Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1997
Hey,

Jeg har nettopp kjøpt meg en Samsung Galxy S III 4G. En s3, altså, men som støtter 4G.

Inntil den ble stjålet hadde jeg forgjengeren, en S2, som brukte et vanlig sim-kort. Det jeg nå lurer på er hva slags sim-kort jeg må bestille for å bruke 4G?

Jeg har Talkmore-abonnement, og på nettsidene sine tilbyr de følgende typer sim-kort:

- Vanlig
- Mikro-sim
- Nano-sim

Vet noen om jeg trenger mikro- eller nano-sim-kort? Jeg er fullstendig tilbakestående på disse tinga, så jeg aner ikke. Og å google det blir jeg ikke klokere av heller.

Takker på forhånd for all hjelp!
Du kan bestille et vanlig sim-kort og eventuelt klippe det til korrekt størrelse.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Du kan bestille et vanlig sim-kort og eventuelt klippe det til korrekt størrelse.
Vis hele sitatet...
eller bare bestille ett mikro-sim som passer rett inn uten modifikasjoner. så langt er det bare iphone 5 som bruker nano-sim, noe som forøvrig er helt idiotisk.
er det ikke bare telenor/djuice som tilbyr 4g?
Sitat av SilentKick Vis innlegg
er det ikke bare telenor/djuice som tilbyr 4g?
Vis hele sitatet...
er vel heller nettverkene dems (dog ikke helt sikker), flere leverandører bruker disse nettene.
EDIT: netcom tilbyr 4G.
Sist endret av vangsfreaken; 5. september 2013 kl. 21:07.
Sitat av SilentKick Vis innlegg
er det ikke bare telenor/djuice som tilbyr 4g?
Vis hele sitatet...
Nei, men Telenor var først ute med 4G på mobil. Nå har de fleste det.
Sitat av Kamma Vis innlegg
Nei, men Telenor var først ute med 4G på mobil. Nå har de fleste det.
Vis hele sitatet...
Mens Netcom var først ute med 4G nettverk i Norge
Ellers så trenger du bare et nytt simkort fra nettverksoperatøren din som støtter 4G, alle de nye simkortene som operatøren gir ut støtter vell 4G.
Sitat av SilentKick Vis innlegg
er det ikke bare telenor/djuice som tilbyr 4g?
Vis hele sitatet...
Talkmore eies av Telenor, så da ville jeg vel tro at de også tilbyr 4G.(?)
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Talkmore tilbyr også 4G, gjennom Telenors nettverk, som dere sier. Det jeg lurer på er om jeg trenger nytt sim-kort for å benytte meg av 4G, og eventuelt hva slags. Om det holder med et mikro-sim eller om jeg må ha nano-sim.

Utifra hva jeg ser på nettet skal det stå på sim-kortet om det støtter 4G, og det gjør det ikke på mitt nåværende, som er et vanlig sim-kort - ikke mikro-sim.

Noen som vet?
Du bestiller det Sim-kortet som passer i telefonen din. Microsim.
Micro-SIM
http://www.youtube.com/watch?v=Di9knvBuhJc

Det er oceaner med plass til ordinære SIM kort.
Gå heller for en kinesisk telefon med DUAL SIM.
Det er mere praktisk på ferietur hvis du kjøper ett lokalt kontantkort
for å ringe billig.
Du trenger ikke nytt simkort. Micro/nano går kun på størrelse.
Sist endret av Smoearn; 6. september 2013 kl. 08:13.
Sitat av Smoearn Vis innlegg
Du trenger ikke nytt simkort. Micro/nano går kun på størrelse.
Vis hele sitatet...
Vist han har et vanlig simkort og har bestilt seg en SIII så må han ha et mikrosim jo.
Sitat av redkite Vis innlegg
Vist han har et vanlig simkort og har bestilt seg en SIII så må han ha et mikrosim jo.
Vis hele sitatet...
Jepp. Leste det som om han måtte bytte sim for å få 4G, my bad.