Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5028
Shady Banana
Quix's Avatar
Har nettop fått min nye Galaxy S II i posten og kjørt oppsett og alt som skal gjøres men jeg kan ikke ringe eller sende meldinger eller motta. Har dekning men står ''kun nødanrop''. Bruker samme SIM-kort som jeg brukte i min gamle Sony Ericsson W995.
Må heller ikke slå PIN-kode når jeg skrur telefonen på.
Flymodus? Hold inne "powerknappen" når mobilen er påskrudd og du er inne i Android. Deaktiver flymodus.
I følge unlock.no:

Telefonen min starter opp og alt fungerer utenom å ringe eller sende meldinger. Kan dere ordne den?
Serienummeret (IMEI) på telefonen din er muligens blokkert av operatørene som følge av at den er meldt tapt/stjålet. Vi tilbyr ikke bytting av IMEI. Vi anbefaler at du tar kontakt med politi eller operatør og melder telefonen funnet.

Jeg har ikke peiling på slikt, men hvem kjøpte du telefonen fra?
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Nei flymodus er av. Må jeg aktivere telefonen eller noe slikt? Bestilte den fra netcom.no og valgte å videreføre nummeret, og da skal jeg vell bruke samme SIM-kort som før?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Nei flymodus er av. Må jeg aktivere telefonen eller noe slikt? Bestilte den fra netcom.no og valgte å videreføre nummeret, og da skal jeg vell bruke samme SIM-kort som før?
Vis hele sitatet...
Videreføre nummeret? Mener du fra en annen operatør? Da skal du isåfall få ett nytt SIM fra Netcom.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Nei fra samme operatør. Har hatt netcom hele tiden.
''Videreføre avtale - Jeg har nummer hos NetCom og vil forlenge avtaletiden''
Har du fått bekreftelse på mail eller sms? Venter selv på Galaxy S II fra Tele 2 (hadde Telenor) men sim kortet må først bli aktivert... vent et par dager så du får det nye abo. (selv fra samme operatør) i gang.
Sist endret av Spirituell; 11. januar 2012 kl. 19:50.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Har vært på netcom sine sider og der står det at jeg har ''Fastpris Medium med telefon og 12 mnd avtaletid'', som er det abonnementet jeg bestilte.
Ok. Funker SIM-kortet i andre mobiltelefoner? Kanskje ett skudd i mørket, men prøv å gå inn på innstillinger og velg nett manuelt. Det greieste er nok å ringe netcom. De har også en chattetjeneste på nettsiden, men den stenger dessverre kl. 16.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Ok. Funker SIM-kortet i andre mobiltelefoner? Kanskje ett skudd i mørket, men prøv å gå inn på innstillinger og velg nett manuelt. Det greieste er nok å ringe netcom. De har også en chattetjeneste på nettsiden, men den stenger dessverre kl. 16.
Vis hele sitatet...
Når jeg prøver å velge Mobilnettverk kommer det opp ''Sett inn SIM-kort for å få tilgang til nettverkstjenester''
Du har vel kjøpt telefonen fra netcom? Tenkte på operatørlås, lol
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Snakket med support som sa at det bare var å få nytt SIM-kort noe jeg kan få i en Netcom butikk. Han sa det var en her i byen, men den er nedlagt. Vil dette la seg gjøre på Elkjøp eller Expert?
Samme problemet.
Funket fint for 3 dager siden. Kjipt :S
Sitat av Leikaringen Vis innlegg
Samme problemet.
Funket fint for 3 dager siden. Kjipt :S
Vis hele sitatet...
Kanskje på tide med nytt simkort på deg og da?

Du har vel huska å betale regninga?
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Kanskje på tide med nytt simkort på deg og da?

Du har vel huska å betale regninga?
Vis hele sitatet...
Ja, fikk den til jul av mine foreldre

Når jeg prøver å ringe står det ''Mobilnettverk ikke tilgjengelig''
Har signal og alt..
Sitat av Kemp Vis innlegg
er ikke bare dette, som er problemet da?

http://www.dagbladet.no/2012/01/12/n...tcom/19763660/
Vis hele sitatet...
Tipper problemet ligger der ja.