Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1011
Hei, etter mye stress var endelig Vista på plass og (nesten) alt funker som det skal.
Jeg har lagt merke til at prossesor-måleren går som en karusell,
og dette spessielt når du kjører relativt tunge programmer som WoW.
Enkelte ting var bedre på WoW,
men jeg hadde en voldsom lagging med jevne mellomrom.

Har hørt en del om at Vista spiser alt som heter prossesor og minne,
men ikke at dette var så gale.
Er det slik hos de fleste eller er det kun jeg som har dette problemet?

Har lastet ned drivere til skjerm og lyd, men er det noen oppdateringer ol.
som samsvarer med dette problemet?

Eller er det bare at Blizzard ikke har tatt så mye hensyn til de som kjører Vista og WoW, og mener at det er heller utstyret våres som er for dårlig.
Selv kjører jeg 64-bits versjonen av Vista og har prossesoren AMD Athlon 64 3500+ 2,2 GHz + 1GB ram.

Har en venn som sa at det funket ganske treigt med WoW og Vista.
Han sa også at mye av grunnen til det var fordi han hadde intel prossesor på 32-bit, og at det var stor kjangse for at det funket mye bedre med min AMD.
Men det gjorde det da ikke, og WoW er nå nesten uspillbart i Vista.

Er det noen som har noen tips angående dette, eller som vet noe om dette og kan hjelpe meg, please post det her!
Det er vel et eller annet tull med 64 bit support. Itilleg har du jo ikke akuratt noen superpc så det kan være det er vista som blir for tungt.
Da synes jeg det er rart at det funker bedre på en 32-bits Intel-prossesor.
Du er nok ikke alene om at den sliter når du kjøre diverse "tunge" programmer. Mange av mine venner sliter også med dette når det gjelder vista. Leste også en whine tråd på et forum (husker ikke helt hva det het) der mange også klaget på det samme spesielt da det gjaldt WoW. Lykke til videre
Jeg opplever også mens jeg spiller WoW at skjermen bare slår seg av, helt plutselig. Noe som resulterer til at jeg må restarte pc'en -.-
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Tipper problemet kjem av at OS'et er 64 bit native, mens wow nok er 32-bits kode. No kjenner ikkje eg windows, men det er sånt eg kan tenke meg kan finne på å gi en del sære problemer. Hiv inn 32-bits vista og sjå om ikkje ting er bedre da...
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Jeg kjørte WoW i Vista på omtrent samme systemet, AMD64 2,2Ghz, 1024MB ram og GF 7600. Hadde vel 70% load, men alt gikk knirkefritt.
Sitat av Devine
Jeg kjørte WoW i Vista på omtrent samme systemet, AMD64 2,2Ghz, 1024MB ram og GF 7600. Hadde vel 70% load, men alt gikk knirkefritt.
Vis hele sitatet...
Har du da 64-bit Vista? Rart at det funker på din pc da. Har du gjort noe annet enn å innstallere og laste ned drivere til skjerm, lyd og oppdateringer fra vista?
Å kjøre 64bit Vista har ingen ytelseforbedringer i WoW, dessutten er 1gb minne for lite til 64bit versjonen (2 gig er anbefalt).
Husk å kjøre de nyeste driverene fra ATI/nVidia. De siste driverene (feb 01) er ytelsesmessig på samme nivå som XP driverene.

kilde: http://www.dinside.no/php/art.php?id=367171
For det første har jeg lastet ned denne driveren.
Og han som kjører vista på Intel har også 1gb ram.

Det som er mest iriterende er at skjermbilde blir svart,
og jeg må da restarte pc'en for å komme videre. Har sikkert skjedd 6 ganger nå.

Noen som vet hva som er grunnen til at dette forekommer?
Pc skjermen kan ikke bare slå seg av og bli svart på grunn av minne?
Eller kan den det
Jeg har hatt samme problemene med vista og wow. Til slutt måtte vista vika til fordel for xp så jeg kunne kjøre wow. Aldri mere vista før jeg sitter på en myeeeee bedre pc en denne
Så ny pc må til for at dette skal kunne fungere, eller holder det med å kjøpe en rambrikke på 1GB?
Snowblind.



Har DU Dual Core Cpu/prosessor?? I så fall er det problemete:S

Amdx2 eller Intel duo i så fall?
Nei, jeg har ikke det. Men det hadde ikke han med Intel prossesoren heller. Så det er der problemet ligger, at skjermen slår seg av på grunn av dårlig prossesor?
Rare utsagn dukker opp her. Om du kjører dual core eller ikke er ikke kilden til problemet.
Både WoW og Vista er optimalisert/fullt ut kompatibel med flere kjerner. Det er IKKE her problemet ligger. At skjermen slår seg av pga "for dårlig prosessor" er heller ikke tilfellet. Skjermen blir heller ikke svart av for lite minne.
Såkalte blackscreens er ofte vanskelig å finne kilden til over forum da årsaken kan være fra overoppheting av CPU/GPU (f.eks mye støv i vifte), at BIOS til hovedkortet trenger en oppgradering i forhold til Vista (sjekk hjemmesiden til hovedkortprodusent), at forskjellige drivere er "buggete" i Vista. Oppgrader alle drivere til siste versjon.

Håper noe av dette hjelper.
Har lastet ned drivere til hovedkortet, men det var ikke noe vista drivere på MSI sine sider.
Biosen gikk ikke ann å oppdatere, dvs. jeg fikk feil når jeg innstallerte det, og regner med det også ikke var laget for vista.

Noen som kan finne en vista-driver+bios til dette hovedkortet
"K8N Neo2 NVIDIA nForce 3 Ultra"

Må være 64-bits vista driver og bios!
Sist endret av snowblind; 7. februar 2007 kl. 00:48.
Hovedkortets BIOS skiller ikke på om operativsystemet kjører 32bit eller 64bit. Dvs, det finnes ingen egen BIOS for Vista eller XP, etc.

Her ligger all tilgjengelig updates til ditt hovedkort:

http://www.msi.com.tw/program/suppor...UID=695&kind=1

Kjør LiveUpdate på denne siden for å oppdatere BIOS til siste utgave.
Husk også å oppdatere drivere til skjermkort.
Ingen av disse versjonene er vista da

Kun driveren til lyd, men den har jeg.
Og jeg hadde innstallerte disse driverne.
Problemet skjer fortsatt
Sist endret av snowblind; 7. februar 2007 kl. 14:14.
Slik jeg har forstått så støtter bare NVIDIA nForce4 og opp nå. De er også treige med å lage skikkelige skjermkortdrivere, selv til de "Vista Ready" kortene sine.