Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 6342
Hva vil man bli anmeldt for dersom man løper naken over en fotballbane mens det er (direktesendt)kamp (på TV)?
Hvis noen vet: hvor mye vil bøtene komme på, og hvor store er strafferammene?
Tja. Forstyrrelse av offentlig ro og orden, blotting er det jeg kan tenke meg iallefall.
Bøtesats...aner ikke.
Samt sannsynligvis kortere eller lengre utestengelse fra arenaen.
Ifølge et kvikt Googlesøk gir "vanlig" blotting gir en bot på mellom 5 og 10.000, men jeg skulle tro at streaking gir mindre bøter enn det siden det er mindre truende for de som blir rammet av det. Det er derimot jævla irriterende for tilskuerene.
Lovdata

§ 201. Den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd a) på offentlig sted,
b) i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket til det, eller
c) i nærvær av eller overfor barn under 16 år,


straffes med bøter eller med fengsel inntil 1 år.

Atferd som nevnt i første ledd bokstav b og c anses forøvet overfor noen også når den er forøvet gjennom bruk av telefon, Internett eller annen elektronisk kommunikasjon.

Opphevet ved lov 15 feb 1963 nr. 2, tilføyd igjen ved lov 11 aug 2000 nr. 76, endret ved lov 13 april 2007 nr. 14.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
http://www.nrk.no/programmer/radio/n...asset/1.896394

Fant den linken i et lite hurtig søk, ser ut til at det ikke er så ille som man skulle tro.. *løpe naken som faen*
Streaking er kult da! Kjør på du!
Det er ikke så veldig alvorlig nei, han Mark Roberts som det snakkes om i den artikkelen som er linket er jo internasjonal streaker faktisk. Og det var ikke så store konsekvenser han fikk tydeligvis.
Nå som jeg er vekter vil jeg ikke anbefale det. Jeg har veldig lite lyst til å måtte i det hele tatt ta på en naken man. Og det er som regel vi som har vakthold under kampene!
Sånn for sikkerhets skyld.. Hvordan ville du håndtert en streaker?
Sitat av xtoffer
Sånn for sikkerhets skyld.. Hvordan ville du håndtert en streaker?
Vis hele sitatet...
jeg tror han bare ville tatt ham i armen og ført ham ut av stadioen.
Tviler på at han hadde begynt og rote oppi rumpa di etter dop.
Sitat av zitcon
jeg tror han bare ville tatt ham i armen og ført ham ut av stadioen.
Tviler på at han hadde begynt og rote oppi rumpa di etter dop.
Vis hele sitatet...
Men du ville ha brukt hansker uansett?
Sitat av Turbolego
Men du ville ha brukt hansker uansett?
Vis hele sitatet...
hansker er et must, jeg nevnte ikke det fordi jeg trodde det var openbart.
selvsagt, det finnes nok unntak der de ikke bruker hansker, men tar deg med på et kammer for å "avhøre deg", mens de egentlig klargjør for gangbang
En streaker vil bli leid av banen av flere vektere og jeg ville prøvd og fått noen til å komme med en håndkle så fort som mulig. Du ville bli ført inn på bakrommet og overlevert politiet.
Kan neppe sette deg på gata når du er kliss naken. Uansett så blir det politiet som må ta seg av deg når jeg er ferdig med å klå på deg noe jeg helst vil slippe.....
Dette skjedde en god del ganger på den gamle stadionen i stavanger. Personen(e) blir fort eksortert vekk og får sannsyneligvis bare en bot og utestengelse. Men du vet aldri. Skjedde som regel på 16 mai kampene (russ).

Bare så det er sagt, så vil nok ikke dette bli sendt på tv. Selv om det er direkte sending. Tv kanalene filmer andre plasser for å ikke oppmuntre til slik oppførsel. Du vil nok bare høre komentatorene nevne det.. spring rett mot ballen med en gang så kansje du har flaks. (Dog pass deg for en sint spiller som setter en takling rett i leggen din..)
Sitat av DonTomaso
Ifølge et kvikt Googlesøk gir "vanlig" blotting gir en bot på mellom 5 og 10.000, men jeg skulle tro at streaking gir mindre bøter enn det siden det er mindre truende for de som blir rammet av det. Det er derimot jævla irriterende for tilskuerene.
Vis hele sitatet...
er jo bare morro for tilskuerne
I tråden her er det bare nevnt hva man kan få i bot av det offentlige, men ingen har nevnt noe hva eventuelt klubben som arrangerer kampen vil kunne få i bot av fotballforbundet for dårlig sikkerhet. Den boten vil jeg tro at er større enn den boten du vil få fra det offentlige, og det er stor sjanse for at klubben viderefører dette kravet til deg.
Sitat av walbergz
I tråden her er det bare nevnt hva man kan få i bot av det offentlige, men ingen har nevnt noe hva eventuelt klubben som arrangerer kampen vil kunne få i bot av fotballforbundet for dårlig sikkerhet. Den boten vil jeg tro at er større enn den boten du vil få fra det offentlige, og det er stor sjanse for at klubben viderefører dette kravet til deg.
Vis hele sitatet...
tror ikke det vil skje
Sitat av Dj_Evelen
er jo bare morro for tilskuerne
Vis hele sitatet...
Det spørs vel helt på hvordan kampen er da..
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vel, du kan jo "spice things up a little" og gå for en Premier League kamp..
Sitat av walbergz
I tråden her er det bare nevnt hva man kan få i bot av det offentlige, men ingen har nevnt noe hva eventuelt klubben som arrangerer kampen vil kunne få i bot av fotballforbundet for dårlig sikkerhet. Den boten vil jeg tro at er større enn den boten du vil få fra det offentlige, og det er stor sjanse for at klubben viderefører dette kravet til deg.
Vis hele sitatet...
Jeg kan jo nevne kampen vi hadde på ulevåll hvor det fort ble et inferno av bengalske lys og annet. Husker ikke helt hvilket land vi spilte mot men var nå nylig. Jeg var mere opptatt av å dykke unna bluss og bengalske lys som ble skutt ut over banen.
Alt dette skulle vært beslaglagt men vi syntes det var litt drøyt og dra ned trusene på folk da folk hadde disse inne i rompesprekken og værre steder.

Allikevel fikk vi ikke noen bot og beskjed om at sikkerheten var god nok. Var ikke så mye vi kunne gjøre. Er en grense for hvor langt vi som vektere kan gå i ransakingen. Dog kan vi bortvise de som ikke ønsker og å la seg ransake da stadioen regnes som privat område.

Men igjen vær så snill ikke streak! Det er så kjedelig for meg som vekter og måtte pågripe en naken gutt. Hadde det vært en jente derimot skulle jeg oppmuntrett det!
Sitat av mp34567
Jeg kan jo nevne kampen vi hadde på ulevåll hvor det fort ble et inferno av bengalske lys og annet. Husker ikke helt hvilket land vi spilte mot men var nå nylig. Jeg var mere opptatt av å dykke unna bluss og bengalske lys som ble skutt ut over banen.
Alt dette skulle vært beslaglagt men vi syntes det var litt drøyt og dra ned trusene på folk da folk hadde disse inne i rompesprekken og værre steder.
Vis hele sitatet...
Dette koster NFF 150 000 kroner
http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/49/498/498867/norgebosnia7858_1177519673.jpg
Sitat av Graps
Bare så det er sagt, så vil nok ikke dette bli sendt på tv. Selv om det er direkte sending.
Vis hele sitatet...
Er jo tonnevis av klipp på nettet fra direktesendte kamper med masse streaking action.

Hysterisk morsomt å se på
Det skulle kostet nff 150.000 ja. Men sikkerheten var god nok mente nå de.
Hafslund hørte i allefall ikke noe etter det. Vi stilte med 100 vektere og når ikke det engang kan holde gemyttene i sjakk sier det sitt.
Vi fikk bare ros av nff etterpå så om de fikk bot syntes jeg det er rart.
Skal du noen gang tenke på å streake i bartebyen så send på en PM for nærmere gateway pass
Sitat av mp34567
Det skulle kostet nff 150.000 ja. Men sikkerheten var god nok mente nå de.
Hafslund hørte i allefall ikke noe etter det. Vi stilte med 100 vektere og når ikke det engang kan holde gemyttene i sjakk sier det sitt.
Vi fikk bare ros av nff etterpå så om de fikk bot syntes jeg det er rart.
Vis hele sitatet...
Har absolutt ingen problemer med å tro at dere gjorde en bra jobb ut fra situasjonen, men fotballforbundet fikk bot. Har ingen kilde, men mener å ha lest at de videreførte kravet til det bosniske fotballforbundet, da det var bosniske supportere som sto bak. Om det bosniske fotballforbundet så har gått gjennom opptak fra kampen for å identifisere personene som sto bak vet jeg ikke. Poenget er at hvis en klubb får bot for noe du har gjort, så er ikke de interessert i å betale. Det er det du som må gjøre hvis de kan bevise at det er du som er skyld i det.

F.eks har Danmarks fotballforbund gått ut med at bot og tapte billettinntekter som følge av dansken som løp ut på bana i kampen mellom Danmark og Sverige ville bli gjort krav på fra vedkommende.

Så moralen er at det ikke er særlig smart å løpe naken over bana på en fotballkamp. Du tenker kanskje at det bare er en guttestrek, men plutselig bestemmer fotballforbundet seg for å gi en saftig bot til klubben og da er det du som må betale.
Sitat av xtoffer
Hva vil man bli anmeldt for dersom man løper naken over en fotballbane mens det er (direktesendt)kamp (på TV)?
Hvis noen vet: hvor mye vil bøtene komme på, og hvor store er strafferammene?
Vis hele sitatet...
Hvorfor spør du egentlig?
Har du tenkt til å gjøre det selv?
Kan bekrefte at selv tidligere, før alle kamper ble dekket på TV, ble det gitt ganske store bøter til fotballklubbene som lot folk komme seg helt ut på banen nakne. Var en som sprang av gårde (naken) på Molde Stadion fordi kompisene hans hadde veddet penger på at han ikke turte. Endte vel med en bot på 10.000, og 40.000 kr betalt fra vennene sine. Klubben fikk derimot en bot på svært mye mer. Kan tenke meg at det blir enda mer å betale for klubbene nå som det er direktesendt på tv.
Vi lovte en kompiss 2000,- hvis han løp naken over banen på en direktesendt kamp, pluss at vi skulle betale boten.
Etter å ha lest litt rundt har jeg funnet ut at boten fort kan bli litt dyrere enn forventa
Værsåsnill å ikke gjør det. Jeg får traumer når jeg må hive meg over nakene menn forann 20,000 tilskuere..... Får prestasjonsangst!
Jeg finner elitefotball som noe sykt komersiellt, korrupt og firkantig. Så jeg synes det er kjempemorro når tullinger springer ut på banen og ødelegger fotballkampene, de trenger ikke være nakne engang. Synes også det var kult med fyrverkerigreia, bare ingen ble skadet alvorlig da. Håper på å få se mer slikt.
Sitat av Blaster2k
Jeg finner elitefotball som noe sykt komersiellt, korrupt og firkantig. Så jeg synes det er kjempemorro når tullinger springer ut på banen og ødelegger fotballkampene, de trenger ikke være nakne engang. Synes også det var kult med fyrverkerigreia, bare ingen ble skadet alvorlig da. Håper på å få se mer slikt.
Vis hele sitatet...
Ganske firkantig med en sånn mening. Greit nok at ingen ble skadet da de bosniske supporterne kastet bengalske lys på banen, men det er vel det eneste positive.
Fyrverkeri hører nyttårsaften til.
Denne episoden fikk kampen utsatt lenge, nesten avlyst, og ødela store deler av kampen for supporterene.

Og jeg vet ikke om du så TV-bildene av alle de livredde barna som ble sittende i røyken av de bengalske lysene.
DET var kult det...
Sitat av walbergz
I tråden her er det bare nevnt hva man kan få i bot av det offentlige, men ingen har nevnt noe hva eventuelt klubben som arrangerer kampen vil kunne få i bot av fotballforbundet for dårlig sikkerhet. Den boten vil jeg tro at er større enn den boten du vil få fra det offentlige, og det er stor sjanse for at klubben viderefører dette kravet til deg.
Vis hele sitatet...

At klubben mangler sikkerhet er KLUBBEN sin skyld, og ikke din. Latterlig
opprett en egen nettside og ta imot donasjoner til betaling av boten din du, og annonser det på nff. du kan ende opp med litt fotballmorro og for all del, hvis det er mulig løp rett mot ballen med en gang. gjerne hvis ett lag får en målsjangse. ta på deg boxer ellerno så sparer du sikkert litt utgifter på boten.
Sitat av jonarnev
Og jeg vet ikke om du så TV-bildene av alle de livredde barna som ble sittende i røyken av de bengalske lysene.
DET var kult det...
Vis hele sitatet...
Hahaha ja, er det ikke det ?
Jeg vil understreke at NFF ikke manglet sikkerhet. Vi stilte med 100 vektere men vi kan ikke strippe supportene ned i undertøyet for å avdekke absolutt alt de har med seg.
Klubben gjorde sitt beste og dette gjorde også hafslund. Du skulle sett mengden med bengalske lys vi faktisk klarte og beslaglegge!
Men det vil alltids være noen som er villig til å gjemme ting der vekterne ikke vil lete. Dette skjedde desværre i dette tilfellet.