Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 775
Har nå testa opera Unite og delt diverse bilder etc. Noen andre som har prøvd denne saken ?
Ønsker å oppdrette ulike grupper som har tilgang hver for seg, er det mulig ?

Kanskje dette kan bli en tråd som tar for seg denne nettleseren, og spesielt dette med Unite funksjonen.
Unite= genialt

Intet mer å si.
Hva er opera unite?
Sist endret av Dice; 24. november 2009 kl. 00:57.
Har testa nye Opera / Unite litt forsiktig på Netbooken min (Acer Aspire One, toppmodellen pr mars'09, husker ikke specs). Nettleseren er jo forsåvidt ganske grei. God ytelse på de fleste webapps og rask rendering. Men desverre blir det litt mye og holde styr på for en sliten netbook (ikke formatert siden den ble kjøpt). For små skjermer blir det jo helt uaktuellt da den bruker alt for mye "screen estate" på smådill.

Unite var forsåvidt kult, men tror det kommer litt for seint. Dissen funksjonene er jo stort sett allerede tilgjengelige i "clouden", så hvor nyttig er det egentlig? Webserveren var forsåvidt en god løsning, men det finnes jo på en måte allerede. Fildeleren var fin, men igjen, det finnes mange bedre alternativer...

Jeg kommer uansett ikke til å skifte til Opera, fordi Chrome & IE/FF funker bedre for meg. IE er faktisk ikke så gæren lenger, om man får installert Googe Gears, ChromeFrame og Toolbar. Synes forøvrig "norske" Opera får alt for mye cred i den norsk presse, som alt annet nordmenn befatter seg med. Er det fra Norge er det aldri bra, det er genialt og superlativene hagler. Eventuelt er det horribelt dårlig.
Sist endret av Thedeeq; 24. november 2009 kl. 20:57. Grunn: Fixxxing
Sitat av Thedeeq Vis innlegg
Nettleseren er jo forsåvidt ganske grei. God ytelse på de fleste webapps og rask rendering. Men desverre blir det litt mye og holde styr på for en sliten netbook (ikke formatert siden den ble kjøpt). For små skjermer blir det jo helt uaktuellt da den bruker alt for mye "screen estate" på smådill.
Vis hele sitatet...
Fjern menylinjen med File->Show Menu Bar. Fjern statuslinjen fra Appearance-menyvalget (Shift+F12). Da har du bare tab bar og adressefelt. Legg til og fjern ikoner fra en hvilken som helst verktøylinje med dra-og-slipp. Hva mener du med for mye screen estate?

Ellers synes jeg Unite virker som en OK funksjon, men for meg ikke helt aktuell. Selvfølgelig fint å kunne dele filer med venner uten å gå via nettskyen, men for andre formål er Dropbox i kombinasjon med andre nettskytjenester genialt. At "server-pcen" må stå på for at Unite skal virke, ødelegger litt. Men initiativet er flott, for mange mennesker gir fra seg privat innhold til nettskyleverandører ukritisk, og å ha mulighet til deling uten å gå på akkord med personvern og kontroll over innholdet er flott.
Noen som vet om det går å laste opp til en hovedmaskin fks? Om dette går lurer jeg på å bruke dette i bedriften jeg jobber i, bruker mye bilder og dokumenter.
Sitat av akselsm Vis innlegg
Hva mener du med for mye screen estate?
Vis hele sitatet...
Joa, man kan fint gå inn og endre litt på utseendet. Men det blir likevel for mye, eller man mister essensielle funksjoner. Med screen estate mener jeg at programmet bruker for mye av selve skjermen til programmet, og ikke til selve nettet. Sidebarer, menylinjer, dill og dall.

Til Netbooken er derfor Chrome overlegen vinner, som har et absolutt minimum av dilldall. Men igjen, den mister/mangler en del andre funksjoner som kan være greit å ha.

Om man skal snekre sammen en totalløsning for en bedrift/organisasjon feks, er jo Opera Unite rimelig genialt Men for meg personlig, er det uaktuellt.

Sitat av akselsm Vis innlegg
og å ha mulighet til deling uten å gå på akkord med personvern og kontroll over innholdet er flott.
Vis hele sitatet...
Absolutt! Men det er da etter min mening langt bedre tjenester tilgjengelig for dette. Både gratis og mot betaling
Sist endret av Thedeeq; 24. november 2009 kl. 21:46.