Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 946
Jeg har skaffet meg Guitar Rip, et gitar program man kan bruke for å få forskjellige effekter osv. Lastet ned btw. Jeg har koblet gitaren rett inn i lydkortet. Men når jeg spiller er det delay på noen millisekunder. Utrolig irriterene. Noen som vet hvordan å få lyden korrekt? Håper på enklest mulige forklaringer
Du har ett latency problem(du slår en akkord på gitaren, så kommer lyden på etterskudd, som du sier)

Hvilket lydkort har du?
går ann å stille på dette i noen lydkort...crappy lydkort bruker som oftest å ha latency problem.
Jeg har elendig datakunskaper, men tror det er 'Creative audigy 2' det heter.
Det er en innstilling i Guitar Rig som lar deg stille inn hvor høy/lav latency du vil ha. Det er i hvert fall sånn på Mac-versjonen.
det funker ikke på meg i allefall. har prøvd alle instillinger som er mulig i selve programmet tror jeg nå.
Ting du kan prøve:

- Laste ned ASIO-driver, f.eks asio4all.com
- Still ned buffer size til så lite som mulig. Dette gjør at du får mindre latency
- Kjøp skikkelig lydkort