Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2653
leste dette på internett :

www.nettavisen.no/m/?articleId=3509038

er det bare jeg som synes det er merkelig at han har blitt ansatt som lærer for innvandrere? jeg tviler på at jeg hadde klart og konsentrert meg med en invalid som lærer! og hvertfall ikke en lærer som ligger og har pipestemme.

viser dette at alt mulig rart får jobb som lærer? innvandrere som har tyngre får å lære fortjener jo det beste
Det spiller vel ingen rolle om læreren er fysisk handicapet så lenge han er klar i toppen. Så lenge han ikke har gymundervisning ser jeg virkelig ikke problemet.
Syntes nå heller det er flott at han kan bidra og føle at han gir noe tilbake til samfunnet, som mange i en slik posisjon sikkert sliter med.
Er jo som Mandokir sier ikke noe i veien så lenge han kun er fysisk handicappet.

Flott sak!
Sist endret av Lyra; 8. november 2012 kl. 17:31.
Jeg så en dokumentar e.l om han på tvnorge (tror jeg), han er helt oppegående i hodet, og faktisk veldig smart. Ser ingen problemer med at han er lærer.
Ingen her som ville hatt Stephen Hawking som lærer, eller?
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det spiller vel ingen rolle om læreren er fysisk handicapet så lenge han er klar i toppen. Så lenge han ikke har gymundervisning ser jeg virkelig ikke problemet.
Vis hele sitatet...
Ikke at gymlærere skal undervurderes, men kan du teorien nok, og har hatt et aktivt liv før du blir handikappet, så ser jeg egentlig ingen problem med en handikappet gymlærer. Du kan jo be elevene ta fram eventuelt apparatur som skal brukes, slik som en hel haug med gymlærere allerede gjør.


Handikappete lærere er egentlig ikke noe problem, og jeg vil si de kan passe helt fint til jobben. Du ville vel ikke nektet Stephen Hawking å undervise, for å sette det på spissen?
Så denne gutten på trygdekontoret, virker som en koselig lærer i mine øyne.
Har man faktisk synket så dypt at man vurderer lærere etter hva de kan prestere fysisk?
Hvis jeg måtte velge historielærer mellom en fysisk funksjonshemmet med mastergrad og en som ikke er funksjonshemmet uten mastergraden, så hadde valget vært veldig enkelt.
Hahaha, jeg kan ikke tro at læringen ikke ville blitt hemmet om jeg fikk en handicappet som lærer. Men om han er pedagogisk flink og har orden på det faglige, så utklasser han sikkert mange lærere som er elendige, uansett.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Ingen her som ville hatt Stephen Hawking som lærer, eller?
Vis hele sitatet...
ja du sa noe der
Sitat av complex Vis innlegg
Hahaha, jeg kan ikke tro at læringen ikke ville blitt hemmet om jeg fikk en handicappet som lærer. Men om han er pedagogisk flink og har orden på det faglige, så utklasser han sikkert mange lærere som er elendige, uansett.
Vis hele sitatet...

Det er utrolig hva man blir vant til. De første ukene er det nok uvant, men etter det bør du kunne holde tritt.
Sitat av Superpelle Vis innlegg
Ikke at gymlærere skal undervurderes, men kan du teorien nok, og har hatt et aktivt liv før du blir handikappet, så ser jeg egentlig ingen problem med en handikappet gymlærer. Du kan jo be elevene ta fram eventuelt apparatur som skal brukes, slik som en hel haug med gymlærere allerede gjør.
Vis hele sitatet...
Neida, er egentlig enig med det, men tror jeg helst ville hatt en gymlærer som kunne deltatt, vist hvordan man gjør øverlser osv.
"innvandrere som har tyngre får å lære fortjener jo det beste"
Innvandrere fortjener vel ikke noe bedre lærere enn norske. Tull og tøys.
Jeg trur ikke dette blir noe problem, rly. Hadde det vært barneskole, så ville jeg sagt at dette blir for dumt. Men han kan fint være lærer på ungdomsskolen og/eller vgs.

Som flere nevner her; Hvorfor skal en lærer vurderes utifra hvordan de presterer fysisk?
Dette er en veldig stemningsspent sak. Det finnes argumenter både for og imot. Selv har jeg to veldig klare eksempler for begge sider. På VGS hadde jeg en lærer som var blind. Helt klar i toppen, litt distré til tider, men klokkeklar og satan til kunnskapsrik i faget. Problemet med hans handikap var at læremetodene ble sterkt begrenset, ifht visuelle læremidler og slikt. Der var det massekopierte hefter og avskrift fra høytlesningen hans (For de som lurer, lærebøker med blindeskrift). Dette førte i det hele og store til et veldig redusert læremiljø, og mange i klassen satt i etterkant med følelsen av at de ikke fikk lært stort i timene. Et annet problem var, desverre, at mange ikke viste læreren den tilhørige respekten og utnyttet det faktum at han var blind til å bedrive hvafaen alt annet.

Det andre eksempelet var en lærer med MS, konstant på smertestillende og med elektronisk pavemobil (stygt uttrykk kan noen si, men hun kalte den det selv). Skarpeste dama i verden, veldig klar på å si ifra om hun ikke godtok oppførselen til klassen eller enkeltelever, og da hun kunne sette djevelens øyne med en liten twist at kronisk smerte i deg var det ikke snakk om å lage mye faen der. Alle som en var svigermors drøm i hennes timer, rett og slett fordi alle så veldig klart og tydelig hvordan dårlig oppførsel i timen påvirket henne. Ikke én person eksaminerte det faget under 5.

Så handikap kan være både og. Man skal ikke ansette handikappede mennesker bare fordi man synes synd på dem, de skal faktisk ha en kompetanse å tilby, men samtidig skal man ikke avskrive noen bare fordi de er belastet i dagliglivet.
Når jeg gikk på ungdomsskolen hadde jeg en gymlærervikar som satt i rullestol, fungerte knall!
Hyperaktig kis i slutten av 20-årene som ofte var med å spilte fotball når vi spilte inne..resulterte i en del blåe legger og knær men det var bare all in good phun!
Sitat av FOX Vis innlegg
Hvis jeg måtte velge historielærer mellom en fysisk funksjonshemmet med mastergrad og en som ikke er funksjonshemmet uten mastergraden, så hadde valget vært veldig enkelt.
Vis hele sitatet...
Word up!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Jeg kjenner Torstein personlig og kan skrive under på at jeg gjerne hadde hatt han som historielærer hvis muligheten hadde bydd seg. Han gjør opp for handikappet sitt ved med kunnskap, et klart hode og han er såpass rappkjefta at de fleste blir litt satt ut av det første gangen... Hvis man blir ukonsentrert av en handikappa lærer vet jeg ikke helt om skole i det hele tatt er din kopp te.
Eneste som kunne blitt klagd på er han hadde vært gymmlærer.... Men fra spøk til revolver, syntes dette var rått jeg, at noen med et slikt handicap er lærer viser bare at sammfunet utvikler seg og at man ikke trenger å bli stoppet av et fysisk mhandicap i et psykisk yrke.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Ingen her som ville hatt Stephen Hawking som lærer, eller?
Vis hele sitatet...
Spar meg fra Mr. Robotalk.

Ontopic: Det er langt fra negativt.
Sist endret av uaexed; 9. november 2012 kl. 01:29.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Spar meg fra Mr. Robotalk.

Ontopic: Det er langt fra negativt.
Vis hele sitatet...
Spar meg fra unødvendige spydigheter. Jeg tviler på at det ikke er en kjent sak hvor mange priser og utmerkelser Herr "Robotalk" har fått til tross for sin svært hemmede sykdom, amyotrofisk lateralsklerose. Tror ikke jeg er nødt til å utdype i det vide og det brede om hva poenget med innlegget mitt var. Respekt til de som står på selv om det kan nærmest virke umulig.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Jeg kjenner Torstein personlig og kan skrive under på at jeg gjerne hadde hatt han som historielærer hvis muligheten hadde bydd seg. Han gjør opp for handikappet sitt ved med kunnskap, et klart hode og han er såpass rappkjefta at de fleste blir litt satt ut av det første gangen... Hvis man blir ukonsentrert av en handikappa lærer vet jeg ikke helt om skole i det hele tatt er din kopp te.
Vis hele sitatet...
Vi har trange korridorer på skolen vår med voldsom trafikk i friminuttene. I tillegg har man trapper (heiser istedetfor) som forsinker læreren ytterligere. Dette kan være betydelig for undervisningstiden.
Sitat av complex Vis innlegg
Vi har trange korridorer på skolen vår med voldsom trafikk i friminuttene. I tillegg har man trapper (heiser istedetfor) som forsinker læreren ytterligere. Dette kan være betydelig for undervisningstiden.
Vis hele sitatet...
Tror nok læreren innser sitt handicap og begynner turen til klasserommet i god tid Er ikke akkurat uvanlig å komme for sent for friske lærere uansett...
Sist endret av Screwdriver; 9. november 2012 kl. 15:49.