Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1802
Det virker som det bare er ungdommer der ute, men jeg prøver i alle fall. Jeg ønsker kontakt med en 60-tallsfreak. Fins du der ute?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hva er det egentlig du lurer på? 60-tallsmusikk er veldig dårlig definert. 60-talls pop?

Sitat av wikipedia.org
The rise of an alternative culture among affluent youth, creating a huge market for rock and blues music produced by drug-culture, influenced bands such as The Beatles, The Rolling Stones, The Grateful Dead, Jefferson Airplane, Janis Joplin, Jimi Hendrix Experience and The Doors, and also for radical music in the folk tradition pioneered by Bob Dylan and Joan Baez.
Vis hele sitatet...
The Doors og Jefferson Airplane er noen av mine største favoritter noen sinne. Akk og ve for et tiår innen musikken.
Sist endret av thomasf; 10. mai 2007 kl. 00:12.
Majoriteten av de som er her er ungdommer ja, og den eldste jeg har registrert her er 47 og politiker som strategisk dukket opp før et valg og aldri ble sett mere, så akkurat den kan være litt vanskelig. Dessuten, 60-tallet var vel mest hippier og slikt, ikke så mange "freaks".

Og, ikke minst, hva er det du egentlig vil frem til?
Har forresten en god del motown-soul fra 60- og 70-tallet.
Bob Sacamano
John B's Avatar
En date vil jeg tro..

Forresten, "Ruth og jeg vi vokste opp i samme blokk ......... Hva har du under blusen Ruth? Hva er det der som buler ut?". Har den sangen forvillet seg inn på intærn?
Sitat av John B
En date vil jeg tro..

Forresten, "Ruth og jeg vi vokste opp i samme blokk ......... Hva har du under blusen Ruth? Hva er det der som buler ut?". Har den sangen forvillet seg inn på intærn?
Vis hele sitatet...
Ja, den får du tak i på iTunes ihvertfall. Nordre Sving...
Trådstarter
25 1
60-tall freak er vel ikke en helt riktig beskrivelse, det har du rett i, heller ikke hippi. Men siden jeg er helt fersk på dette forumet, ville jeg utforske det litt og finne ut hva slags mennesker man kan komme i kontakt med. Og da tenkte jeg at det muligens kunne være en lidenskapelig samler av 60-talls pop (norsk og utenlandsk) en som var ung på denne tida, en som har kunnskap om hvor man kan få tak i gammel musikk og gamle sort/hvitt opptak fra TV. Kunne vært interresant å didkutere litt med en som har peiling. Nff er vel ment som et treffsted for å utveksle erfaringer slik jeg har forsttt det?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Man må vel ikke være 50 år for å like 60-talls pop/rock. Selv hører jeg masse på band som The Who, The Doors, Beatles, Jethro Tull, James Brown, the list goes on.. Men om man vil finne folk som har lyst til å diskutere emnet ville jeg nok sett etter et musikkforum med den type musikk. Skjønt, nettstedet har jo over 10000 brukere, så lykke til.
Eg vil tilrå radio.

P.I.L.S. på P1 med Bård Ose og Finn Tokvam er eit ukristeleg bra radioprogram. Fine historiar og endå finare musikk.

Englefjes er eit anna program på P1 med musikk frå 1959 til 1979.
Trådstarter
25 1
Takk for tips! Skal sjekke der!