Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 6277
hei bare lurte på om disse urtene var lovlige i norge.



damiana, blue lotus, wild dagga, og mugwort
Ja, men de har ingen effekt. T.om prøvd 200x extracter av de. 0 effekt. Damiana prøvde jeg også over en lengre periode
Sitat av canttouchthis Vis innlegg
Ja, men de har ingen effekt. T.om prøvd 200x extracter av de. 0 effekt. Damiana prøvde jeg også over en lengre periode
Vis hele sitatet...
bryr meg ikke om effekten smaker det godt da? og skal bare gjøre det for å slappa av litt
Wtf godt? Gå å røyk oregano heller :P
Sitat av greatrobby Vis innlegg
bryr meg ikke om effekten smaker det godt da? og skal bare gjøre det for å slappa av litt
Vis hele sitatet...
Damiana smaker godt. Jeg har også blitt litt avslappet av det og en gang jeg drakk det etter å ha drukket (alkohol) hadde jeg noen helt utrolig rare, morsomme og realistiske drømmer. Anbefales!
Sist endret av PerPerPerPer; 4. januar 2014 kl. 13:03.
Sitat av PackardJet Vis innlegg
Wtf godt? Gå å røyk oregano heller :P
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg har prøvd, men jeg tviler på at oregano er bedre og mer behagelig å røyke enn damiana og andre etnoherbs.

Bare fordi du ikke "fikk effekt", betyr ikke det at andre ikke får det
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Ikke at jeg har prøvd, men jeg tviler på at oregano er bedre og mer behagelig å røyke enn damiana og andre etnoherbs.

Bare fordi du ikke "fikk effekt", betyr ikke det at andre ikke får det
Vis hele sitatet...
Det var ment ironisk. Nei, jeg fikk ikke noe effekt av damiana. Tviler noen kan bli high av damiana.
Sitat av greatrobby Vis innlegg
bryr meg ikke om effekten smaker det godt da? og skal bare gjøre det for å slappa av litt
Vis hele sitatet...
Nei, smaker helt JEVLIG. Drikk heller kamile tè om det skal smake godt
Eller så tror jeg TylerDuden har en bredere erfaring med urter, sjekk postene hans.
Sitat av canttouchthis Vis innlegg
Nei, smaker helt JEVLIG. Drikk heller kamile tè om det skal smake godt
Eller så tror jeg TylerDuden har en bredere erfaring med urter, sjekk postene hans.
Vis hele sitatet...
Men en del av postene hans er basert på pseudovitenskap og faktafeil.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Damiana er det eneste jeg har erfaring med. Teen smaker godt, og gir en deilig og avslappende effekt hvis du doserer rett og lar teen "steep'e" lenge nok. Ha i litt honning for ekstra god smak. Bør drikkes over lengre tid for å få optimal effekt (jeg hadde positive erfaringer mtp. på søvn), men man bør visstnok ikke drikke den i for lange perioder om gangen. For min del tok jeg en pause etter 2-3 ukers bruk.

Å røyke urten har jeg aldri fått noen annen effekt enn en noe ubehagelig varme, og smaken er ikke særlig god heller. Damianaen funker bra til å rulle med andre grønne planter man vanligvis putter i joints, og gir faktisk en noe mer behagelig opplevelse enn plantene hver for seg. Dog bit deg merke i at Damiana brenner fortere enn f.eks. tobakk og cannabis.
Sist endret av ffdck; 17. januar 2014 kl. 16:36.
Skal du røyke kun for smaken vil jeg anbefale te. Mange te-er smaker faktisk ganske godt når du røyker dem, og du slipper å være urolig med tanke på lovlighet, og pris. Du føler deg også litt rolig etter å ha røyket de. Inneholder Tehin.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Skal du røyke kun for smaken vil jeg anbefale te. Mange te-er smaker faktisk ganske godt når du røyker dem, og du slipper å være urolig med tanke på lovlighet, og pris. Du føler deg også litt rolig etter å ha røyket de. Inneholder Tehin.
Vis hele sitatet...
Du kan sikkert røyke te, ingen som stopper deg. Selv om jeg ikke ville ha gjort det, da jeg synes det virker dumt å inhalere røyk fra brennende substanser.

Ellers er "tehin", som er feil stavet av thein synonym med koffein. Altså det er samme stoff som koffein, bare med et annet navn. Ellers har du theophyllin og ørsmå mengder theobromin i te. Mens sjokolade inneholder mest koffein og theobromin. Theophyllin skal ha en veldig mild beroligende effekt, som motvirker koffeinet lite grann. Der kombinasjonen skal virke oppkvikkende hvis du er trøtt, og avslappende hvis du er stresset, ifølge en James Norwood Pratt (1 min og 15 sek ut i dokumentaren). Noe jeg tviler litt på.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Du kan sikkert røyke te, ingen som stopper deg. Selv om jeg ikke ville ha gjort det, da jeg synes det virker dumt å inhalere røyk fra brennende substanser.

Ellers er "tehin", som er feil stavet av thein synonym med koffein. Altså det er samme stoff som koffein, bare med et annet navn. Ellers har du theophyllin og ørsmå mengder theobromin i te. Mens sjokolade inneholder mest koffein og theobromin. Theophyllin skal ha en veldig mild beroligende effekt, som motvirker koffeinet lite grann. Der kombinasjonen skal virke oppkvikkende hvis du er trøtt, og avslappende hvis du er stresset, ifølge en James Norwood Pratt (1 min og 15 sek ut i dokumentaren). Noe jeg tviler litt på.
Vis hele sitatet...
theobromin er vel ikke så bra for kroppen heller. Jeg vet at det er det stoffet som hunder ikke kan ha i seg fordi dem bruker uker på å bryte ned stoffet.
Sitat av BongRips Vis innlegg
theobromin er vel ikke så bra for kroppen heller. Jeg vet at det er det stoffet som hunder ikke kan ha i seg fordi dem bruker uker på å bryte ned stoffet.
Vis hele sitatet...
Litt gjør jo ikke noe! Det er jo dette og koffein, som er i sjokolade, og det er derfor hunder og katter ikke skal ha dette. Mens mennesket har gener for å bryte ned slike stoffer. Noe rovdyr ikke har så mye av.