Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1296
Hei,

har du erfaring med forsikring av data/hardware generelt?
Tenker spesielt med hensyn på den komplett blant annet har, av gjensidige, såkalte "idiot" forsikring. Skal dekke alt fra søl på maskin, som gir kortslutting osv.

Har et dilemma, og trenger litt råd..

Jeg har en kraftplugg som ikke lenger er så kraftig, og forsikringen utløper om en måneds tid. Jeg sølte noe brus på den tidligere, men den har klart seg fint lenge etter dette. Spørsmålet er.. hvis jeg nå tømmer den for "data" som jeg vil ta vare på.. for så å pøse over noe væske...

kan de se at man har "tømt" maskinen rett før ? Er det fysisk mulig å finne ut av, selv om man tar livet av maskinen ved å fukte den såppas, samt skru den på helt til den overhode ikke går på mer.. ?

Selskapet jeg har betalt over 2tusen til, for en slik idiot forsikring, ga meg ikke noe som helst over en større sak tidligere, hvor jeg hadde alt mitt på det rette! Men de dro inn noen stygge vurderinger, som de mente ga dem rett til å vise meg fingern... Så hjelp meg vise finger tilbake uten at jeg får bot og prikk på bladet...

Har forhørt meg med litt folk rundt, og de fleste sier... "har ingen ting å si.. bare hiv den i bakken.. eller legg den i en bøtte med saltvann"..

altså hallo ? saltvann blir jo for dumt ^^



Ja, jeg vet hele tråden her nå er shady.. men hvis noen er har erfaring! Vær så grei å del den med meg.. før jeg ender opp med å forsyne dette selskapet med enda flere tusen kroner.. for ingen ting..


Takk

Mvh ei skrueløs
Sitat av Skrueløs Vis innlegg
Hei,

har du erfaring med forsikring av data/hardware generelt?
Tenker spesielt med hensyn på den komplett blant annet har, av gjensidige, såkalte "idiot" forsikring. Skal dekke alt fra søl på maskin, som gir kortslutting osv.

Har et dilemma, og trenger litt råd..

Jeg har en kraftplugg som ikke lenger er så kraftig, og forsikringen utløper om en måneds tid. Jeg sølte noe brus på den tidligere, men den har klart seg fint lenge etter dette. Spørsmålet er.. hvis jeg nå tømmer den for "data" som jeg vil ta vare på.. for så å pøse over noe væske...

kan de se at man har "tømt" maskinen rett før ? Er det fysisk mulig å finne ut av, selv om man tar livet av maskinen ved å fukte den såppas, samt skru den på helt til den overhode ikke går på mer.. ?

Selskapet jeg har betalt over 2tusen til, for en slik idiot forsikring, ga meg ikke noe som helst over en større sak tidligere, hvor jeg hadde alt mitt på det rette! Men de dro inn noen stygge vurderinger, som de mente ga dem rett til å vise meg fingern... Så hjelp meg vise finger tilbake uten at jeg får bot og prikk på bladet...

Har forhørt meg med litt folk rundt, og de fleste sier... "har ingen ting å si.. bare hiv den i bakken.. eller legg den i en bøtte med saltvann"..

altså hallo ? saltvann blir jo for dumt ^^



Ja, jeg vet hele tråden her nå er shady.. men hvis noen er har erfaring! Vær så grei å del den med meg.. før jeg ender opp med å forsyne dette selskapet med enda flere tusen kroner.. for ingen ting..


Takk

Mvh ei skrueløs
Vis hele sitatet...

Dette er jo selve essensen i enhver forsikring. Selskapet gambler på at det er flere som forsikrer enn det er som casher inn. Og nå vurderer du å torpedere dette........i sum er det noe vi alle betaler for - i form av høyere forsikringspremie.


Du kan trygt kopiere data. Men straks du selv "konstruerer" en situasjon som gjør at maskinen kneler så er du en svindler. Forsikringssvindel er ansett som alvorlig og medfører som regel ubetinget fengsel. Du kan jo bli tatt.

Det er ingen grunn til å forsøke å rettferdiggjøre forsikringssvindel. Verken for oss her, eller for deg selv. Du har ikke "rett på" forsikringsutbetaling uansett hva du selv føler, og uavhengig av tidligere erfaringer.

Når det er sagt så velger du jo selv, dette er jo freak osv. Ta full backup og la maskinen stå på i tordenvær. Kanskje det fikser saken for deg?
Jeg har brukt en sånn type forsikring 3 ganger.
1. gangen kom eksen å slo øksa igjennom laptoppen, fikk ny uten problem.
2. gangen sluttet den bare å virke mot slutten av forsikringstiden, fikk ny uten problem.
3. gangen "mistet" jeg den ned trappa i fylla, fikk ny uten problem.

Begge de 2 første gangene var faktiske uhell, mens den 3. var litt mer shady.
Takk for svar så langt. øks faktisk.. kan jo umulig få det dekket....??