Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2941
God kveld!

Jeg sitter her i en leilighet med to andre kompiser, men med bare en tp som kommer ut av veggen med nett i.

Så det jeg lurer på er om det går an å få nett inn via tpen og så bruke pcen som en et trådløst access point for de andre? bruker windows xp.
ja slå av dhcp i router, så koble til lan porten på routern.
Trådstarter
okei, dårlig formulet av meg. Dette er en leilighet som drives av et hotell og alt vi har tilgang til er den ene tpen som kommer ut av veggen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ja.

Men du må ha to nettverkskort, sette på internet connection sharing, og dersom du skal bruke wireless må du skru kortet over i AD-HOC modus.
windows 7 så kan du bruker pc'en som AP, så flere kan koble til deg.
Det finnes en rekke programmer til WinXp som kan gjøre dette, husker ikke noen navn i farten. Har uansett gjort dette på LAN en gang og det fungerte greit.

I intel sin utility pakke for trådløse nettverks kontrollere ligger det i alle fall et slikt verktøy.