Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 4263
Hei Battlefieldere!

Da er beta-testingen av Battlefield 3 straks over,
så da passer det vel veldig godt med en oppsummeringstråd.
Skriv hva dere mener om betaen. Hva du likte / ikke likte. Våpen, klasser, kjøretøy, ja alt!
Hva likte du, og likte du ikkje med Operation Metro og Caspian Border mappene?

Del med oss!
synes det var teit at vi ikke fikk spilt caspian border ( eller mesteparten av oss da:P)

Fikk jo ikke testa spillet ordentlig, det var jo akkurat som å spille cod tdm. Uansett synes jeg Dice har MYE å jobbe med ang. bugs, animeringsfeil osv.
Sist endret av sgt_coke; 9. oktober 2011 kl. 23:18. Grunn: skrivefeil
lame max spør du meg helt likt bad company 2.
OG JA nå klikker dere vel helt på meg?
Syns spillet var helt genialt, dog det kunne bli ganske kjedelig når man spilte alene. Spilte med en kompis i 5 timer i strekk. Fikk 5k i avg score hver runde, som engineer.

Er litt usikker på hvem som har UAV som gadget, men det er syk når man fester C4 på den...

Sitat av PlumboBombe94 Vis innlegg
synes det var teit at vi ikke fikk spilt caspian border ( eller mesteparten av oss da:P)

Fikk jo ikke testa spillet ordentlig, det var jo akkurat som å spille cod tdm. Uansett synes jeg Dice har MYE å jobbe med ang. bugs, animeringsfeil osv.
Vis hele sitatet...
Caspian Border er åpen

Sitat av wtf1337 Vis innlegg
lame max spør du meg helt likt bad company 2.
OG JA nå klikker dere vel helt på meg?
Vis hele sitatet...
Lol, hold deg til CoD.

http://battlelog.battlefield.com/bf3...0451925194999/ Platoon er tøft.
Sist endret av Glenni; 9. oktober 2011 kl. 23:22.
Håper de utnytter plassen på mappene mer. Mappene er drit store, men så har de clusterfucka alle 5 flagga midt i. Virker som de har laget mappene for konsoll og så bare utvida plassen rundt for PC. Leste en tweet feks caspian border skal være likedan på konsoll, så er ikke umulig at dette har skjedd.. consolized BF3 ;(

Men har jo troen enda, har bare sett 4 maps enda, men se Operation Firestorm feks, gigantisk område å fly på, også flyr du over alle 5 flagga på 5 sekunder.
Sitat av Glenni Vis innlegg
Caspian Border er åpen.
Vis hele sitatet...
Bare til pc...
Sitat av Glenni Vis innlegg

Lol, hold deg til CoD.
Vis hele sitatet...
Det er jo sant det han sier, BC2 med utvida område for jets å fly på, er slik BF3 føles som... føles IKKE som noe BF2 followup akkurat.
Man trenger jo ikke 400 skudd for å drepe en person...
Sitat av Glenni Vis innlegg
Man trenger jo ikke 400 skudd for å drepe en person...
Vis hele sitatet...
Hvem sa det? Eller, hva sikter du til?
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Hvem sa det? Eller, hva sikter du til?
Vis hele sitatet...
tror han sikter til at BF3 kan virke noe mer realistisk enn COD, har ikke prøvd BF3 enda så ikke vet jeg..
Ja men det var jo han som dro inn CoD in the first place, ser ikke hva det har noe med saken og gjøre... lol :P
Ene kidden nevnte BFBC2
Oookeiokei, la oss holde oss til topic her da.
Får dele mine meninger.

Positivt.


-Liker godt måten classes er fordelt på nå, alt passer så godt sammen akkurat der.
-Alle våpnene virket veldig realistiske, og gjorde faktisk det de er lager for og gjøre - drepe andre spillere. Dog. PDW våpnene var en del OP, men det blir nerfet i retail versjonen. Så tror faktisk DICE klarer og lage et spill der ingen våpen er MYE bedre enn noe annet.
-Suppression - det fungerer på en veldig god måte her, så nå gjør det faktisk litt nytte for seg selv om du skulle bomme med noen kuler.
-Grafikken er OUTSTANDING. Når eg nå setter meg ned med BFBC2, eller noen som helst annet FPS spill (spesielt CoD), så får en nesten grøssinger av hvor dårlig grafikken er i forhold. Alt er så dynamisk, og meget pent og se på.
-Lydbildet er også helt fantasisk. Annbefales veldig og spille med et kvalitets headsett. Ble faksisk skremt flere ganger kun fordi noen skøyt etter meg, eller noe eksploderte - fantastisk!
-Battlelog - veldig nyttig! Var litt uvandt, men iløpet av Alpha testingen så ble eg vandt med det, og her er det utrolig mange fordeler. Loading av maps går mye raskere, patching av diverse går lettere og raskere for DICE, veldig oversiktlig med stats, unlocks ol., og vennelisten der er veldig kjekk! Fungerte litt dårlig akkurat nå, men når retail versjonen er klar, så blir det garantert ikkje noe problem. Veldig god og rask server browser også!
-Ribbons/medaljer er vel ikkje noe nytt, men det virker som det er flere av de her enn på noe annet spill. Liker det veldig godt, for det får meg til og få lyst til og klare ting.


Negativt.


-Bugs. bugs og enda flere bugs. Men dette er kun en beta, og i tilleg til dette, så var builden ELDRE enn hva alphaen var. Det var også mye mindre bugs i alphaen, så de hadde fått fikset en del allerede da.
-PDW våpen var OP - blir fikset i retail.
-Ingen mulighet til og endre options, og chatte når du er død - blir fikset i retail.
-SQUAD systemet var enkelt og greit søppel - blir fikset i retail.
-Helikopterene tålte utrolig lite.
-Få kills for og skyte ned fly er ikkje lett, da vi som regel kun får "Vehicle Disabled", og når piloten da kræsjer, så får han suicide. Syns de burde gjøre sånn at vis vi får Vehicle Disabled, og han kræsjer på grunn av det, så burde vi få killet.


Det var det eg kom på i farten, legger til mer om eg kommer på noe.
Er alt i alt veldig fornøyd, og det virker utrolig lovende!
Kan kanskje legge til hva eg brukte.

Class: Assault og Engineer.
Våpen: F2000, UMP, Stinger, M9.
Er rank 45 nå, og har 34 timer og 54 minutter gameplay, så har fått testet det meste.
Ah, skjønner. Ja det er bra at du tåler mindre på BF3, blir så mye mer realistisk. Men er mere flag placement på mappa jeg bekymrer meg over. "Biggest maps ever in a battlefield game" har de sagt, ja kanskje det, men når flagga er på ett område på størrelse med BC2 maps, blir BF vets litt skuffa...
Ein ting eg håper at dei fikser, er det at når du springer å gjømmer deg bak en vegg, dør du etter at du har komt bak veggen/steinen etc
og der var det over ja. Jeg syntes dette lover bra jeg.

Er et par ting jeg ikke har funnet ut av enda. opplevde det som veldig vanskelig å få oversikten over hvordan disse lasersiktene, lysene og andre add ons fungerte, har bare et par timer bak meg. mye å rette opp i men som sagt er det jo bare beta.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
En ting jeg likte etter siste update var at man kan oneshotte med sv98 12x ballistic scope... endelig! Her har du 12x scope også skal du ikke få oneshot når du har hode/brystet i scope ^^.... (var sånn før siste update, da måtte du ligge med SVD og håpe du skjøt raskt nok uten for mye rekyl..)

Litt animation bugs, skudd bugg --> du kan vell ikke bli skutt når du ligger bak en stein som er flere meter tykk?....
Ellers var det lite og utsette på.
Sitat av rustibus Vis innlegg
Ein ting eg håper at dei fikser, er det at når du springer å gjømmer deg bak en vegg, dør du etter at du har komt bak veggen/steinen etc
Vis hele sitatet...
Delay, aka ping.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Glenni Vis innlegg
Delay, aka ping.
Vis hele sitatet...
Nope, er fakta som han sier. Jeg har opplevd det mye, spiller på NO serverne med 20mb/s linje, lite lagg her..
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Positive greier:
- Grafikken var pen
- Godt potensiale.
- Kniving er særdeles forbedret.

- Det meste er i grunnen bedre enn BF2, men alt i alt føler jeg at BF3 har havnet i et vakuum av å forsøke å realistisk, og være et spill. Dermed må man bare venne seg til hva som er som det er i virkeligheten og hva som er litt... merkelig, spillaktig.

Med negativt slenger jeg ikke bare inn bugs, men heller hva jeg savnet eller ikke likte med spillet. Ha det i bakhodet om du blir sur eller noe, hva vet vel jeg.


Negativt:

- Du teleporterer deg inn og ut av kjøretøy, heller enn å klatre inn i dem.
- Healing er konstant og prosentvis så lenge du er i nærheten av en medicbag, hadde vært mye bedre om en medic faktisk måtte ta på bandasjen etc.
- Defibrillator fungerer med 100% sjanse, du begynner med 30% hp heller enn en redusert stillign som krevde healing før du var tilbake.
- Du kan ikke blø i hjel.
- Noen ganger fucker animasjonen seg opp. Flere ganger har jeg sett soldater ligge på ryggen med epilepsianfall som skyter opp i luften, mens de egentlig ligger på magen i ro og skyter langs bakken.
- Lommelykten er helt rar, den er ekstremt sterk uansett hvor mye lys det er rundt oss.
- Sniping er altfor lett, hadde foretrukken at man må holde pusten og slike ting. Type realism mod.
- Frostbite 2 skuffet, fremdeles udødelige trær overalt.
- Man kan ikke lage egne squads, og bestemme hvilken squad man vil joine.
- Alle våpen er altfor treffsikkre i forhold til dødeligheten. Dette gjør gunfights mer kortvarige og forkorter spenningsperiodene voldsomt mye for begge parter.
- Banen som var til testing var altfor liten, er alle av den dimensjonen blir det mer "Arena" enn Battlefield.
- Raketter er altfor treffsikre, og gjør for liten skade. Det burde være selvmord å fyre av en RPG i ett lite rom, og heller lettere å bruke dem utendørs.
- Ingen sjokkbølger i spillet. Spreng så mye vil, ingen sjokkbølger. (De er dog tilstede grafisk)
- Soldaten kan ikke falle, evig god balanse uansett hvor man er og hva man tar seg til. Balansere på line med en RPG dinglende på siden? Go for it!
- Stingeren har ingenting med virkeligheten å gjøre.
- Ingen særlig følelse av vær og vind.
- Sikten er altfor god.
Sist endret av Sio; 10. oktober 2011 kl. 00:31.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Nope, er fakta som han sier. Jeg har opplevd det mye, spiller på NO serverne med 20mb/s linje, lite lagg her..
Vis hele sitatet...
Nedlastningshastighet har lite å si hva pingen din er.


Men jeg vet hva han mener, noe ala spillet registrerer hits etter man er bak en vegg.
Synes spillet var veldig lovende, forutsatt at de løser alle bugs, og har justert det de har sagt de skulle justere. Gleder med til å prøve A-10, og få ordentlige innstillinger på flight controls.

Sitat av JVMyhre Vis innlegg
-Få kills for og skyte ned fly er ikkje lett, da vi som regel kun får "Vehicle Disabled", og når piloten da kræsjer, så får han suicide. Syns de burde gjøre sånn at vis vi får Vehicle Disabled, og han kræsjer på grunn av det, så burde vi få killet.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare å fortsette å følge etter ham, og avslutte med raketter eller maskingevær. Han har muligheten til å hoppe ut, så en må være rask, men to raketter pluss litt maskingevær pleier å gjøre susen.


Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Det var det eg kom på i farten, legger til mer om eg kommer på noe.
Er alt i alt veldig fornøyd, og det virker utrolig lovende!
Kan kanskje legge til hva eg brukte.

Class: Assault og Engineer.
Våpen: F2000, UMP, Stinger, M9.
Er rank 45 nå, og har 34 timer og 54 minutter gameplay, så har fått testet det meste.
Vis hele sitatet...
Class: Assault og support.
AEK-971 og M249.
KD: 1,5.
27 H playtime
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Glemte å nevne G17C er jo beste våpenet ever laget til ett spill! Er så utrolig deilig presisjon med 18 skudd.... Magnum er også syk, har dog ikke testet den Bare rank 15 og 10 hours spilt elns.
Katy Perry <3
Utrolig skuffet. Hadde forventet en oppfølger av Battlefield 2. I stedet ble det bare en miks av Bad Company serien og Call of Duty.

But hey! Det var jo bare BETA.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Følte at de hadde mista feelingen i fra 1942 og kanskje BC2.... Mappene var småe osv... Følte at caspian border var for sentralisert med litt for mange randomme sniperwhores.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
jeg og flere som er bf-veteraner er nok enige i at bf3 ikke føles som en verdig oppfølger til bf2.
Sitat av Sio Vis innlegg
Positive greier:
- Grafikken var pen
- Godt potensiale.
- Kniving er særdeles forbedret.

- Det meste er i grunnen bedre enn BF2, men alt i alt føler jeg at BF3 har havnet i et vakuum av å forsøke å realistisk, og være et spill. Dermed må man bare venne seg til hva som er som det er i virkeligheten og hva som er litt... merkelig, spillaktig.

Med negativt slenger jeg ikke bare inn bugs, men heller hva jeg savnet eller ikke likte med spillet. Ha det i bakhodet om du blir sur eller noe, hva vet vel jeg.


Negativt:

- Du teleporterer deg inn og ut av kjøretøy, heller enn å klatre inn i dem.
- Healing er konstant og prosentvis så lenge du er i nærheten av en medicbag, hadde vært mye bedre om en medic faktisk måtte ta på bandasjen etc.
- Defibrillator fungerer med 100% sjanse, du begynner med 30% hp heller enn en redusert stillign som krevde healing før du var tilbake.
- Du kan ikke blø i hjel.
- Noen ganger fucker animasjonen seg opp. Flere ganger har jeg sett soldater ligge på ryggen med epilepsianfall som skyter opp i luften, mens de egentlig ligger på magen i ro og skyter langs bakken.
- Lommelykten er helt rar, den er ekstremt sterk uansett hvor mye lys det er rundt oss.
- Sniping er altfor lett, hadde foretrukken at man må holde pusten og slike ting. Type realism mod.
- Frostbite 2 skuffet, fremdeles udødelige trær overalt.
- Man kan ikke lage egne squads, og bestemme hvilken squad man vil joine.
- Alle våpen er altfor treffsikkre i forhold til dødeligheten. Dette gjør gunfights mer kortvarige og forkorter spenningsperiodene voldsomt mye for begge parter.
- Banen som var til testing var altfor liten, er alle av den dimensjonen blir det mer "Arena" enn Battlefield.
- Raketter er altfor treffsikre, og gjør for liten skade. Det burde være selvmord å fyre av en RPG i ett lite rom, og heller lettere å bruke dem utendørs.
- Ingen sjokkbølger i spillet. Spreng så mye vil, ingen sjokkbølger. (De er dog tilstede grafisk)
- Soldaten kan ikke falle, evig god balanse uansett hvor man er og hva man tar seg til. Balansere på line med en RPG dinglende på siden? Go for it!
- Stingeren har ingenting med virkeligheten å gjøre.
- Ingen særlig følelse av vær og vind.
- Sikten er altfor god.
Vis hele sitatet...
Hva faen, hadde jo nesten ikkje blitt spillbart om alt det der skulle vært med
Sitat av uaexed Vis innlegg
Nope, er fakta som han sier. Jeg har opplevd det mye, spiller på NO serverne med 20mb/s linje, lite lagg her..
Vis hele sitatet...
Her er det ikke snakk om MS hos deg.
Her er det snakk om PING. ALTSÅ server ping. Serverparken er nylig satt opp og det er ping på serverene. Derfor ser det ut for deg at du er bak en vegg, men for motstanderen så ser han deg ca 1 sek før og da ser han deg på vei bak veggen, men tar deg før du kommer bak veggen.
Altså, BETA er ikke det samme som Demo. BETA går på å stressteste servere, fremfor en smooth gameplay. BF3 var awesome, og gleder meg til det slippes. Her skal det spilles i ørten timer
Ikke imponert! Dritt spill!
Jeg har med mening unngått alt av diskusjoner, nyheter og trailere om dette spillet før jeg begynte på betaen, slik at jeg ikke skulle ha spesifikke sorger på forhånd eller glede meg til noe som ikke var der. For meg er dette et nytt spill, irrelevant om det har et navn som sier at det bygger på en serie med andre spill (som jeg alle har spilt i mange tusen timer).

+
Battlelog: Hadde noen før jeg begynte på betaen til dette sagt at det faktisk ville fungere så godt som det har gjort, så ville jeg ha puttet de i kategorien "litt tullete til splitter pine gal", men utrolig nok har det fungert veldig flott. Jeg skulle gjerne sett en funksjon i Origin for å sette hvilken nettleser den skulle bruke til dette, for ikke uventet det fungerte tydeligvis bedre i IE enn mange andre nettlesere.

Klassene og våpnene var rimelig godt fordelt og satt opp, men jeg synes MG bruker litt mange skudd per kill kontra mindre våpen med samme ammunisjon.

-
Grafisk sett var spillet pent, men jeg tilhører den pussige gjengen som er mer opptatt av spillbarhet, bevegelsefrihet og logikk når det kommer til spilling. Jeg kan tømme hundre skudd fra en 7.62MG inn i en mur, men det som ødelegger den er hvis jeg hiver en ammokasse på den. Busker som er skuddsikre og så klebrige at granaten du hiver sitter fast i de? Skyte gjennom steiner på flere meter lettere enn en liten mur?

Ingen enkel måte å se latency til server på (utover ctrl-alt-s). Jeg ser ikke vitsen med å ikke kunne gi de som er på serveren en enkel måte å se hvor grunnen til problemer er, men jeg antar det er ett eller annet idiotisk fra konsollverden.

Trege fly og raketter (en jetjager skal fly fort og stingeren som går etter skal fly enda fortere).
Kanskje bittelitt likt BC2?

Likte veldig godt grafikken, men det var ett eller annet som gjorde at det var altfor lett å bli sett over hele mappet, noen andre som merket dette?

Likte våpenene veldig godt, likte spesielt godt at man kunne ta av scopet på snipern, og bruke den som en semi-auto rifle istedet.
Noen som vet om man får beholde ranken og unlocksa sine fra beta over til official?
husk at dette bare er en beta, alt blir selvfølgelig MYE bedre på release
Sitat av THH-c Vis innlegg
Noen som vet om man får beholde ranken og unlocksa sine fra beta over til official?
Vis hele sitatet...
Vi får ikkje beholde stats, rank eller unlocks til release nei.
Kan jeg spøøre om hvor mye dere hadde i FPS på betaen? Jeg hadde liksom bare 38 elns D:
Sitat av PlumboBombe94 Vis innlegg
Kan jeg spøøre om hvor mye dere hadde i FPS på betaen? Jeg hadde liksom bare 38 elns D:
Vis hele sitatet...
Varierte veldig, men låg på alt fra 45 til 90.
Hva faen skal jeg spille nå?
bf3 igjen om 14 dager?
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Ikke imponert! Dritt spill!
Vis hele sitatet...
Liker begrunnelsen din.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Glad vi kompisene begynte med hamachi crackcraft, har noe å fordrive tiden med til BF3 er oppe igjen.

Driter i fpsen, så lenge jeg kan spille er jeg fornøyd.
Likte den lille timen jeg fikk spilt på pc. Har en ett år gammel laptop i middels prisklasse som kjørte det på 25 fps, så orket liksom ikke å game videre. Skal fikse med en Ps3 eller Xbox + 24" skjerm og spille dritten ut av det i januar.
Sitat av rustibus Vis innlegg
Ein ting eg håper at dei fikser, er det at når du springer å gjømmer deg bak en vegg, dør du etter at du har komt bak veggen/steinen etc
Vis hele sitatet...
Det er jo bare delay, det er slik på alle online spill uten LAN
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Hva faen skal jeg spille nå?
Vis hele sitatet...
Jeg sliter med det samme! Likte betan så godt!

Dro fram BF1942, men det blei for gammelt :/
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
bf3 igjen om 14 dager?
Vis hele sitatet...
17* dager.
... Har ikke spilt så godt på flere uker! Nå må jeg bare smøre meg med tålmodighet og litt Anal Adventures II.
Likte betan godt, selv om det var endel bugs som er nevnt her. En ting som irriterte meg litt var at trær/blader stoppet granater. Akkurat som om man skulle kastet dem i en murvegg.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Glenni Vis innlegg
... Har ikke spilt så godt på flere uker! Nå må jeg bare smøre meg med tålmodighet og litt Anal Adventures II.
Vis hele sitatet...
Google: "anal adventures" 2
Omtrent 1 710 000 resultater.

Kan du utarbeide den? Film? Spill? LARPing?
Sist endret av Sio; 11. oktober 2011 kl. 01:26.
Sitat av Sio Vis innlegg
Google: "anal adventures" 2
Omtrent 1 710 000 resultater.

Kan du utarbeide den? Film? Spill? LARPing?
Vis hele sitatet...
Hentai tentacles.

Neinei, jeg vet ikke. Er bare morsomt å rename kompiser sine torrents på skolepc til Anal Adventures II. De sletter alltid filmene sine :/
fikk da ikke spilt til mere en rank 8, men syntest beta var bra! untak av bugs, grafiske bugs.

Rpg : Det jeg hadde mest suksess med da jeg fant ut at dette var nermere OP en noe annet i spillet, de kunne kansje gjort slik at det ikke var så enkelt og treffsikkert

Sniping: I forhold til bf2 og cod syntest jeg de har gjort en god jobb, de kan kansje skru opp vansklighetsgraden litt til og ta bort tripod som gir deg 100% aim hele tiden, dog om de gjør de vanskligere vil jeg at 1 skudd fra belte og opp skal kunne drepe en person, foruten om armene