Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 5462
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Min sjette sans er at jeg kan se inn i framtiden, uvitende :P Eller sånn at jeg drømmer noe da, så skjer det en eller annen gang... Høres rart ut, men jeg får tett mye dejavu følelser.
Noen ganger kan jeg vite hva som kommer og nøyaktig hva det er...
Et eksempel når jeg spiller poker med noen venner får jeg en sjelden gang grøssninger bak øret.
Da kommer det kortet jeg tenkte på. Tenkte jeg på spar ess der å da, så får jeg grøssninger før kortet blir snudd.. Og gjett hva som kommer; jo nettopp spar ess.

Jeg kjenner også om det er noe metall i nerheten av panna mi, men det kan de fleste
Sitat av trash89
Noen ganger kan jeg vite hva som kommer og nøyaktig hva det er...
Et eksempel når jeg spiller poker med noen venner får jeg en sjelden gang grøssninger bak øret.
Vis hele sitatet...
Den følelsen pleide jeg å få da jeg var liten og sprang redd opp kjellertrappa.

Velkommen til forumet forresten!
Jeg er synsk.. :/ ikke gøy
Jeg tror kanskje jeg har en 6.sans.. Jeg får en rar følelse når det er noe jeg har glemt. F.eks, jeg skal legge meg og har glemt å sette på alarmen, så får jeg ikke sove, før jeg setter den på. Samme skjer med igjenglemte ting, jeg merker det på meg hvis jeg har glemt noe eller noe ikke er helt riktig. Andre ganger føler jeg at tiden går extra treigt, så jeg skal få tid til å komme på hva det er jeg har glemt. Merkelig.. :P

Har også endel Deja Vu.. Hørt at det kun er hjernen som lurer seg selv til å tro at han har vært/gjort det før, sekundet det skjer... :S
Intuitiv. Vet nesten alltid hva folk skal si.
▼ ... over en uke senere ... ▼
ofte føler jeg meg synsk. Jeg gikk langs et stort bygg mot et hjørne, også hørte jeg at noen kom fra andre siden mot hjørne. Altså jeg kunne ikke se dem, bare hørte så vidt at det kom noen. Også sa jeg til kompissen min. Han som kommer rundt hjørnet heter thomas. Da jeg møtte de rundt hjørnet, spurte jeg Hva heter du? fikk sjokk da han svarte thomas. Det bare kom som lyn fra himmelen. sikekrt tilfeldig, men fy faen jeg ble redd da ass :P
Opacus: Jeg er synsk.. :/ ikke gøy
Vis hele sitatet...
Lol bevis det :P
Sist endret av inferno1296; 6. mai 2007 kl. 03:01.
Jeg har også en spesiell sans...hver gang noen poster søppel på nFF blir jeg kvalm! Det skjer liksom helt av seg selv...SYKT AZZ!
Jeg trodde det var blitt en ganske etablert teori om at deja vu oppstår når det skjer en forsinkelse i informasjonsstrømmen til et av øynene. Derfor oppfatter hjernen det som om den har opplevd det samme før og du får en følelse av at du kan se frem i tid.

Så jeg ville ikke skrytt så alt for villt rundt med at man har hyppige deja vu-opplevelser. Det er nok bare en feil med hodet ditt som gjør at det oppstår.
Ah, det forklarer hvorfor jeg får deja vu hele tiden.
Sitat av Yomar
Men en gang ble det JEVLA freaky... Var alene hjemme i gammel huset, og fra dag en vi flyttet inn dær var jeg sikker på at det spøkte Jeg satt å spilte xbox eller noe (3-4 år siden) så får jeg den følelsen av at noen kommer, så jeg bare venter til noen kommer...
Så spretter plutselig døren opp, var sikker på at jeg lukte den 100% igjen, men det var ingen i gangen utenfor Jeg var så jevla redd at jeg fikk fan ikke sove
Det var min lille 6. sans

EDIT: Det som typisk sier i sin første post at han føler når han har noen bak seg, den har jeg også
Vis hele sitatet...
det samme har skjedd med meg, men sorry å skuffe deg, det var nok bare lufta som blåste døra opp . skjedde med meg når jeg var 10 år. lå i senga og rørte meg ikke på flere timer.
Vet ikke om dette er en sans, men jeg har ofte.. veldig ofte en følelse av DeJavu, om jeg kan kalle det for DeJavu.
Det er som oftest slik at jeg har drømt noe, eller drømt at jeg har møtt noen, det er som oftest slike ting som at jeg går ned i butikken for og kjøpe noe, så kommer det en jogger med gul jakke forbi meg.. Noen dager senere skjer akkurat det. Eller at noen sier noe til meg, og så litt senere skjer det og. Kan jo bare vere tilfeldigheter, sykt cheepy når det skjer annyway.
Jeg har en superevne som forteller meg om det er cola innenfor en radius på 5 meter fra meg. Temmelig kjekk og ha når man skal finne colaen i butikken, sjekke om vi har cola hjemme eller hos noen venner osv..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av hatlem
Jeg har en superevne som forteller meg om det er cola innenfor en radius på 5 meter fra meg. Temmelig kjekk og ha når man skal finne colaen i butikken, sjekke om vi har cola hjemme eller hos noen venner osv..
Vis hele sitatet...
Du er klar over at James Randi sikkert er villig til å gi deg $1M om du kan vise den egenskapen for han?

James Randi har nemlig lovd ut $1M, eller 5.6 millioner kroner, til dei/den som kan bevise at dei har paranormale evner.
Sitat av vidarlo
Du er klar over at James Randi sikkert er villig til å gi deg $1M om du kan vise den egenskapen for han?

James Randi har nemlig lovd ut $1M, eller 5.6 millioner kroner, til dei/den som kan bevise at dei har paranormale evner.
Vis hele sitatet...
Oi! Takk for tipset du. Jeg skal ta en prat med han imorra etter skolen..
Sitat av vidarlo
Du er klar over at James Randi sikkert er villig til å gi deg $1M om du kan vise den egenskapen for han?

James Randi har nemlig lovd ut $1M, eller 5.6 millioner kroner, til dei/den som kan bevise at dei har paranormale evner.
Vis hele sitatet...
Hehe, satte i gang å skive om denne da jeg så innlegget ditt.

Snodig at så mange her har paranormale krefter, mens ingen noensinne har klart å gjennomføre de forberedende testene til Randi...
Jeg vet alltid når pizzaen akkurat er perfekt stekt. Til og med når jeg sitter i andre etasje og mamma har satt inn pizzaen uten at jeg vet det - så får jeg bare en trang til å gå ned på kjøkkenet, og der er det en perfekt pizza, mens mamma sitter å ser på tv og det er 2min igjen på alarmen :P
Ikke det at jeg er veldig nerdete av meg eller noe, men som regel så ser jeg på klokka akkurat når den er 13.37 i løpet av en dag, og jeg ser ikke så ofte på klokka. Når jeg tenker over det er det en ganske liten sjangse for at det skal skje når jeg ser på klokka kanskje 5-10 ganger i løpet av dagen.
Sitat av Cheese
Ikke det at jeg er veldig nerdete av meg eller noe, men som regel så ser jeg på klokka akkurat når den er 13.37 i løpet av en dag, og jeg ser ikke så ofte på klokka. Når jeg tenker over det er det en ganske liten sjangse for at det skal skje når jeg ser på klokka kanskje 5-10 ganger i løpet av dagen.
Vis hele sitatet...
Det kommer mer av at du *legger merke til det* når klokka er 13:37. Og vi har mentale klokker som kan oppgi ganske nøyaktig tid. Jeg får f.eks. en godfølelse rundt klokka seks alle dager. Da pleier nemlig Simpsons å starte på TV.
Jeg har en rar sans..eller kanskje det bare kan kalles en tilleggsvariant av en annen sans.
Jeg "ser" igjennom øyelokkene mine. Sånn som om jeg sitter med lukkede øyne, og noen går foran, ser jeg siluetten av personen, samt om den kommer nærmere, hastighet o.l.
Litt ekkelt, men også litt morsomt
Beste eksempelet var en gang jeg ble bedt å lukke øynene, og en kompis holdt et tilfeldig kort fra en kortstokk ca 5-10 cm unna øynene mine. Jeg så hvilken type kort det var omtrent hver gang, men jeg så ikke åssen tall/farge.

Jeg ser også støvkornene som ligger på øyet mitt hvis jeg fokuserer med øynene åpne.
Ganske gøy å se de forskjellige syke støvformene skli sakte og ukontrolert forbi synsfeltet, som om det var en svær gjennomsiktig mark som hang foran øynene mine : D

Jeg er også enormt varm av meg. Feks dogger alltid rutene i biler, på den siden jeg sitter på.
Jeg går i tskjorte under jakka stort sett hele vinteren, og går alltid med jakka åpen.

I det siste har jeg også tatt meg selv i å være forbannet frisk
Jeg har ikke vært noe slags syk på snart 6 år. Ikke engang en simpel forkjølelse !

Kanskje er jeg i ferd med å bli en superhelt ? hehe
Deja Vu oppstår fordi det ene øyet ditt sier ifra om noe til hjernen før det andre. Sanndrømming veit jeg ikke så mye om, men det skjer meg med jevne mellomrom.
Jeg er ekstremt skeptisk til alt og alle som har med paranormalitet å gjøre, det være seg healing, sansing, spøkelser, aura og så videre.

Det sykeste jeg har opplevd var for litt over en uke siden. Jeg drømte dette (http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/04/29/499165.html) samme kvelden/natten det skjedde. Når jeg slo på pcn neste morgen og så forsiden av dagbladet kjente jeg umiddelbart igjen puben som er avbildet, før jeg leste hva saken handlet om.
Jeg drømte at jeg var personen som skøt. Hvorfor jeg skjøt husker jeg ikke, men jeg husker at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Jeg hadde driti meg ut. Jeg meldte meg til politiet i drømmen, samme gjorde han som skjøt i virkeligheten. Det var to personer involvert i den saken, jeg hadde også med meg en venn i drømmen min.
Det er det sykeste jeg har opplevd!
Sist endret av froskenfredrik; 10. mai 2007 kl. 08:18.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg er sinnsyk god til og juge
hver gang jeg juger så tror folk på meg,
fordi jeg alltid kommer på en god grunn
Hvis tv-n eller en pc-skjerm står på i et hus, vet jeg når den slåes på og av...
Selv om "mute" knappen er på...
Hvordan?
Jeg hører at den står på, og er omtrendt som en høyfrekvent lyd...
jeg kan "kjenne" at en tv står på i 3'de etasjen, eller noen ganger utenfor huset...

Har hørt at dette kan kobles til tinnus...
Når jeg var 5-6år, min far var reisemontør, vi hadde ikke telefon hjemme, men naboen, som også var taxi sjåfør hadde, og han kom opp til oss når far hadde bestilt taxi hjem fra flyplassen, dette var før '80 så utenlands tlf var dyrt. husker at jeg ved middagstider fikk følelsen av at far skulle komme hjem. klokken ble 21, og min mor sa at jeg skulle legge meg, ikke helt unormalt at jeg nektet, men jeg kjente på meg at far kom hjem sånn rundt midnatt.... jeg satt i sengen, hadde kledd på meg i smug, og 15 minutter før far kom hjem sto jeg opp, far som var reisemontør, manglet noen deler, de måtte lages og det var like greit å returnere, med tidsforskjellen var det omtrent da jeg begynte å mase om far kom hjem at de oppdaget at den delen manglet for å få reparet enheten. pga tidspress for å rekke fly etc fikk han ikke ringt etter taxi før han var på flyplassen i norge og istedet for å bruke naboen som han altid pleide, brukte han en taxi fra flyplassen... det ble aldri gitt beskjed hjem, og far ville overaske oss, men jeg var ikke overasket...
Sitat av frevev
Høm, jeg har min sjette sans på mobilen tror jeg. Jeg kikker alltid på mobilen 4-5 sekunder før jeg får ei melding. Og det er nesten alltid uten å få ei melding i forveien. bare plukker den opp fra lomma(ganske uten å tenke over det) og kikker før legger den tilbake. Rett etter det fra 5-30 sekunder får jeg melding. Dvs, det skjer ikke ved å kikke på den, men de gangene jeg plukker den opp uten å tenke over det. xD Jeg aner ikke hva jeg vil kalle dette, men det er skikkelig rart til tider.
Vis hele sitatet...

Du vet hvis du lar telefonen ligge ved siden av høytalerne like før du får melding eller blir ringt opp?
Kanskje folk som har mobiler rundt seg ofte har utviklet en slags sensor for de bølgene som kommer til mobilen, sånn at på en måte hjernen hører meldingen før den kommer, akkurat som med høytalerne!

Bra teori, eh?

jeg ville ikke kalle det noen sjette sans eller noe..
men siden så mange forteller om episoder som har skjedd så..

Jeg var på biltur igjennom europa.. vi kjørte seint på natta på en motorvei i spania i ca 140 km/t og jeg satt i passasjersetet forran.. jeg var ikke sulten eller måtte på do eller noen ting, men pluttselig sa jeg til fattern som kjørte: "kjør inn hder nå!"

Jeg veit ikke hvorfor jeg sa det, og jeg hadde ikke tenkt på det engang, men det var som om noen andre snakket igjennom min munn!
og av en eller annen merkelig grunn hørte fattern på meg med en gang, han som alltid pleier å argumentere! :P

når vi svingte inn på bensinstasjonen svikta motoren, servo styringa og bremsene.
Reima til dynamoen hadde ryket akkurat idet vi svingte trillende inn på bensinstasjonen...

Creepy? yup--
Alle i bilen bare så rart på meg og virket skremt.. vi ble henta av NAF eller et taubilselskap som vi hadde noe forsikring hos i utlandet..

Hadde jeg ikke sakt at vi skulle kjøre inn hadde nok bilen rullet rundt i 140km/t
Sitat av Turbolego
Hvis tv-n eller en pc-skjerm står på i et hus, vet jeg når den slåes på og av...
Selv om "mute" knappen er på...
Hvordan?
Jeg hører at den står på, og er omtrendt som en høyfrekvent lyd...
jeg kan "kjenne" at en tv står på i 3'de etasjen, eller noen ganger utenfor huset...

Har hørt at dette kan kobles til tinnus...
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en uvanlig egenskap. Billedrørsskjermer avgir en høyfrekvent lyd som mange hører veldig godt. Når jeg bodde hjemme kunne jeg også høre når tv'n ble skrudd av og på uavhengig om jeg var i rommet over eller i kjelleren. Det samme gjelder crt-skjermer (billedrør det også).
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Damn, nå husker jeg når KP systemet ble innført.

Forresten min 6 sans må vøre og føle når noen lister seg bak deg, men dette er vel kanskje ikke en sans og heller noe du føler når du går alene i små skumle rom.
Jeg har avret ifra slekt noe som vi kaller "lesing". Jeg leser folk på en helt ubeskrivelig måte. Om noen skjuler hva dem skal fram til (f.eks) så leser jeg det lenge før personen kommer til poenget. Vanskelig å forklare!

Jeg er også veldig sanndrømt og jeg kan føle når jeg tar på en pussy