Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3913
Får ikke logga inn på nettbanken med macen? står på siden til banken, at om du ikke har java instalert så kommer du ikke inn, leter og finner versjon 10.6 for min, instalasjonen går smertefritt, men når jeg da skal logge inn, kommer det ikke noe, der jeg skal skrive inn engangs pw og privat pw

noen som har vært borti dette ?


Stian
Har du restartet nettleseren din etter installasjon av java? Og har du prøvd andre nettlesere enn safari? (antar bare ut av det blå at du bruker safari)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
DNB/Postbanken fungerer strålende på min macbook og har aldri vært noe problem.

Dette selv med sucksfari som browser, afaik har jeg ikke lagt inn noen java heller, men bruker den som kommer standard med OS.
Trådstarter
det var faktisk med firefox jeg ikke fikk det til, prøvde nå med vanlig safari, å da kom jeg rett inn.
Har du oppgradert OSX?

Det funker i alle mine nettlesere (bruker til vanlig Chrome), men det hender seg det fryktelig treigt. Kan ta opptil 5 minutter før jeg får opp passord-feltene, til tross for at andre internettsider laster som vanlig.
Enda ikke opplevd at nettbanken har fungert i firefox, kun en enkelt gang.
Må benytte safari hver gang.
Sitat av Aquatran Vis innlegg
det var faktisk med firefox jeg ikke fikk det til, prøvde nå med vanlig safari, å da kom jeg rett inn.
Vis hele sitatet...
Velg FireFox.app
Trykk eple + i
Marker 32-bits avkrysningen.

Også funker det.
firefox hadde noen problemer mht bank id-innlogging for en stund siden, men det ble retta ganske kjapt
Har en liten guide jeg tror skal funke.
1. Åpne 'Java-valg'. Dette finner du i Spotlight.
2. Gå til fanen 'Generelt', hvis du ikke allerede er der.
3. Bytt rekkefølge på 32-bit-versjonen og 64-bit-versjonen i ruta.
4. Restart alle applikasjoner og nettlesere.

Dette skal gjøre at Java-applets som ikke kjører i 64-bit skal virke, selv i Firefox (blæh..)