet. Dette burde likevel være merket på både produkt og bruksanvisning. Dere har sagt i forrige mail at dere ordner min MP4-spiller så den virker. Dette setter jeg virkelig pris på. Vær så snill å gi meg beskjed om hvordan jeg kan få sendt denne inn. Om jeg skal sende den til dere eller til Atet.

Når det gjelder beltet har det problemet løst seg. Jeg ga det til en kompis som det passet til. Det ble fint på han.

Takk for utfyllende respons. Jeg vil avslutte dette brevet ved å nevne at hvis jeg får enda en frekk og usaklig e-post fra deres kundebehandling vil jeg vurdere å kontakte blant annet TV2 Hjelper deg.

Med vennlig hilsen
Geir Hansen
Vis hele sitatet...
Jeg er faktisk enig med GothQueen at dette er en gyldig grunn å klage for. Hvis han visste at varen ikke kunne spille av filene de reklamerte for, er det ikke sikkert at han hadde brukt pengene på å delta i konkuransen. Derfor vil jeg nesten kalle dette svindel.

Selv om han kanskje er litt frekk i mailen han skriver til dem, skal ikke de ikke være så frekk tilbake. De er "profesjonelle" og skal oppføre seg mye bedre mot kundene.
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
1. Queen = Dronning = Hunkjønn
2. Takk for til alle dere som forstår min frustrasjon
3. På esken til spilleren står det MP4 spiller, spilleren spiller ikke MP4 (Kun AMV som er et Kinesisk format)
4. Jeg sitter ikke og ser på Mess Tv fra 3 om natten til 9 - 10 om morgenen bare for å få med meg hvem som produserer Mess Tv! Så jeg sendte til Tvnorge sin adresse, siden det var den kanalen programmet ble sendt på!
5. Jeg var rimelig kvass i mailen jeg sendte, men hvordan hadde du følt det etter å ha fulgt en bruksanvisning som ikke passet til varen i to - tre timer uten å komme noen vei???
6. Dere som mener at det er rett å bruke en sarkastisk/ironisk tone mot kunder som er rimelig _forbannet_ - ta dere to år på salg og service!
7. Premien ble trukket via tlf. for de rakk ikke å trekke den på sende tid, og de sa at premien var "drit kul" og "kjempe dyr" via tlf.
8. Jeg såg bare siste halvtimen av programmet, sendte bare inn en melding med riktig svar, og vant på den.
Med andre ord; de viste ikke premien på skjermen mens jeg såg på!
Man skal da ikke være bundet til å se på _hele_ programmet for å få med seg hva premie de deler ut!
Programmet varer i _mange_ timer.
9. Varer man vinner skal fungere, uanhening av hva konkurranse man har vunnet den i.
10. Dersom dere mener at jeg har mindre rettigheter eller er "dum" fordi jeg deltok på en landssendt konkurranse så bør dere tenke dere om _minst_ en gang til.
Det svaret du fikk tilbake virka så usansynlig at jeg tror du kødder...?
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Nei, pilleknaskern, jeg tuller ikke :-(
Beklageligvis....
(det er da et ord? Er det ikke? O.o )

Det hadde vært hyggelig med konstruktiv kritikk...
Sist endret av GothQueen; 9. juni 2007 kl. 01:51.
Personlig syntes jeg synd på personen som sendte deg den mailen tilbake.
Det var ikke en snev med noe som kan tolkes som "morsomt".
HVis jeg hadde vært deg, hadde jeg sendt en mail til sjefen til den dritten, med en klage, og ett vedlegg med kommentaren du fikk igjen av den dritten på mess tv.

dette er etter min mening, helt uakseptabel oppførsel, og personen som sendte mail tilbake til deg har oppført seg på en svært uhøffelig, og svært useriøs.


Det jeg lurer på er hvem i H"""""" det er som ansetter en sånn idiot ?
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Jeg ønsker ikke å henge ut personen som sendte meg den mailen, for det ville være å synke til hans/hennes nivå. Et meget lavt nivå.

Og jeg har sendt mail til den sjefen til den "idioten" som sendte meg den mailen.

Regel nr. en innen kundebehandling; Aldri motsi kunden!
(Selv om de fleste tror at det er "kunden har alltid rett")
Du må bare la kunden tro at han/hun har rett. ;-)

---

Rubicon har tydeligvis ikke hatt en særlig god ansettelsesprosess.
Og jeg håper virkelig at andre bedrifter har mer "vett i hodet" enn dem...
Men det er nå så...
Bare sånn at det er sagt - her er Mp4-spilleren som Rubicon insinuerer at ikke er en iPod-kopi:
http://www.atet.no/shop.asp?p=119442...y=2&imgActive=

Noen som vil vedde på hvor mange ganger de sier: "Vinn denne ATET MP4-spilleren!", kontra hvor mange ganger de sier "Vinn denne kjempepopulære MP3-spilleren" - og bare vifter spilleren foran kamera i 2-3 sekunder?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av SergeGainsbourg
DonTomaso, la meg stille deg noen spørsmål.

[COLOR=Blue]Hvilken klagerett har trådstarter i dette tilfellet?[/COLOR]
[COLOR=Red]Hvorfor skal Rubicon ta trådstarter seriøst, når de per definisjon har gjort vedkommende en tjeneste ved å gi bort en mp3-spiller og et belte?[/COLOR]
[COLOR=Green]Ser du virkelig ikke det humoristiske ved svar-mailen?[/COLOR]
Vis hele sitatet...
[COLOR=Navy] -Trådstarter har den klageretten at produktet han fikk, ikke oppfylte kravene som var avertert og reklamert for.[/COLOR]
[COLOR=DarkRed] -Fordi 1) dette er et spørsmål om prinsipper, og 2) de ga den ikke bort. Konkurransen ble(Korriger meg hvis jeg tar feil) drevet ved sms, og hver eneste sms koster 10-20kr, avh. av tjeneste.[/COLOR]
[COLOR=DarkGreen] -Nei. Det er et surt sarkastisk brev, og et kroneksempel verdig til å entre skolepensum, på hvordan man definitivt ikke behandler en sannsynligvis forhenværende kunde.[/COLOR]
Sist endret av robhol; 9. juni 2007 kl. 02:25.
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Nei, kjære deg.
Det er ikke den jeg har vunnet.
Her er den jeg har vunnet:
http://www.itavisen.no/php/art.php?id=384362&bid=6
Og her:
http://www.atet.no/shop.asp?p=8850930
Bare med 1gb minne! Og IKKE 2...
Eller er det denne?
http://www.atet.no/shop.asp?p=885084...y=2&imgActive=

Men det er hvertfall den første, den på ITavisen... *sight*..

Den har til og med synlige skruer O.o
haha en tripod, ikke akkurat på min ønskeliste.

men jeg hatter slike tv program, før så sløste jeg en ca.500 på dette bare at det var det programmet på tv2 og ikke tv Norge.
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Tv2 programmet har jo blitt tatt for å bryte den der lotteriloven, eller noe!
Også ansatte de Line Victoria, etter at hun ble sparket fra Mess, fordi hun møtte opp full på jobb!
xD

Helt ærlig, så såg jeg bare på programmet fordi de begynnte å sprenke 10meter fra der jeg bor klokken 8 - 9 om morgenen.. Og da går det ikke så utrolig mye bra på tv...
HeHe...

De opplyste jo ikke om at det var en Tripod heller da!
De skrøyt seg opp med at man kunne vinne bærbarpc, MP3 spiller, MP4 spiller og gavekort for 2k på spa... I Oslo!!!

Men etter programmet ringte de meg opp, og ba meg valge tre tall mellom 1 - 16, jeg sa noen tall, og fikk vite at jeg fikk en stjerne (en stjerne? Hæ???) også sa de gratulerer og la på.
Øhm... Yey - tenkte jeg!
Og gikk og la meg igjen :-S
Sist endret av GothQueen; 9. juni 2007 kl. 02:40.
Jeg mener dette er helt uakseptabelt, når man har en kundeservice så skal man kunne svare for seg og ikke bruke 10 linjer på og svare på hvordan man lager et hull i et belte. Ta denne saken litt høyere enn til de som svarte på mailen! Hadde jeg hatt en slik ansatt kunne han tatt kvelden for min del, når man driver et firma så skal man alltid virke positiv uansett hvor negativ "kunden" er.

Noen som kan linke til posten trådstarter nevner helt i starten?
helt unødvendig og uakseptabelt av Rubicon å svare slik.

virker veldig uproft å svare med en slik tone.
Jeg er fullstendig enig i at det er uakseptabelt å bli behandlet slik av et tilsynelatende profesjonelt firma. Om spilleren virkelig ikke fungerer, så skal du selvfølgelig få en ny en.

Det jeg derimot er uenig i er hva du sier i punkt åtte. Ved å sende inn et svar i konkurransen så aksepterer du tydeligvis konkurransevilkårene samt premien som du kan vinne uten å få nærmere detaljer først. Selv om konkurranseinformasjonen kan ha vært tildels misvisende ved overdreven bruk av superlativer så kan det forsvares av Rubicon som programleders personlige mening. Saken blir først en annen om de, for eksempel, hadde konkret lovet en annen spiller enn du fikk.

Sitat av GothQueen
8. Jeg såg bare siste halvtimen av programmet, sendte bare inn en melding med riktig svar, og vant på den.
Med andre ord; de viste ikke premien på skjermen mens jeg såg på!
Man skal da ikke være bundet til å se på _hele_ programmet for å få med seg hva premie de deler ut!
Vis hele sitatet...
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Sitat av mathfjeld
Noen som kan linke til posten trådstarter nevner helt i starten?
Vis hele sitatet...
There you go; http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=86733
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter skrev i emailen til til Messtv:
"Men ellers vil jeg takke for det stilige beltet jeg fikk.
Bare synd det ikke passer til meg".

Hun skrev altså ingenting om hva som var "galt" med beltet (enten dette var for langt slik som epost-svaret fra Mess indikerte, eller om det var for kort, en "feil" farge, en "feil" type spenne, osv. At det f.eks. var en spenne som passet best til en gutt?).

Jeg kan skjønne at dette var et punkt som irriterte henne, i og med at hun sikkert følte at ingenting ved den mottatte premien var tilfredsstillende (først og fremst at MP4-spilleren var en stor skuffelse, og at det derfor ble et irritasjonsmoment at heller ikke beltet var ett som hun syntes var fint + at Mess-medarbeiderne hadde slurvet og stavet navnet hennes feil på konvolutten selvom hun hadde sendt inn sitt navn og adresse til MTPREMIE).

Når det gjelder selve emailen fra Messtv, så er jeg enig i at den var uakseptabelt formulert - hvis dette hadde vært et svar som jeg hadde mottatt fra en for meg UKJENT person.
Men jeg tror at jeg vet hvilken person på Messtv som skrev den (det stod referert vedkommendes stillingstittel), slik at da hadde jeg tatt svaret på en humoristisk måte. Mitt inntrykk av ham er at han er en herlig sprø type som også liker å fremprovosere reaksjoner (med en alvorlig mine, slik at folk som ikke kjenner ham, ikke forstår at han bare tuller).
Det var derfor uheldig at han sendte dette "humoristiske" svaret til en seer som åpenbart ikke kjenner til ham (og dette er jo heller ikke å forvente, all den tid han nesten aldri er på TV-skjermen, men han var dette for ca. 1 år siden).
Sist endret av diamonds; 22. juni 2007 kl. 16:12.
diamonds : Du lurer ingen, alle vet at du jobber i Rubicon eller MessTV. Det spiller ingen rolle om man er en skøyer eller ikke, eller at man ikke forstår den herlige humoren. Poenget er at man må vite når man skal tulle, når man skal være alvorlig, og når man skal holde kjeft. Du kan si til kollegaen din at slikt gjør man bare ikke.
Sitat av diamonds
Det var derfor uheldig at han sendte dette "humoristiske" svaret til en seer som åpenbart ikke kjenner til ham (og dette er jo heller ikke å forvente, all den tid han nesten aldri er på TV-skjermen, men han var dette for ca. 1 år siden).
Vis hele sitatet...
Haha hvem faen kjenner "ham"? Si til "han" at normale folk ikke skjønner den stygge sarkasmen hans og at derfor ikke han holde på slik.
Sikkerhetsklarert
Sitat av diamonds
Trådstarter skrev i emailen til til Messtv:
"Men ellers vil jeg takke for det stilige beltet jeg fikk.
Bare synd det ikke passer til meg".

Hun skrev altså ingenting om hva som var "galt" med beltet (enten dette var for langt slik som epost-svaret fra Mess indikerte, eller om det var for kort, en "feil" farge, en "feil" type spenne, osv. At det f.eks. var en spenne som passet best til en gutt?).

Jeg kan skjønne at dette var et punkt som irriterte henne, i og med at hun sikkert følte at ingenting ved den mottatte premien var tilfredsstillende (først og fremst at MP4-spilleren var en stor skuffelse, og at det derfor ble et irritasjonsmoment at heller ikke beltet var ett som hun syntes var fint + at Mess-medarbeiderne hadde slurvet og stavet navnet hennes feil på konvolutten selvom hun hadde sendt inn sitt navn og adresse til MTPREMIE).

Når det gjelder selve emailen fra Messtv, så er jeg enig i at den var uakseptabelt formulert - hvis dette hadde vært et svar som jeg hadde mottatt fra en for meg UKJENT person.
Men jeg tror at jeg vet hvilken person på Messtv som skrev den (det stod referert vedkommendes stillingstittel), slik at da hadde jeg tatt svaret på en humoristisk måte. Mitt inntrykk av ham er at han er en herlig sprø type som også liker å fremprovosere reaksjoner (med en alvorlig mine, slik at folk som ikke kjenner ham, ikke forstår at han bare tuller).
Det var derfor uheldig at han sendte dette "humoristiske" svaret til en seer som åpenbart ikke kjenner til ham (og dette er jo heller ikke å forvente, all den tid han nesten aldri er på TV-skjermen, men han var dette for ca. 1 år siden).
Vis hele sitatet...

Hva skal det der bety???? Om det var et forsøk på å forsvare svaret hun fikk så var det totalt mislykket, du dro, -om mulig, MessTV enda lenger ned i gjørma.

Du kjenner tydeligvis denne karen som sendte dette svaret, han måtte da selv vite at de ikke kjente hverandre, og alikvel så bruker han en humor som du sier kun de som kjenner han forstår. Det bekrefter en del som er blitt sagt om denne personen her.. At han rett og slett ikke egner seg til å gjøre den jobben han gjør.

Når du svarer på support, så svarer du på vegne av firmaet, og ikke deg selv. Da kan man heller ikke bruke en "personlig" vending på svaret. Jeg hadde gitt han en real advarsel hadde jeg vært sjefen hans, når han representerer firmaet på den måten.
Sist endret av Pjukern; 22. juni 2007 kl. 18:15.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Sitat av DonTomaso
diamonds : Du lurer ingen, alle vet at du jobber i Rubicon eller MessTV. Det spiller ingen rolle om man er en skøyer eller ikke, eller at man ikke forstår den herlige humoren. Poenget er at man må vite når man skal tulle, når man skal være alvorlig, og når man skal holde kjeft. Du kan si til kollegaen din at slikt gjør man bare ikke.
Vis hele sitatet...
Hehehe... Enig; det er en av de mest håpløse postene jeg har sett her i min tid på nFF. Akkurat når jeg trodde at Rubicon ikke klarte å krype lavere, så kommer de tilbake i ringen grisebanker seg selv noe så inderlig. Det finnes ingen unnskyldning for å skrive et fucked up brev som det. Det er uprofesjonellt, useriøst og flåsete - og personen som skrev det må åpenbart ha svært begrensede sosiale egenskaper.
Personlig håper jeg at dette utvikler seg til å bli en stor sak som ender med at Mess-TV blir tatt av lufta.
Totalt uakseptabelt svar fra Rubicon, det er jo (tilsynelatende) et proffesjonelt firma og da skal man jo ikke svare slik til sine kunder. GothQueen, har du tatt noe mer kontakt med dem?
Sitat av diamonds
Trådstarter skrev i emailen til til Messtv:
Men jeg tror at jeg vet hvilken person på Messtv som skrev den (det stod referert vedkommendes stillingstittel), slik at da hadde jeg tatt svaret på en humoristisk måte.
Vis hele sitatet...
Kundebehandling er å behandle mennesker som kun har tilknytning til deg i jobbsammenheng, og da i rollen som kunder, og som du ikke har noe med å gjøre ellers. Fint at du totalt misforstår konseptet på alle måter. Hvis de to personene hadde kjent hverandre hadde det heller vært snakk om "vennebehandling".
Sist endret av larsdood; 23. juni 2007 kl. 02:09.
Altså dere som sitter her å skriver at trådstarter er utakknemmlig og at han oppfører seg som en hormonfylt 14tiss har så ekstremt store problemer.

Han innrømte at han kanskje hadde vært litt småfrekk i mailen han skrev til dem, men han som kunde har 100% rett, og om han ikke hadde hatt rett, skulle de som kundebehandlere behandlet han som om han hadde hatt rett. Sånn er det bare, det er den største grunnregel i kundebehandling.

Utakknemmlig? Absolutt ikke, Programmer som MessTv håver inn 10tusner av kroner på de konkuransene sine + alt mulig annet surr de knudrer til av dyre smstjenester.

Og de skryter så det suser av premiene for å få så mange som mulig til å delta i konkuransene, når man først vinner en sånn konkuranse skal man forvente å få det de har reklamert for.
Greit om de hadde beklaget og oppgitt nanvet på produsenten av spilleren.

Måten de behandler en kunde på er helt uakseptabel, de er frekke og sarkastiske på det groveste.
---

Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg ikke funnet meg i en sånn behandling, jeg hadde gjort det jeg kunne for å sverte dem og fått det ut i media hvor uprofft de opptrer.

Dette også på bakgrunn av at jeg hater hvordan disse tvprogrammene opptrer.

Mvh
BoinTjau
hahah Genialt svar, Brevskrivere SUCKER maks... men at du får et sånt svar fra et så kjent firma høres suspekt ut
Sist endret av cbask; 25. juni 2007 kl. 12:32.