Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1776
En venn av meg spurte meg om det var mulig å ta ut sanger man har på iPoden. Dette viste jeg ikke, så jeg tenkte å spørre her.

Er det mulig?
Bruker iPod Video 30gb.

Musemappemannen
Sist endret av Musemappemannen; 10. april 2007 kl. 15:33.
Ehm.. Ja? Er det ikke bare og slette de/flytte de fra mappen som når du skal legge inn ny musikk på din iPod? Eller har jeg misforstått nå?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Nei, må nok bruke iTunes. Typisk...
Det som er er at han har mista all musikken sin på pcn, så hvis han kobler til iPod til iTunes vil all musikken forsvinne.

Fant denne: http://www.activewin.com/tips/tips/apple/ipod/4.shtml
Tror dere det kan funke på en iPod Video også?
Sist endret av Musemappemannen; 10. april 2007 kl. 15:35.
Legg sangene på flyttbar disk (hvis ipod har det, creativ har i alle fall det) så kobler du Ipoden til pcen du vil ha sangen(e) på.
Nei, du kan i utgangspunktet ikke hente sangene dine ut fra iPoden. Den er knyttet til et bibliotek. Knytter du iPoden opp mot et annet bibliotek slettes innholdet på den. (og nei, du kan ikke hente dem ut som du kan på creativen din)

Men du kan bruke diverse software som går rundt denne sperren. Søk på google etter copypod og jobb deg ut derifra!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
HVorfor er det egentlig slik at iPoden er koblet mot et bestemt bibliotek? Jeg hater det.
For at det skal være vanskeligere å stjele musikk... [/off topic]
Det er jo bare å endre en instilling for at ikke ting skal bli slettet om man kopler til en annen pc..
du kan vel evt, skru av synkroniseringen i itunes? (antar det går, evt synke andre veien?)
jeg fikk henta ud sangene ved å vise skjulte filer og mapper... mulig det er en bug eller noe siden jeg har den gammle ipod mini...
Som drrogern sier kan du aktivere visning av skjulte filer og mapper, og dermed få tilgang til "ipod_control", som ligger på iPoden din. Der ligger musikken din i mapper, men navnene på filene er ikke som vanlig. Hvis du heller vil bruke et program til å ta backup av iPoden din er "iPod Access for Windows" det du leter etter.
Vil forøvrig anbefale programmet Ephpod istedet for det forhatte iTunes. Lar deg få litt mer direkte kontroll over musikken din.
Dette programmet funker fett for meg i alle fall.
Har en 20 gig iPod photo, men har også brukt det på en video iPod.

Last ned og prøv.

http://www.ephpod.com/
Jeg kan anbefale programmet Anapod.
Jeg har alltid hatet Itunes, og kommer alltid til å gjøre det. Er kronglete, og generelt sett noe dritt å bruke. Så søkte litt rundt etter alternativer og kom over Anapod. Lasta det ned og testa det ut, litt uvandt i starten, men når man har prøvd det litt ut er det ufattelig mye bedre, enklere og mindre ressurskrevende enn Itunes.
Med fare for å dobbelposte:
Gjør skjulte mapper synlige,. gå på min datamaskin>iPod> den skjulte mappen, her er det flere undermapper, inni disse vill musikken din befinne seg..
▼ ... noen uker senere ... ▼
1. Fyr opp Min Datamaskin

2. Verktøy -> Mappealternativer -> Vis -> Huk av for "Vis skjulte filer og mapper"

3. Åpne opp iPoden din i Min Datamaskin

4. iPod_Control -> Music

5. Kopier alle mappene der (Fxx) til et valgfritt sted på maskinen din

6. Sørg for at mappene ikke er skjulte (filene inni de også) "høyre klikk på mappen" huk av for "skjult".

7. Åpne iTunes og trykk "Ctrl + ," Gå da på "Avansert" og huk på "Kopier filer til iTunes Music-mappen når du legger til musikk biblioteket" Da blir Sangene overført til iTunes Music mappen slik at du får dem med navn og det du trenger, de blir også da sortert etter album, og artist.

8. Så kan du Klikk og dra dem inn i iTunes.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har et litt mer komplisert problem...

Har i et par år brukt iTunes som hovedprogram for musikken, og har et ganske tungt gjennomarbeidet iTunesbibliotek. Filene har jeg riktignok, men maskinen som dette ligger på har totalt havarert sånn ellers.

Er det noen måte jeg kan på en måte kopiere hele biblioteket som ligger på iPoden inn i iTunes på en annen maskin jeg bruker. Veldig kjedelig å ikke ha tilgang til podcaster etc...